Jump to content

Adapter Växellåda/kardan


Jocke4U

Recommended Posts

Hej,

Behöver en adapter mellan växellåda och kardan utförd. Se bifogad bild.

Kan Någon här fixa detta, PM'a/maila mig pris (kvitto ej nödvändigt :) ) eller om Ni har någon referens till någon som kan göra det kan ni lägga upp kontakt info i tråden

Mail funkar på jocke4u@gmail.com

Mvh

Joacim

Adapter_Växellåda_Kardan.pdf

Link to comment
Share on other sites

Varför inte genomgående hål för skruvarna? Vrid den ena hålbilden lite så dom inte interfererar med varandra så funkar det. Betydligt lättare att få bra gänga i genomgående hål än i bottenhål. Om du inte behöver tjockleken av annat skäl så kan du dessutom korta ner adaptern rejält och spara vikt.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jo det hade väl varit käckt men såvitt mina kalkyleringar har gett så blir det jäkligt tajt mellan 3-håls och 4-håls mönster på 2 punkter vilket skulle då ge ca 2-4 mm godstjocklek mellan två mönster (kan variera då det inte är jättenoga räknat). Hade det varit samma antal hål på båda sidor eller större skillnad på PCD så hade det varit enklare.

Om jag missar nåt eller om du tycker annorlunda....please tell me :)

Ett annat alternativ hade ju varit 2 st tunnare plattor (var och en med sin egen hålbild) och sen ett svetsat rör emellan.

Link to comment
Share on other sites

det blir jäkligt tajt mellan hålbilderna. jag har kört med sån låda och volvos lilla knutkors/hålbild som i alla fall är samma som Ford Cortina m.fl. 60-70tal. om det är samma som sierra vågar jag inte säga.

Medbringaren är svetsbar på opellådan så varför inte svetsa ihop det och svarva den jämn sedan.

Nu kör jag med BMW:s låda mot opelmotorn stora volvo kardan och det är svetsat.

Jag har även till opell¨dan numera en nygjord medbringare som en här på forumet gjort åt mig och gnistat ut splinesen och den är 100% perfekt gjord.

Link to comment
Share on other sites

Thomas: Jag försökte få tag på den svarvade opeladaptern i somras, men fick inget svar. Sett att han varit inaktiv länge nu. Har du användning för den nu? sälja? Svarvar en adapter själv snart annars, nära SFRO1.. Christer J

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...