Jump to content

Funderar På Att Bygga Ac Cobra


Anders.Lj

Recommended Posts

Lite kul men min FIAT-kontakt höll precis på med en Uno. Jo, nog finns det FIAT där man snubblar över dem både högt och lågt och ändå har han städat bort en hel del.

Cobran: Det som ingick var det syntes, Han hade väl något till instrumentpanelen extra. Motor och låda saknas. Undrar varför jag inte verkar gilla "plattram-byggda USA-Cobror. Monoquen är trevligare. Jag visste faktiskt inte att det fanns den andra sorten. DEt har regnr men tom istort sett i Fordonsdatabasen. I och för sig så är det telsamtal till Transportstyrelsen. Jag skall inte ha en Cobra -- >> FIAT är ju så mycket finare sade du...nyss.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Okej. Nu har jag en till bra fråga. Vad behöver jag göra innan jag börjar svetsa ram? Vilken dokumentation behöver man göra under byggets gång? Måste man spara alla kvitton på allt man köper till bilen? Är det nått mer man måste tänka på så att man inte svetsar ram och sen säger SFRO att du glömde detta så du har nu en dyr metallhög....

Link to comment
Share on other sites

Thomas: Såg att jag slarvat med ett svar --- plattram-byggda USA-Cobror. --- Platt och platt men det var ingen monoqueram utan mera som en vanlig jänkebil med plåtbalk / kryssram. Cobra på utsidan var det men kändes inte Cobra in under skalet. Det är kanske bara jag som inte vet att 99 % av alla Cobror ser ut så eller var det 1 procent istället? För Drakes Cobra ser inte ut så och det är rikslikaren......för mig.

Anders.Lj: Spara allt, speciellt kvitton och id på rör till bärarmar, spindelleder mm så du kan visa vilken typ det är, kvitton på motordelar mm. Förmodligen är det ingen som bryr sig, möjligen möjligen för bärarmsrören men det övriga. Nä. Fast rätt var det är det någon som bryr sig och då är inte bara glad utan rent ut sagt överlycklig att du kan ta fram Konsumkassen med blandade kvitton och sortera och till och med hitta det du sökte. DEt du inte har det fungerar Drake-metoden på i många fall om det behövs. Var kreativ samt bli en ekorre.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...