Jump to content

Kengren Mcsorley 442 - Duratec


kengren

Recommended Posts

Idag har varit en fantastiskt bra dag. Tommy Junggren och Jonas Back har mappat klart "lillbilen" - ett fantastiskt bra jobb - jag är riktigt nöjd. Har idag varit ute och kört på allmänn väg utan "papper" har nog kört några mil. Bilen går något alldeles fördjävligt (jag jämför med min Corvette Stingray). Vilken körglädje det känns riktigt bra. Länk till film från mappningen

ljudkvaliteten är kanske inte det bästa men filmen ger en bra fingervisning hur den går. Imorgon får jag ta kontakt med min SFRO-man Ingmar Norman Östersund. SFRO2, bullerprov, bromsprov, ursprungskontroll etc Få se vilken ordning det skall tas

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

grattis, måste kännas skönt att vara nära slutet !

Det är en härlig känsla. Nu har jag bra flyt - imorgon är det körning på mittnordenbanan och jag har anmält mig så nu får jag möjlighet att testa bilen på lite mer lagligt sätt. Om allt går bra imorgon så skall jag upp till min SFRO man i Östersund och göra SFRO2, buller och förhoppningsvis även vikt. Har svårt att låta bli att köra, idag när jag kom hem till garaget så flög polishelikoptern över - man blir lite nojig ibland. Det skall var skönt när alla besiktningar är över så att man kan köra helt lagligt.

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

Ja då har man tillbringat en dag på MittNordenBanan, hur kan man då summera det? Jag hade hjälp av grannen Bengt och sonen Mikael att köra bilen (Bengt har stor erfarenhet av bil och biltävlingar och sonen har gått någon form av raceutbildning, personligen har jag ingen erfarenhet av detta, (de enda meriter jag har är att jag tog MC-kort på vänstertrafik och bilkörkort på högertrafik vilket innebär att jag har papper på att kör på både vänster och höger sida av vägen). Bilen går bra, men jag skall köpa starkare eller hårdare fjädrar bak(400 till 500 lbs), slår igenom vid skarp kurvtagning. Bromsarna verkar vara rätt avvägda så de behöver jag inte åtgärda. Gaspedalen skall jag flytta mer till vänster - det är trångt mellan bromspedal och gaspedal. Sista varvet gav kopplingen upp, den bara försvann, har läckage mitt i sprängkåpan, skall plocka ut motorn och kolla vad som är fel.

kenneth

Edited by kengren
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja då har man tillbringat en dag på MittNordenBanan, hur kan man då summera det? Jag hade hjälp av grannen Bengt och sonen Mikael att köra bilen (Bengt har stor erfarenhet av bil och biltävlingar och sonen har gått någon form av raceutbildning, personligen har jag ingen erfarenhet av detta, (de enda meriter jag har är att jag tog MC-kort på vänstertrafik och bilkörkort på högertrafik vilket innebär att jag har papper på att kör på både vänster och höger sida av vägen). Bilen går bra, men jag skall köpa starkare eller hårdare fjädrar bak(400 till 500 lbs), slår igenom vid skarp kurvtagning. Bromsarna verkar vara rätt avvägda så de behöver jag inte åtgärda. Gaspedalen skall jag flytta mer till vänster - det är trångt mellan bromspedal och gaspedal. Sista varvet gav kopplingen upp, den bara försvann, har läckage mitt i sprängkåpan, skall plocka ut motorn och kolla vad som är fel.

kenneth

Nu har man haft ur motorn och bytt slavcylindern, när jag monterade den nya sprängkåpan så var jag tvingad att sänka fästet på slavcylindern med 10 mm. Jag skruvade dit slavcylindern men det var för lite gängor så det släppte IMG_2266-1.jpg. Slavcylindern "öppnade sig i bakkanten" - nu har jag monterat en ny slavcylinder och borrat upp fästskruvarna och gängat med M8 (var tidigare M6) förhoppningsvis skall det vara läst för all framtid. Gaspedalen och bromspedalen satt för nära varandra - nu har jag flyttat gaspedalen 35 - 40 mm till höger - det blev betydligt bättre. IMG_2265.jpg. Nya fjädrar är skickade från england i Måndags så med lite tur får jag dem imorgon. Har varit ute och kört lite - förbannat roligt.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Gaspedalen skall jag flytta mer till vänster - det är trångt mellan bromspedal och gaspedal.
Gaspedalen och bromspedalen satt för nära varandra - nu har jag flyttat gaspedalen 35 - 40 mm till höger - det blev betydligt bättre. IMG_2265.jpg

Tur du flyttade den åt rätt håll ;) :thumbsup:

//Nisse

Link to comment
Share on other sites

Tur du flyttade den åt rätt håll ;) :thumbsup:

//Nisse

Nu har jag fått fjädrarna från rallydesign, monterat. Beställt tid för SFRO 2, skall göra den på torsdag i Östersund. Nu är det bara att hålla tummarna

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Gjorde SFRO 2 i torsdag. Ljudprovet visade 89 dB så det måste åtgärdas. Skall fara på Biltema och köpa dämpare - frågan är vilken eller vilka ljuddämpare ger mest dämpning per krona? För ett ½-år sedan köpte jag en androidtelefon - laddade ner en decibelmätare - hur jag än mätte så kom jag aldrig över 80 dB - trodde att det skulle lösa sig. Återstyrningen fungerade inte bra - tror jag har 7,5 eller 8 grader Castor - inflyttade nav på taunusspindel - plockat isär styrväxeln och där verkar felet finnas - satt åt den för hårt - nu är det ändrat och förhoppningsvis skall återstyrningen fungera. Det är 20 mil för ljudprovet får se om jag kommer loss och kan göra provet i höst eller om jag får vänta till våren.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag började med "rakt igenom" dämpare.

En Seven ska ju låta för att vara njutbar men i mitt fall var det oväsen - inte alls njutbart!

Försök att få tag på en "dubbelströmningsljuddämpare" dvs in på ena gaveln sedan "fram och tillbaka" innan röret går ut genom bakre gaveln.

Jag kommer att byta mina två till sådana på rekommendationer.

Antas

Tidigare lomhörd.

Link to comment
Share on other sites

Jag började med "rakt igenom" dämpare.

En Seven ska ju låta för att vara njutbar men i mitt fall var det oväsen - inte alls njutbart!

Försök att få tag på en "dubbelströmningsljuddämpare" dvs in på ena gaveln sedan "fram och tillbaka" innan röret går ut genom bakre gaveln.

Jag kommer att byta mina två till sådana på rekommendationer.

Antas

Tidigare lomhörd.

Nu har jag 2 simons 2,5 tum raktigenom - klarar man sig med en dubbelströmningsljuddämpare om man drar ut avgasröret rakt bak? Finns denna typ av ljuddämpare på Biltema? Höger sida 89 dB och vänster sida 80 dB (har luftintaget fram vid kylaren)

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag har botaniserat i hela Biltemas butikssortiment och funnit några sannolikt lämpliga objekt.

Om det är en dubbelströmningsdämpare bör ingående vara på nedre gaveldelen och utgående på övre, kan nog vara tvärt om också. Detta förutsätter att inre röret inte går diagonalt inne i dämparen. Biltemas dämpare är billiga.

Hade en diskussion om oväsendet med ägaren/chefen på Biltema i Luleå, han gav mej telefonnr till deras tillverkare i Lövånger, han trodde att de kunde konfektionera lämpliga dämpare till mej.

Link to comment
Share on other sites

Jag har köpt en som heter 91-4494 till någon Volvo verkar det som.

Dämparen är 420mm lång, oval 145x220.

Läger man dämparen på platten och tittar på gavlarna så sitter ena stosen högt i mitten och den andra till vänster.

Link to comment
Share on other sites

Hur blev (o)ljudet, fick du den godkänd i ljudprovet?

Jag kollade på Biltemas nätkatalog på den: BAKRE LJUDDÄMPARE VOLVO 419 SEK

Gick det att se om inre rören gick diagonalt eller omlott?

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Hur blev (o)ljudet, fick du den godkänd i ljudprovet?

Jag kollade på Biltemas nätkatalog på den: BAKRE LJUDDÄMPARE VOLVO 419 SEK

Gick det att se om inre rören gick diagonalt eller omlott?

Nu är jag tvingad att göra om ljudprovet, vill klara det med råge! Är jag 100 % säker om jag skaffar 2 st bakre ljuddämpare volvo och drar ut slutröret rakt bak eller räcker det med 1 volvodämpare? Litar inte mer på mobilappen "SoundMeter" - har den fungerat och mätt rätt skulle jag inte gjort ljudprovet.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Om du tittar på bilderna på min rörhög ser du att jag har genomblåsning genom kat-ljuddämpare-och under bakre partiet, platt dubbelströmningsdämpare.

Katalysatorn dämpar (inte mycket!), ljuddämparen (genomblåsning) efter katalysatorn dämpar lite. Med krök ut framför bakhjulet var oväsendet direkt störande även om jag är halvdöv och har hört det mesta.

De små platta ljuddämparna längst bak fick jag av en av sönernas kompisar alldeles gratis (=Locost). Fick konstruera fästen och rör för montaget.

Ljudnivån var nu låg och godkänd, på SBP tyckte dom att det var ovanligt att bilen var så tyst att man kunde höra motorljudet.

Eftersom jag har V6 krävs allt dubblerat. Gentlemen always travel behind 6 cylinders!

Nackdelen med rören under bakpartiet är frigångshöjden, ca 8-10 cm.

Kommer att ta bort bakre platta dämparna och byta ljuddämparna på sidorna till effektivare och vill gärna ha tips och erfarenheter på vilka som kan vara lämpliga.

Insugningsljudet hörs tydligt!

Har tre insug (alu-slangar, dia 75 mm)till originalluftfilterboxen ändå kan man höra insugningsljudet.

Om jag håller handen för luftintaget (scopet med min företagslogga) på sidan av huven blir det tystare. Detta intag har kortaste vägen in i luftfilterboxen. Boxen är ljudisolerad med pålimmad 10 mm motorrumsisolering, luftinsugslangarna under huven är isolerade med 5 mm skumgummi och silvertape.

Jag klarade ljudprovet utan problem!

post-291-0-16357100-1344753821_thumb.jpg

post-291-0-78492500-1344753904_thumb.jpg

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

Hur blev (o)ljudet, fick du den godkänd i ljudprovet?

Jag kollade på Biltemas nätkatalog på den: BAKRE LJUDDÄMPARE VOLVO 419 SEK

Gick det att se om inre rören gick diagonalt eller omlott?

Som jag skrev i inlägg 262 så skall jag prova.

Tittar man in i den så går rören omlott, så avgaserna typ vänder 2 gånger.

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag tvingad att göra om ljudprovet, vill klara det med råge! Är jag 100 % säker om jag skaffar 2 st bakre ljuddämpare volvo och drar ut slutröret rakt bak eller räcker det med 1 volvodämpare? Litar inte mer på mobilappen "SoundMeter" - har den fungerat och mätt rätt skulle jag inte gjort ljudprovet.

kenneth

Man skall nog inte lita på dom apparna, testade med broderns Iphone igår och den visade 90dB på tomgång (inne i garaget).

Funkar kanske att se om ändringarna gör någon skillnad i ljudnivå.

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrev i inlägg 262 så skall jag prova.

Tittar man in i den så går rören omlott, så avgaserna typ vänder 2 gånger.

Gerhard - skall du köra med en eller två volvodämpare? Dra ut på sidan eller dra ut rakt bak?

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag ser ingen möjlighet att få ut något avgasrör bakåt på min bil.

Så det blir till att försöka med dom på sidan.

Först testar jag väl att byta ut den bakre av dom två raktigenom jag har.

Link to comment
Share on other sites

Jag ser ingen möjlighet att få ut något avgasrör bakåt på min bil.

Så det blir till att försöka med dom på sidan.

Först testar jag väl att byta ut den bakre av dom två raktigenom jag har.

Skulle gärna vilja göra på samma sätt som du gör, men problemet är att ljudprovet får jag göra i Östersund (2 *20 mil), vill inte göra den resan igen på vinst eller förlust. Skall du testa?

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer inte åka för jag är ganska säker på att klarar sig.

Har lite längre ändå 2x23mil så det får bli att setill att klara det på första försöket.

Går det att lägga en extra dämpare bak på din bil borde det inte vara något problem.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer inte åka för jag är ganska säker på att klarar sig.

Har lite längre ändå 2x23mil så det får bli att setill att klara det på första försöket.

Går det att lägga en extra dämpare bak på din bil borde det inte vara något problem.

Enklast skulle ju vara att lägga en dämpare längst bak. Tanken har jag monterat så lågt jag kan, markfrigången är minimal. Far idag på Biltema och köper 2 volvo-dämpare - få se hur jag skall göra med sista biten om det blir på sidan eller en böjlig slang rakt bak. Har googlat Android HTC enligt recensionerna på nätet kan inte appen registrera mer än 80dB - tänk om man hade googlat detta före ljudprovet så hade man inte hamnat i detta läge - blir bara förbannad på alla dessa värdelösa appar som finns till telefonen, det hade varit bättre och behållit den gamla telefonen och köpt en dB mätare.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Är det förbjudet att dra avgasröret uppåt-bakåt ??

Typ SAAB Baja-öken Rally-bil. :blink:

Det låter ju smart. Vet ej om man får ha avgasröret "högt" - ovanför tanken har jag gott om utrymme så där skulle jag kunna få plats med flera ljuddämpare. Idag varit in på Biltema och köpt en "volvo-dämpare" fler fanns inte i sundsvall. Skall montera den imorgon. Förhoppningsvis kan jag låna en decibelmätare av ett företag här i sundsvall.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Det står bara så här i 8 Kap VVFS 2003:22

Normalt är ju allt tillåtet som inte är förbjudet eller är nämnt....... men sedan har vi hur SBP ser på det hela, de kanske gnuggar händerna och ser årets vinst rulla in vid regbes om avgasröret pekar uppåt. Kom ihåg att ta med tält, spritkök och rejält med skaffning......det kan ta tid och tid är ju pengar det vet vi numera. Hmm blev jag ironisk nu? Nej .....

8 Kap. Avgassystem

Övergripande krav

1 § Bil som drivs med förbränningsmotor skall ha avgassy-stem bestående av avgasrör och effektiv anordning (ljuddäm-pare) för att hindra störande ljud från avgaserna. Bil skall uppfylla kraven för respektive kategori enligt 2 – 6 §§ samt kraven för utvändigt fordonsbuller i 10 kap.

Personbil och lätt lastbil

2 § Avgasrör får inte mynna ut eller avge avgaser under utrymme för förare eller passagerare och inte heller under annan del av karosseriet, som är sammanbyggd med sådant utrymme.

Avvikelser kan dock godtas om utförandet hos karosseri och avgasrör är sådant att det inte bedöms föreligga någon risk att avgaser under körning tränger in i utrymmet

I Kap 41 som gäller speciellt för Amatörbyggda fordon står:

Avgassystem

15 § Avgassystem skall uppfylla kraven i 8 kap. 1 och 2 §§.

Link to comment
Share on other sites

Jag blir imponerad på dig cealm att du kan hålla ordning på dessa data/information, personligen blir jag bara matt. På det Australienska motsvarigheten till vårt LocostForum finns deras motsvarighet, där var det diskussion i någon tråd om belysning - där saknades text -man använde "ritningar" över bilar hur det skulle se ut - informativt och enkelt jämfört med det svenska systemet. Kolla gärna deras SevenForum http://www.ozclubbies.com.au/

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Har monterat en volvodämpare 91-4494 (inköpt på Biltema) och dragit ut avgasröret rakt bak. Lånat decibelmätare och mätt upp ljudet. Rakt bak och 45 grader max 76dB. Nu får jag se när jag får tid att fara upp och göra om ljudprovet.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Har du provat att dra ut röret i en krök framför bakskärmen?

Är intresserad av hur det skulle fungera, tänker titta på samma dämpare på Biltema.

Antas

Jag har dragit ut röret framför skärmen, ville ej kapa upp något hål. Det är trångt i garaget så jag kan inte ta en bild från sidan utan nu kommer det 4 bilder istället.

Framifrån

IMG_2342.jpg

Uppifrån - en ordentlig avsmalning från 75 mm till 48 mm - lite svetsning från "bra att ha lådan"

IMG_2343.jpg

Bild från bakvagn - klamrat fast i befintliga bultar

IMG_2344.jpg

Och så här ser det ut längst bak - förhoppningsvis kan man se detta som en besiktningsgrej - det är enkelt att gå tillbaka till det jag hade innan (dubbla simons 75 mm med rakt utblås - tycker om ljud)

IMG_2345.jpg

När jag hade decibelmätaren så testade jag barnbarnens röstresurser - 2år och 4 år kom upp i 116 dB - skall fan inte jobba på dagis utan bullerskydd - barnen har ju inte heller några bullerskydd - konstigt att vårt samhälle godkänner detta

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Så Volvodämparen sitter först ?

Ja den är lite längre än "simons" korta ljuddämpare, om jag skulle montera "simons" först så skulle det bli mycket trängre - därav mitt val.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

loud pipes save lives

det skall höras när man kommer.

oftast hör man att jag såg dig inte när man nästan är totalt överkörd.

och det händer ofta när jag är ute och kör med hojen, och det låter om den.

Macke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

loud pipes save lives

det skall höras när man kommer.

oftast hör man att jag såg dig inte när man nästan är totalt överkörd.

och det händer ofta när jag är ute och kör med hojen, och det låter om den.

Macke

Tiden går fort och snart är det vår. I höstas när jag gjorde SFRO2 så hade jag problem med återstyrningen. Nu har jag tagit bort övre bärarmarna och skall bygga nya - trots att jag har 8 grader castor så fungerade det inte bra - nu skall castor ökas mer.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Du har kollat att alla leder i styrsystemet från ratt och ut till hjulen går lätt?

Det var någon på forumet som hade likartat problem med återgången och också hade runt 8 grader caster, vilket bör vara fullt tillräckligt. Minns jag rätt i den tråden så löste sig problemet utan vinkeländring. Orsaken var att det gick lite för trögt i styrsystemet. Diskussionen var i år 2012 men om det var före eller efter sommaren det kommer jag inte ihåg.

Link to comment
Share on other sites

Får man fråga vad resultatet blev från mappningen?

Jag vet ej om det är nödvändigt att bygga om bärarmarna men det är ett litet jobb som jag kan göra under vintern, till våren vill jag att allt skall fungera och ökar jag castor med några grader så måste det fungera eller hur? Alla leder går "relativt" lätt och jag har ju inte så många mil på bilen.

När det gäller effekten efter mappningen så ligger den på 160 Hk vid 6000 varv (jag kan varva den till 7000, där finns ett stopp)- jag byggde 4-2-1 avgassystem för att få bra vridmoment - troligen skulle den ha givit mer hk om jag byggt 4-1 avgassystem. Motorn är mappad för att gå bra från låga varv - det är det som jag har prioriterat. Den känns fantastiskt skön att köra.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Jag har ju en annan framvagnskonstruktion än din men lösningen med justerbar castorvinkel kan vara densamma.

På min bil gjorde jag fästkonsollerna (U-konsollerna)för bärarmarna bredare och kunde då shimsa bärarmarna framåt/bakåt för att justera castorn.

Fungerade perfekt!

Min castor ligger på ca 8-10 grader vilket ger bra återstyrning och kursstabilitet, andra "sidan av myntet" gör att det krävs muskelservo vid parkeringsmanöverering.

Nåja, motion främjar hälsa!

Edited by Antas
Link to comment
Share on other sites

kan du legge ut noen bilder på 4-2-1 manifoilen din. Jeg skal lage en manifoil, men har ikke tilgang til rør. Tenkte å lage manifoil av 90graders bend fra Biltema....

Edited by Kghaas
Link to comment
Share on other sites

kan du legge ut noen bilder på 4-2-1 manifoilen din. Jeg skal lage en manifoil, men har ikke tilgang til rør. Tenkte å lage manifoil av 90graders bend fra Biltema....

Med facit på hand så skulle jag naturligtvis monterat monterat bredare fästkonsoler och shimsat till rätt Castor. Tror att det var fel mått i Ron´s bok och någonstans där detta fel togs upp stod det angivit att 8 grader borde man klara sig med. På en del ställen har det funnits tankar och funderingar på att lätta bilar har svårare att få till återstyrningen och man har föreslagit att framvagnen borde viktas för att förbättra detta.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

--- castor med några grader så måste det fungera eller hur --- Inte som första åtgärd. När mitt minne sviker kanske någons yngre minne kan komma på vem som hade "casterproblemen" i en 2012 tråd.

Relativt lätt bil? Det skall gå lätt inte relativt lätt. Ställ hjulen fram på tillräckligt antal Jula badrumsvågar. Om du har runt 50/50 viktfördelning så borde det redan finnas minst 300 till kanske 400 kg i nosen med förare och tanken full. Tror knappt det finns någon av våra bilar med mindre än 45 procent fram. På en 700 kilos klump blir det i alla fall 315 kg och det räcker för återstyrning. Är det "äkta" 8 grader så ska det räcka. Var det 5 eller möjligen 6 grader då hade jag inte protesterat men 8 grader

På min första bil har jag 10,5 grader vilket är mycket. Ökar du från 8 med ett par grader hmanr du på samma extremvärde som jag har.

Såklart kommer jag inte hindra dig att ändra caster och bygga om det kan vara värt att prova några gånger till med styrninges lätthet, göra en dubbelkoll att det verkligen redan är 8 grader.

Utöver min är det inte många Sevenbilar som når två siffrig caster.

Link to comment
Share on other sites

--- castor med några grader så måste det fungera eller hur --- Inte som första åtgärd. När mitt minne sviker kanske någons yngre minne kan komma på vem som hade "casterproblemen" i en 2012 tråd.

Relativt lätt bil? Det skall gå lätt inte relativt lätt. Ställ hjulen fram på tillräckligt antal Jula badrumsvågar. Om du har runt 50/50 viktfördelning så borde det redan finnas minst 300 till kanske 400 kg i nosen med förare och tanken full. Tror knappt det finns någon av våra bilar med mindre än 45 procent fram. På en 700 kilos klump blir det i alla fall 315 kg och det räcker för återstyrning. Är det "äkta" 8 grader så ska det räcka. Var det 5 eller möjligen 6 grader då hade jag inte protesterat men 8 grader

På min första bil har jag 10,5 grader vilket är mycket. Ökar du från 8 med ett par grader hmanr du på samma extremvärde som jag har.

Såklart kommer jag inte hindra dig att ändra caster och bygga om det kan vara värt att prova några gånger till med styrninges lätthet, göra en dubbelkoll att det verkligen redan är 8 grader.

Utöver min är det inte många Sevenbilar som når två siffrig caster.

Jag har inte erfarenhet av återstyrning som begrepp innan jag kom i kontakt med det nu. Det är svårt att bedömma en sak när man inte har reflekterat över detta tidigare. Jag har provkört bilen ett 40 - tal varv på mittnordenbanan, jag tyckete att allt fungerade perfekt och för en gångs skull hade jag ingen "värk" i underarmarna efter körningen på banan, bilen gick hela tiden dit jag styrde... Jag har plockat ner allt och så här i efterhand så hade jag nog "satt an" styrväxeln lite för hårt. Har provkört och det blev betydligt bättre. Jämfört med hustruns Golf 2006 så har Golfen betydligt bättre återstyrning. Jag har vägt bilen fulltankad utan förare på badrumsvågar - fram har jag 300 kg och bak 360 kg (dvs 40/60 i viktfördelning).

Visst finns det risk att jag har mätt upp castorvinkeln felaktigt trots att jag har mätt på flera sätt. Nu bygger jag om övre bärarmarna och flyttar övre spindelled 5 mm bakåt - det kostar mig 200 kr och det kan vara ett enkelt test för att se hur det fungerar.

kenneth

Link to comment
Share on other sites

Golfen är framhjulsdriven. För 200 kr är det värt testen.

---- för en gångs skull hade jag ingen "värk" i underarmarna efter körningen på banan ---- Med 10,5 och konbana tex på Arboga flygfält då kör man ett varv som tar runt 1min 25sek inte två för det blir för tungt. 10,5 är inte att leka med..........men för vanlig vägkörning är det bekvämt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...