Jump to content

Ensitsig Bil?


Frena

Recommended Posts

Hej,

Har läst lite om Cealm 3,5 och undrar om någon vet om det idag existerar någon vägreggad ensitsig liten skapelse? Något i stil med en liten formulabil. (INte direkt den prestandan, men designen).

Finns detta?

Link to comment
Share on other sites

finns en kit car man kan köpa som ser ut som en formelbil, personligen tycker jag inte den är speciellt snygg men udda.

här i luleå har vu byggt en bil (baldos www.baldos.se) som vi håller på å fixa så den ska reggas snart. sfro1 gjordes i mars tror ja de va. så snart vi fixat lite mer ork i motorn blire 2:an å regbes.

ensitsiga bilar är ovanliga och udda => roligt

Link to comment
Share on other sites

finns en kit car man kan köpa som ser ut som en formelbil, personligen tycker jag inte den är speciellt snygg men udda.

här i luleå har vu byggt en bil (baldos www.baldos.se) som vi håller på å fixa så den ska reggas snart. sfro1 gjordes i mars tror ja de va. så snart vi fixat lite mer ork i motorn blire 2:an å regbes.

ensitsiga bilar är ovanliga och udda => roligt

SKall läsa lite om ert projekt!

Vet du vad det är för kitcar som finns att köpa? (Länk?)

Link to comment
Share on other sites

Det finns ju den där vinröda bygget som ser ut som en 30 tals racerbil.

Hittar ingen länk, men den är baserad på Alfa delar.

Du menar denna:

post-12-125313316154_thumb.jpeg

Bild från SSM 2005. Otroligt fräck, trodde först att det var en gammal räser tills jag tittade närmare. Jag gillar stötdämparna fram :)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag tappat namnet men det finns en Sydafrikansk tillverkare av Formelbilar på rör-rams chassie. Prisvärda kopior a formelbil och möjliga att gatregistrera vad jag förmodar utan vingar. De har återförsäljare i England, de fanns med på Autosprt International i februari och jag tog en brochyr (som jag gett bort). Någonstans på rejsa.nu finns bilder från årets mässa och där har jag planterat en bild på den, du ser på bilden både hemsida och telefonnummer till UK-säljaren.

Finns massa mer eller mindre bra?! http://www.jediracingcars.com/ http://www.imagesportscars.co.uk/JKS/jks.htm och säkert fler om man letar...

Link to comment
Share on other sites

ERA HSS är utseendemässigt vad jag skulle vilja ha, men den går inte att vägregga. Eller har jag fel?

Någon annan idé?

Exakt den har jag inte tittat på IRL. Problemet med formelbilsliknande saker brukar vara att få till lysen osv. En ren rejsbilsreplika har också oftast för klena hjulupphängningar.

Men konceptet i sig kan man spinna vidare på. Mride är ett exempel på ett amatörbygge i ungefär den andan.

http://www.c42.mride.se/

20080517-035web.jpg

Den hade ju gått att göra ensitsig istället för tandemsitsen.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

får du bara till det med lysen och så och ramen är ok så är det väl inga hinder. prata med den du tänkt SFRO besiktiga är mitt råd. de kan säga vad du ska "titta" på vad det gäller material m.m.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...