Jump to content

CealmSeven Nummer Fyra 6X4 med Boggi Start 2009-11-14


cealm

Recommended Posts

r Anders: Går alldeles utmärkt att lägga bud på kåporna. Jag har plockat loss dem, hoppas det är rätt kåpor.......en över- och en underkåpa som satt fast med några skruvar. Alla bud över 0 (noll) kronor accepteras ej.

Du är hård i förhandlingar :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idag fick skroten ta hand om en Scorpio. Normalt är det en 5-hundring för en komplett bil när Arboga skrotarna tar hand om den men de fick ett erbjudande att ta loss drivaxlarna åt mig vi är kvitt plus att de tar bort en Volvo 240 rattstång åt mig som vi kom överens om för Sierran jag vinterskrotade i minus 20 graders omgivning. Nu gör de rattstångsjobbet också då är jag nöjd. På fredag åker jag upp och kollar om det är klart.

Då är snart världen räddad igen med minus en Scorpio.

Pga rumsrenovering och utbytesstudenter från Spanien samt tillverkning av pnumatisk vedtransportör har inte mycket gjorts åt bilprojekten. Skäms på mig!!

Men imorgon så åker ungdomarna hem igen via ett par dagar i Stockholm och då kan det bli bygga av igen.

Link to comment
Share on other sites

Fixat ny solbränna. Golven svetsade, lite annat också svetsat här och där på bilen. Den är rättvänd igen och jag orkar fortfarande vända bilen själv. Tippar på 125kg eller i de trakterna med nya stålgolvet. Det börjar bli dags för diffklumpar och drivaxlar samt hjulupphängning.

Upptäckte också att en diff som jag alltid sett som en sju-tummare är en 7,5-tummare. Den hade hamnat bredvid en 7-tummare då var olikheten så tydlig. I så fall har jag tre 7-tummare och två 7,5 tummare. Av dessa är 4 för skiva och 1 för trumbroms.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag inrett verkstaden och fått lite konst på väggen. Riktigt nöjd med resultatet.

Tog hjälp av hjullastaren för att orka hänga upp ramen på väggen.

CIMG6945Small.jpg

CIMG6942Small.jpg

CIMG6948Small.jpg

CIMG6946Small.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vi som har uppnått mogen ålder kommer ihåg den svenske F1 stjärnan Joakim Bonnier.

Han hade hängt upp en Lotus (tror att det var det) på väggen i vardagsrummet.

I jämförelse med det kan Picasso, Monet, Lindström och andra målarkluddare slänga sej "i väggen".

En Formel 1 bil på väggen, det är vad jag kallar konst!

Hmm.... kan ha varit en Brabham.......

Link to comment
Share on other sites

CealmSeven V8 var för tung att hänga upp på väggen men en "ren ram" blev lätt och bra. Till vintern, om ramen är kvar, kan jag ha några små grankvistar några kottar och en julgransbelysning som dekoration.

På tal om Antas kloka inlägg om motorkonst.

Jo Bonnier, svensk F1-vinnare och racinglegend, gjorde det alla racers drömmer om. Han hängde upp en Formel 1-bil på väggen. Nu var det inte så att han lånade en bil, eller att han köpte vilken som helst. Joakim, eller Jo som han kallades i racingbranschen, hängde upp sin egen, den bil han själv tävlat med och placerat på sjätte plats i Italiens GP på Monza 1968. Hans McLaren Mk.5B. Så otroligt fantastiskt coolt! Platsen för detta sanslösa infall var hemmet i Nyon i Schweiz. Jag förmodar vardagsrummet. Tänk takhöjden som krävdes...

Link to comment
Share on other sites

CealmSeven V8 var för tung att hänga upp på väggen men en "ren ram" blev lätt och bra. Till vintern, om ramen är kvar, kan jag ha några små grankvistar några kottar och en julgransbelysning som dekoration.

På tal om Antas kloka inlägg om motorkonst.

Jo Bonnier, svensk F1-vinnare och racinglegend, gjorde det alla racers drömmer om. Han hängde upp en Formel 1-bil på väggen. Nu var det inte så att han lånade en bil, eller att han köpte vilken som helst. Joakim, eller Jo som han kallades i racingbranschen, hängde upp sin egen, den bil han själv tävlat med och placerat på sjätte plats i Italiens GP på Monza 1968. Hans McLaren Mk.5B. Så otroligt fantastiskt coolt! Platsen för detta sanslösa infall var hemmet i Nyon i Schweiz. Jag förmodar vardagsrummet. Tänk takhöjden som krävdes...

Tack för korrekterandet.

Har alltid funderat över hur entusiasterna med "Grållar" dvs Fergusontraktorer ska få upp dom på väggen?

Själv har jag funderat på att hänga upp en hundsläde i vardagsrummet men mött ett visst motstånd från hustrun. Kvinnor är konstiga och oberäkneliga!

Apropå julgransprydnader.

Min svåger fick för massor av jular sedan lönen i kontanter dvs sedlar. Han och jag klädde julgranen med 100- och 1000-lappar! Vi tyckte att de var mycket välprydande. Svärmor rasande förståss, det var att misshelga Jesus budskap om solidaritet med de fattiga. Ack dessa svärmödrar som inte förstår kapitalismens hårda villkor!

Link to comment
Share on other sites

En grålle är ungefär i vikt som CealmSeven V8. Det får nog bli dubbelgips och extra stark expanderbult..... men en hundsläde kan väl inte väga mer än 50 - 60 kg högst. Eller kan den väga mer, tomme?

På tal om din svåger och kontantlön. Det kanske var bättre förr. Eller i alla fall annorlunda. Jag också varit ute i arbetslivet med kontantlön som kvitterades ut på kontoret var 14de dag. Tror jag hade 20 kr i timmen. För det körde jag hjullastare i en grusgrop 8 timmar per dag. Man blev rik som ett troll i alla fall.

Det var lite nostalgi det. Tillbaka till verkligheten.

När det blir jul igen och vi slipper myggen eller att myggen blivit mer tama då du Antas kan vi ta våra Visa, ICA och Medmera kort och hänga i julgranen istället sedlar som din svåger gjorde. Läste precis att det fanns cirka 372 miljoner styck sedlar i omlopp vid årsskiftet 2009/2010. För att inte dessa skall ta slut och vi står utan kanske säsongsjulgranen 2010 / 2011 har inbyggd chipläsare för kontokorten eller?

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Till skillnad från vissa bilbyggen (diskretionen förbjuder mej att nämna vilka) är en hundsläde optimerad vad gäller vikt, lastförmåga och hållfasthet. Släden på bilden väger ca 23 kg med broms och lastar ca 100-120 kg.

Haha...det där med plastkort i julgranen var ett bra uppslag! Måste absolut provas kommande jul. Moderna barns ögon kommer att tindra när de ser ett MasterCard hängande i grenen, deras troliga antagande blir säkert att kortet har obegränsad kredit. Har en hel hög av gamla bensinkort, passerkort (hmm...duger de?) och andra plastkort liggande hemma. Nu kommer de i juletid att sprida glädje och utsmyckning till åminnelse av Jesu födelse. Lät nästan som sagt av Karl Bertil Jonssons arma moder.

Link to comment
Share on other sites

Ok, bara 23 kg rena lättviktaren alltså. Jag visste inte vad jag skulle skriva för det kan bli så förskräckligt fel men tänkte 50-60 det är tillräckligt i mitten. Är det en 4-bens eller 8-bens släde och fulldiffad i alla led?

Kul, jag ser redan fram emot kort i och kort på din julgran. Skall notera det i Outlook så jag kommer ihåg om du skulle glömt bort. Jag skriver in det 19 december.

Skrev nyss in en annan sak i Outlook. Det blev den 8 juni 2015. Då mot ref i en annan tråd skall jag kolla om allas vår Drake blivit lugn och sansad och inte fullgasväxlar längre. Jag tror det är lugnt då normalfördelningskurvan tyder på det men vissa kan vara segare än andra. Drake vet om noteringen också (sedan ungefär 2 minuter....).

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Lättvikt?

Detta är en tung släde!

Dras helst av 16-24 st ben. Jag kan försäkra att med lätt last går det undan! Diffen är enkel, fungerar för det mesta med att ropa höger eller vänster.Till skillnad från hustrun lyssnade min ledarhund alltid på mina enkla order.

Körde vid ett tillfälle med min skottske kollega uppför Vistasvagge (Nikkaluokta-Vistasstugan) 35 km på 2 tim 15 min, drivkraften kom från 5 st vältränade Siberian Huskies. OBS! Bilden är från tiden med skaklar, senare gick vi över till att köra med lösa linor.

Locost och hundspann tillhör livets höjdpunkter!

Link to comment
Share on other sites

Ett kort gör inte såna scenarion rättvisa :) Får nästan rysningar och lite flashbacks när jag ser Antas fina bild, hundsläde hade vart kul å prova.

Link to comment
Share on other sites

.....F1 stjärnan Joakim Bonnier.

Han hade hängt upp en Lotus (tror att det var det) på väggen i vardagsrummet.

En Formel 1 bil på väggen, det är vad jag kallar konst!

Hittade en bild på nätet på denna högkvalitativa konst. Som sagt tidigare, Picasso släng dej i väggen!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Dekorerat lite mer i konstgalleriet. Tex har jag inrett ramen (förlåt installationen) som numera hänger på väggen med rör till bärarmar, plastbussningar och rörhållare till två bilar eller mer rätt till 5 hjulaxlar. plus en del annat. Ser så trevligt och mysigt ut. Det tar bort en del av "gallerkänslan" för fönstret. FÖrresten hänger det en bunt plåthubbar lite runt om i ramen. Egentligen borde jag ta ett kort på en Hawaii-kreation som jag fick till. Ungefär som en Hawaii-halsband men istället för blommor hänger det en mängd med bockade bärarmsvinklar plus kapade plastbussningskottar. allt uppträtt på en elkabel, 3-ledare. Detta hänger sedan i ramen som dekoration.

Tänk om jag lägger av som bilbyggare och blir verkstadsinredare och dekoratör. Hmmm undrar vad som kan göras med några schyssta kammar..........för i motorn skall de inte vara

Jag kör bilfabrik en stund till... så det blir att bringa ordning i bilbyggeriet så jag kan börja med hjulupphängningen.

Kollade lite på fälgar idag. Det går åt några stycken kom jag på. Behover tolv för att få till två rullande bilar. Priset skulle bli 440 kr styck för nya Sierra plåtfälgar. Jag kanske kan få en krona eller två till i mängdrabatt. Jag nämnde nog inte antalet när jag frågade. Det 14-tummare jag frågade på.

Link to comment
Share on other sites

Glömde nämna att jag äntligen har 3 bågar på ingående. så jag kan sy klart dessa till 6x4 bilen. Den skall ha minst en båge kanske två. Elbilen skall ha en båge. Antingen blir det en i lager eller så går allt åt.

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan hjälpa mig med ett referensmått?

Det är dags för bakvagnen på 6x4 nu. Jag har två Sierra klumpar med skivbromsaxlar dvs flänsbultade

Referensmåttet som jag behöver är det som styr den rätta bredden mellan hjulnaven. förslagsvis innermåttet mellan hubbarnas flänsar.

Fast vänta nu det kanske inte hjälper. Kom just på att olika bilar kan ha valt olika långa drivaxlar. Varför tog jag inte stelbakaxel och K-länk? I och för sig inte försent än. Volvo 240 och "Sierra bakvagn" är väl ungefär lika i breddmått mellan fälgarnas anliggningsyta. Sista biten går att justera med ET eller spacer om det skulle behövas.

Jag har en bunt 240 axlar. Har kanske två med samma utväxling?

Link to comment
Share on other sites

Annars har du ju terrängbil 13 med dubbla bakaxlar, de har en kort kardan emmellan sig. Du slipper ju en krånglig transmission och på köpet får du både portaler och vacumstyrda diffspärrar. Har händelsevis ett par liggandes.

Mvh Pär

Link to comment
Share on other sites

steel: Tål att tänka på för några år sedan var jag mycket intresserad av just tgb13 och dess bakaxlar. Några år, är kanske runt 20 år sedan nu. Hade ett bygge på G då som behövde portalaxlar. Du kan väl skicka ett pris-idé-PM till mig så har jag något att ta ställning till.

Fick lite bågar idag (inte ostbågar). I vanlig CealmSeven fabriken anda så provmonterade jag dessa direkt på en av fabrikens high-tech produkter. Ett nischat höghastighetsfordon. Ni ser själva och förstår varför det behövs tre bågar och stöttor. Skall låna Drakes G-tech för acc-kontroll.

CIMG7069Small.jpg

CIMG7070Small.jpg

På den här bilden syns Hawaii-bandet som numera hänger i konstinstallationen

CIMG7071Small.jpg

Bild på övriga dekoratiner som konstverket fick. Hur är det egentligen är det eller är det inte galler för fönstren?

CIMG7074Small.jpg

Några andra nytagna bilder som bevis på att 6x4 bilen ännu inte är skrotad.

CIMG7075Small.jpg

CIMG7076Small.jpg

CIMG7077Small.jpg

Link to comment
Share on other sites

Var upp till skroten idag och hämtade hem de lossplockade Scorpiodrivaxlarna som satt på bilen jag köpte förut. De hade skruvat loss drivaxlarna mot diffklumpen och sedan kört av övrig upphängning med vinkelslipen så nav mm kom med också.

Link to comment
Share on other sites

Det har varit segt, mycket segt att komma igång med hjulupphängningen. Äntligen började jag med boggiaxel nummer ett och dess undre upphängning. Det var ju inte svårt ens att mäta in och punkta fast. I rena farten så nöp jag dit de undre högra fästena för boggiaxel nummer två också.

Det är väl som med det mesta, svårt och krångligt första gången tills man kommer på att det egentligen inte alls är svårt och krångligt.

Jag längtar faktiskt efter att få 6x4-an på hjul. Eftersom den inte bygger sig själv trots att jag flera gånger rekommenderat bilen att göra det. Då är väl enda sättet att stilla längtan --->> att börja bygga lite aktivt.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har lyft upp (för hand) bilen på hjuldollys så jag kan flytta ramen enklare. Nu skall motorn i så diverse tunnelplåtar kan tillverkas och svetsas fast. Bågarna skall sys fast. DEt finns massor av jobb att hugga tänderna, svetsen och vinkelslipen i.

Link to comment
Share on other sites

Dags att tillverka och montera bilens "bågsystem". Ett antal svetsar, kapningar och inte minst borrningar senare så systemet klart.

Räknade nyss att det är cirka 186 hål som skall borras (inkluderat förborrningar).

Link to comment
Share on other sites

Lyfte i motor och växellåda i bilen så jag kan klippa till kardantunnelplåtar och svetsa fast dem.

Mätt och krånglat med bågarnas nedre fästen. Haft stora problem att välja plåtdimension. 5mm eller 6mm eller 8mm eller 10mm? Länge och väl höll jag mig runt 5 eller 6mm. Så mätte jag vad elbilen har och det var 8mm då blev beslutet att ta 10mm. Jag har en 10mm plåt som är 600 x 400mm. JAg vinkelslipar ut de mått som behövs.

Igår resonerade jag en hel del via tel med "anbla" och jag blev inspirerad att göra 6x4 bilen mer än 2 sitsig. Jag har en del outnyttjat utrymme mellan boggiaxel ett och två. Så pass mycket att det kunde fungera med två platser till i bilen. Idag gick jag ner till att installera endast en extra plats. Efter fullskaliga prov är det fullt möjligt men inte så bekvämt så 6x4 får fortsätta att vara enbart två-sitsig.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Jag har en 10mm plåt som är 600 x 400mm. JAg vinkelslipar ut de mått som behövs.

Har du aktier i kapskivefirmor eller? :prop:

Man kanske skulle köpt sig ett gäng själv? Här finns pengar att tjäna!

Link to comment
Share on other sites

Nej inte än. Kapskivorna håller förvånansvät längre. Vad kör jag med 230mm kanske man kommer många meter innan de ger upp.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, Kilkenny, den var bra. Jag vet någon på forumet som var övertygad att jag byggde bilar utifrån ett massivt järnblock och endast slipade bort det som var absolut nödvändig.

Link to comment
Share on other sites

Du har ju faktiskt fotobevis på att så inte är fallet, annars hade nog rätt många trott det. Fast vem vet vems garage dom där bilderna är tagna i egentligen? :D

Termisk lans är bra när man ska kapa tjocka grejer

Link to comment
Share on other sites

Ingen vet säkert, kanske bara är garagekulisser och bakom kulissen i de hemligaste rummen slipas och filas det bilar ut massiva järnblock....

Link to comment
Share on other sites

Några bilder från det som skulle kunna vara en verklig verkstad, eller?

10mm fästplattor för bågarna.

CIMG7234Small.jpg

CIMG7238Small.jpg

CIMG7243Small.jpg

CIMG7245Small.jpg

CIMG7246Small.jpg

De nya komfortstolarna som än så länge är på metervara.

CIMG7252Small.jpg

Scorpio bakdel i komprimerat format.

941_0557Small.jpg

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Svar på Drakes fråga från en annan tråd tar jag i en egen tråd eftersom det kommer ytterligare resonemang som följd av Drake-frågan.

I vanliga fall räknar du på motorns "typeffekt".

Skulle det vara tveksamt kan SFRO eller SBP eller faktiskt Transportstyrelsen kräva bromsintyg och då blir det den effekten som gäller för jag har väldigt svårt att se varför man skulle "räkna på" förlusteffekten. I och med att du nu bekänt färg med ett bromsprov så blir det din effekt oavsett vad din motor (och kam) är typad för.

Nu har du redan en reggad bil så någon praktisk betydelse har det inte.

Lite OT-resonemang som kan vara kul att tänka kring för vi stöter på detta som bilbyggare då och då.

Som parallell kan nämnas att jag haft en diskussion om just effekt på bilar (där blev du lite förvånad Drake). Jag är av den åsikten att det är effekten och inte motortypen som är intressant. Att vi har en motoreffekt i kravbatteriet på bilbyggande beror på att man inte skall få allt för häftiga raketer med regplåtar på. Den delen är ok för mig. Men om jag råkar ha en 150 hk Saab motor eller en 150 hk Volvo motor eller en 150 hk Ford motor. Vikt och storlek mm är ungdfär lika, Vad är då skillanden mellan dessa 150 hk. Bra fråga. Låt säga att man byter från en Volvo till Saab med samma effekt och kan använda ramens motorplatta för fästen mm dvs inget annat ändras på bilen, knappt ens vikten. Vari ligger skillanden förutom märket?

Efter det inledande resonemanget så skulle det kanske finnas möjlighet att typa för effekt inte motornamn. Det var inte självklart men läser man reglerna och det som inte är förbjudet går alltid att pröva (och överklaga) Det finns det endast stöd för effektuppgiften inte för motorn varumärke i reglerna. Tex Volvo eller Audis femmor är inte det ibland lite tillfällighet vilken bilmotor man har. Vissa årsmodeller av dessa = samma motor. Är det en Audi eller Volvo då. Har du själv skrotat bilen då vet du men om du köper en motor på pall hos skroten hur är det då. Det kanske finns något kännetecken men säker kan du aldrig vara.

Däremot finns det väl reglerat stöd för vilken bränsletyp man använder dvs skatteregler mm. Ovanstående gäller jämförelser inom samma bränsletyp.

Skulle vara intressant att veta om någon fått igenom ett prejudikat på endast effetk. För isåfall kommer jag hänvisa till det och typa mina bilar fortsatt med endast effektuppgift. Skulle kunna innebära att jag alltid måste ha ett bromsintyg men det är det värt. På registreringsbevisets första sida (i datorn) står endast motoreffekt det är i tilläggsinformationen (sidan 2 i datorn) som Transportstyrelsen gör en direkt avskrift av SFRO protokollet.

MOTOR :VOLVO B230

T31C MOTOREFFEKT ENLIGT UPPGIFT

Ett litet prejudikat har jag själv redan då min bil är typad utan bokstav på B230 motorn och det var jag väldigt noga med att den skulle bli utan bokstav.

Jag har en B230 med uppgiven motoreffekt på kw: 99,0 = 135 hk. Verkligheten är en B230A med Pierburg förgasare och 30000 mil men jag typat bilen för 135 hk för att kunna byta till insprut mm. På vilket sätt jag förser motorn med bränsle finns heller inte angivet i regelverket dvs via förgasare eller via insprut.

Vi får se vad jag gör med 6x4 bilen som skall ha en märkeffekt på 150 hk. DEt är inte självklart att jag får rätt men heller inte självklart att det blir ett nej. Och ett nej kan alltid överklagas.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Främre bågen är fastsatt dock inte färdigsvetsad. Nu skall jag köra Tubeemiter och slipa till tvärslån för övre bältesomlänkaren. Sedan är det dags att mäta in och häfta upp bakre bågen samt mäta in och sy fast strävorna till den.

Den mall i skala 1:1 (42 mm rör) jag fick av Kilkenny förra året till sidobågar passar alldeles utmärkt på 6x4 bilen. Det svåra blir att göra en likadan till........

Link to comment
Share on other sites

Kan bilarna vara "halvsyskon" eller kusiner eller?

Det riktigt svåra med 6x4 bilen är att transportera den. Den får inte plats på min biltrailer. För lång! Tow-bar såklart men för längre sträckor är det trailer som gäller. Jag måste bygga om "fällramperna" då kan en del av tredje axeln hänga utanför.

Link to comment
Share on other sites

Tror nog att SFRO har koll på att det skiljer mellan bakhjulshästar och motorhästar, tvivlar starkt på att ditt resonemang håller. En rototest utan inräknad drivlineförlust tror jag inte på!

Link to comment
Share on other sites

Dessutom är hela disskusionen lite fel eftersom det är vridet som skjuter på. Sätt en Turbo-trimmad Hayabusa i en Cobra och den kommer att gå fort som fan men du kommer aldrig att ha samma ax om du inte ska ha en 12-växlad låda och en sjukt hög slutväxel.

"Torque wins races, horsepowers sells engines"

Link to comment
Share on other sites

Drake: Må så vara, jag hoppas också att SFRO, SBP och Transportstyrelsen gör sitt jobb på det sätt som reglerna föreskriver. Men en sak som både är säker och att vi vet av erfarenhet är: Samma regler olika tolkning.......

Link to comment
Share on other sites

Nåväl, här är den! 245 motor-hästar med lite god vilja, jänkarna brukar räkna med ca. 20% drivlineförlust.

Inget att skryta med, men rätt ok för ett par hundra dollar. Edelbrock-insug och en väldigt snäll kam från Summit gjorde ändå nästan 100 hästar extra! Topparna är hemportade med orginalfjädrar och ventiler.

Kompet ligger väl på ca. 8:1 nu, med 10:1 och ett sätes-jobb (lustigt ord) lite vassare kam och andra ventilfjädrar så borde den närma sig 300.

Men det får vi inte veta, för i vinter så kommer nya snurran i!

Förresten så drog jag jämt med en 402:a igår. Till tvåan började ta slut, sen försvann han. mad.gif

post-65-127723361939_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det såg ju fint ut det där pappret, Drake. Du behöver inte fler hästar på Drak-mobilen. De du har räcker så gott att snurra bakhjulen oavsett om själva bilen rör sig eller ej. Fast såklart, vill du ha fler hästar så får du. Så många du vill. Det är ju 2010 eller hur?

Link to comment
Share on other sites

Inte gjort något alls på den här bilen idag. Det var slarvigt. Däremot kom en kompis och granne (som bor 6km bort) med traktor och vårt gemensamma 1,8 meter breda klippaggregat. Årets andra gräsklippning. Jag får nog klippa själv två gånger till i år hoppas det inte blir så mycket som tre gånger. Så blir det en avslutande höstklippning med traktor och klippaggregat. Jag tycker det är en rätt ok nivå trots allt.

Link to comment
Share on other sites

Tubeemiter måste vara ett av underverken i bilbyggarland. Ett annat underverk är CASIM (Tack Peter B (pelle 17B) för att du gjorde det programmet).

En dubbelsträva plus två enkelstävor sedan är grundbågarna klara. Därefter tillkommer DNA-hybridiseringen med Kilkennys kärra dvs sidobågarna. Fast först måste det ske en celldelning och spegling av sidobåge nummer ett.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Nej nu får det allt bli Tubeemiter och ut och slipa in bågens rör.

bara så ni andra vet..:hypocrite: fåglar kvittrar om bortbytta Vxllådor

mot racestol i glasfiber... detta är högst obekräftade rykten som var i svang utmed E20 idag....

:icon_oops:

Edited by auditsq
Link to comment
Share on other sites

Trevligt med besök auditsq och du är så välkommen tillbaka....

Så här ser du ut med burspråk på en 6x4 bil via en Ericson K530i kamera. Observera att jag har en RACE-stol på bild i bilen också.

Bursprk2010-06-25.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trevligt med besök auditsq och du är så välkommen tillbaka....

Så här ser du ut med burspråk på en 6x4 bil via en Ericson K530i kamera. Observera att jag har en RACE-stol på bild i bilen också.

Bursprk2010-06-25.jpg

hmm..add lightness...hehe :prop: man skulle som sagt bott granne med dej..inspirerande minst sagt

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...