Jump to content

En Liten Omröstning


Kilkenny

  

78 members have voted

  1. 1. Hur ligger ni till?

    • Färdig Seven/Locost (fast helt färdig kan man aldrig bli)
      30
    • SFRO 2 färdigt
      1
    • SFRO1 färdigt
      11
    • rörhög, på väg mot SFRO1
      25
    • Bara i mina drömmar ännu...
      11


Recommended Posts

Hur ligger vi forum-diggare till egentligen?

Hänger ju rätt mycket folk här alla i olika stadier av Seven/Locost ägande, så jag blev nyfiken på hur förhållandet är mellan drömmare/byggare/färdiga åkare.

Skriv gärna om ditt tillstånd och hur det känns :)

Jag börjar:

Byggare, SFRO1 klar, det är skitkul att bygga och prata med andra skadade själar.

Hoppas bli "helt klar" innan nästa sommar är slut. :racesmile:

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Eftersom man sålde westfield :banghead: , så fick man ju bygga nytt :D , fick hem ett nytt kit i oktober, så nu är man på G igen, byggtid? kanske sent 2010 eller tidigt 2011, just nu i förstärknings stadiet :D

Link to comment
Share on other sites

Färdig i måttet av reg skylt med skatte märke......

men jag antar att den stora byggnationen startar nu....

göra om allt man byggde fel eller hitta kunde vara bättre lättare osv......

Sneglar oxå lite på en 100 kvadrater stor vind som skall bli hus påstår en del .... ajajaj

Link to comment
Share on other sites

sfro 1, håller på med det roliga elsystemet :hypocrite:

SKA vara klar före jul så jag kan ut å testa mitt värmepaket på

minst 20kw :lol: kommer att bli bra värme i bilen ,hoppas jag.

Då du Lupus kan vi ta en raggarrunda i vinterväglaget :thumbsup:

Jörgen

Link to comment
Share on other sites

"Färdig" sommaren 2006.

Därefter bytt motor 2 ggr, bytt fråm Weber till Ms med plenum och sen till 4 st. Suzuki TB

Nya stolar osv osv

Kontollbesiktning i oktober u.a.

Planer: Ny topp och nya kammar.

Link to comment
Share on other sites

SFRO 1 klar i våras

klar att göra Buller

Saknar bågar och bälten för SFRO 2

I övrigt klar, väntar på vårvärmen för buller - SFRO 2 -Regbes.

2010 skall den ha plåtar!

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

2001: Inregad

2004: Kambyte trimmning :revs:

2006: Motorbyte ut med båtmotorn DOHC in med Zetec

2007: Växellåds byte ut med Mt-75 in med Typ-9 med quaife innehåll :eclipsee_steering:

2008: Kambyte trimmning :revs:

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Köpte färdig bil eller besiktigad 2005.Har bytt hela drivlinan turbokonventerat ändrat på i stort sett allt och skall ändra lite till.Skall regbesikta med nya motorn.

Tror aldrig att bilen kommer att bli färdig men för mig är det det som är tjusningen.MVH Challe

Link to comment
Share on other sites

7:an reggad och "klar" juni 2008.

Diffbroms och grupp-A-topp monterad förra vintern.

Denna vintern blir det renovering av motorns bottendel, stoppning i stolarna samt förhoppningsvis en tonnau att täcka sittbrunnen med. Ca 1200 underbara mil avverkade hittills.

Nästa projekt, bygget av en Lotus 23-kopia, har äntligen startat med lite ramsvetsning. Massor av detaljer återstår att lösa, men grundkomponenterna blir R1:a kopplad till en Sierra-diff. Egna hubbar med Sierra-drivaxlar bak och Wilwood spindlar fram. Byggtråd kommer!

Om någon råkar ha två vänster drivaxlar till Sierra (bultade typen) så är jag spekulant! Den kortare axeln används på båda sidor dels för att minska spårvidden (som ändå blir för stor) och dessutom för att förskjuta R1:an åt höger i bilen. Föraren hamnar på vänster även denna gång.

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Klar och regad i våras, nu väntar en renoverad motor på att förenas med en bättre växellåda. lite andra förbättringar för kylvattnet skall också göras.I övrigt har allt funkat klockrent, jag har inte behövt skruva nåt under hela sommarn

Samtidigt sitter jag och caddar på ett chassi till en Austin Healey. Jag har skaffat en fram och bakaxel från Jaguar och det blir troligen en BMW 6:a. Kolla gärna på Jaggans framaxel, mycket smidiga och snygga bärarmar.

/ Bengt

Link to comment
Share on other sites

Reggad Dutton okt. 2006. sedan utvecklad i olika steg, tar aldrig slut om man har intresse.

Sep.spjällhus GSXR 1000, MBE ECU programbar,m.m.m.m.

I vinter kanske mina H-profilstakar åker i.

Link to comment
Share on other sites

Samtidigt sitter jag och caddar på ett chassi till en Austin Healey. Jag har skaffat en fram och bakaxel från Jaguar och det blir troligen en BMW 6:a. Kolla gärna på Jaggans framaxel, mycket smidiga och snygga bärarmar.

/ Bengt

Hej Bengt.

ursäkta ni andra att jag bryter in i tråden.

undrar om du har karossen eller om du vet var man kan fåtag på en.

mvh jean

Link to comment
Share on other sites

Samtidigt sitter jag och caddar på ett chassi till en Austin Healey. Jag har skaffat en fram och bakaxel från Jaguar och det blir troligen en BMW 6:a. Kolla gärna på Jaggans framaxel, mycket smidiga och snygga bärarmar.

/ Bengt

Hej Bengt.

ursäkta ni andra att jag bryter in i tråden.

undrar om du har karossen eller om du vet var man kan fåtag på en.

mvh jean

Jag skickar Pm så vi håller tråden ren

Bengt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

Tack så mycket, det är ju som ni alla som har varit där jag är nu vet en riktig milstolpe.

Vi hade en riktigt trevlig stund i Bosses garage med en hel del skratt.

Han bad mig beskriva bilens ingående komponenter och förklara hur jag tänkt.

Det var tydligen tillfylles för det jag fick att åtgärda är gummi på pedalerna, vilket jag inte har satt dit då jag först skall måla pedalerna.

Jag kommer troligen även att höja de nedre länkarmarna i syfte att sänka ramen och bygga in mer camber-gain.

Besiktningsmannen i fråga har ju tidigare "hängts ut" i negativa ordalag på detta forum - Något jag verkligen inte kan hålla med om.

Jag fick ett seriöst intryck av honom!

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag är nu efter 2,5 år framme vid reg.besiktning under våren. Sedan skall bilen lackeras och ny instrumentbräda tillverkas och sedan pedalställ flyttas fram. Men färdig blir det nog aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Kämpar fortfarande på mot SFRO1... har hållt på sedan december 2004! :icon_oops: I nuläget skulle jag nog egentligen ha kunnat göra en SFRO1 men jag vill vänta tills jag har haft bygget körklart med bromsar, bränsle etc färdigt (det är ju en tidsgräns på 5 år mellan SFRO1 och SFRO2 så jag vill gärna ha hunnit långt innan jag gör första besiktningen)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...