Jump to content

Stansar För Chassienummer


Recommended Posts

biltema sålde 6 och 8 mm innan... sist jag var där hade dom bara bokstäver och produkten hade utgått.. har dock både siffror och bokstäver om lån är aktuell.. skall bara kolla lokaliteten .. typ i morgon em.. om aktuellt..

mvh michael

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle rekomendera att slå in det med en körnare.

Finns ett punkt baserat teckensnitt som heter dot matrix eller något liknade.

Skriv ut nummret på en skrivare och tejpa fast på ramen sen är det bara att börja knacka.

Blir kanon bra, finns i någon tråd om du söker på chassinummer.

Link to comment
Share on other sites

Vad skulle man göra utan detta forum!!!

Tack!

Thomas: Jag hör av mig!

Michael TH: Tack, Du kan avakta så länge - du har ju att göra i köket så att även du kan börja bygga!

//

JEK

Ps

Det blir inte förrän helgen w945 då jag nu sitter i Halmstad, sambon jobbar nästa helg och sen skall jag på övning w945

Edited by Panzer
Link to comment
Share on other sites

köket klart, badrummet börjar oxå bli klart.. bara 2 rum kvar och massa nätverk, el och en del lister..suck..kollar i morgon hur som, var stansarna ligger.. ganska så säker på var..

vi måste ju se till och hjälpa till så ytterligare en Alfa baserad 7 :a kommer ut på vägarna :)

/ michael

Link to comment
Share on other sites

Nätverk är viktigt...och inget luftburet fusk..kabel skall de va :) Baxade in ca. 600 m cat5e i väggarna när jag byggde om...alla som hjälpte till bara skakade på huvudet :D men grymt smidigt när man kör Data/Tele/Media/TV via dessa kablar

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag körde med körnare och Dotmatrix, blev mycket bra om man inte har mothåll. Det jag fick som tips var att utan mothåll inne i röret kan sifferstansarna ge bucklor på ramröret utan att ge bra läsbarhet. Detta är ju inte ett problem om man har lösa rör som lätt kan förses med mothåll vilket jag inte hade.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Tex har jag den. Jag har din ebrevadress också. Ikväll kan jag skicka över den om ingen annan hunnit före.Har kört mina chassinummer med dot matrix och körnare. Jag valde 25 mm höga tecken till CealmSeven V8, tyckte 7 mm var lite i minsta och pyttigaste laget. I VVFS 2003:22 finns det ingen övre gräns på tecken lustigt nog, bara en eller rätttare sagt 2 nedre gränser, 7 mm primär och 4 mm sekundär.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Tack för det Cealm, jag har ju glömt mitt sekundära!

Bara att ta fram dotmatrix och provskriva i alla storlekar tills man når 4 mm, sen får man gå ut och banka. :o)

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

måste bokstäverna och siffrorna vara nertryckningar i metallen? går det inte med upphöjning? jag tänkte då på att skriva in bokstäverna med svetsen (jag har testat och det gick bra)

går det bra att stansa in på en lös metallbit som man sedan svetsar fast på ett av chassits rör?

Link to comment
Share on other sites

måste bokstäverna och siffrorna vara nertryckningar i metallen? går det inte med upphöjning? jag tänkte då på att skriva in bokstäverna med svetsen (jag har testat och det gick bra)

Vet inte men jag skulle nog säga nej då det är "enklare" att utplåta chassinr i detta fall. Kan ha fel dock :)

går det bra att stansa in på en lös metallbit som man sedan svetsar fast på ett av chassits rör?

Nej, det skall vara på en permanent chassidel (inte något som i efterhand har svetsats dit). Finns någon (flera?) som har tvingats göra om detta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...