Jump to content

Mnr Vortx Hayabusa -08


MarcuZ

Recommended Posts

Nått jag grubblat på går det ta in desa bilar från england o få dom lagliga i landet..

Va skulle krävas

Ser fördelar som stort utbud till bra pengar..o bygg kostnaden blir lägre

funderat på ta in en bil o sen köpa en ram/ om nu det inte skulle gå med engelsk ramen

Det som hindrar mig just nu är att Nuvarande Skyline GTR ska bort sen blir det 7

Link to comment
Share on other sites

Härom året så gick det inte i alla fall. bara som flyttgods. dessa räknas som lågserie tillverkade fordon och funkar inte som vanliga bilar. men ta in och plocka isär sätt ihop o besiktiga borde gå. du kan ju göra vissa ändringar. t.ex. vänsterstyrt om du vill ha det.

Link to comment
Share on other sites

Härom året så gick det inte i alla fall. bara som flyttgods. dessa räknas som lågserie tillverkade fordon och funkar inte som vanliga bilar. men ta in och plocka isär sätt ihop o besiktiga borde gå. du kan ju göra vissa ändringar. t.ex. vänsterstyrt om du vill ha det.

Funderat på vänster men inte 100 en är van med Skylinens höger styrning

SFRO borde ha koll på deta eller

Link to comment
Share on other sites

Finns egentligen bara 3 sätt att få köra den i sverige

- Antingen så flyttar man till UK och äger bilen i 1 år innan man flyttar hem igen. Då är det ok med flyttgods

- Köpa hem den och bara köra bana med den

- Köpa den, strippa den totalt och sedan gå igenom alla SFRO besiktningar + reg besiktningen. Men det är nog en stor chansning.

Link to comment
Share on other sites

Finns egentligen bara 3 sätt att få köra den i sverige

- Köpa den, strippa den totalt och sedan gå igenom alla SFRO besiktningar + reg besiktningen. Men det är nog en stor chansning.

Dena är jag fullt medveten att genom föra men det beror också på lagen..sfro/sbp nån som vet nån trevlig man ska vända sig o fråga?

Dom andra är utslutna

Link to comment
Share on other sites

Måste du berätta för någon att du köpt delarna ihopskruvade??

Finns väl ingen som kan anmärka på det. Framför allt inte eftersom du ger den ett nytt chassinummer.

Det viktiga blir väl att avskriva den från det engelska systemet så du inte hamnar i deras register och ska betala pengar löpande för det.

Link to comment
Share on other sites

att köpa ett komplett kit eller köpa en färdig och strippa är för mig samma sak. Eg, ska inte kompletta kit heller godkännas, men jag tror inte det skulle möta några större hinder att strippa och ändra lite m.m

Link to comment
Share on other sites

att köpa ett komplett kit eller köpa en färdig och strippa är för mig samma sak. Eg, ska inte kompletta kit heller godkännas, men jag tror inte det skulle möta några större hinder att strippa och ändra lite m.m

Tanken va o leta där då utbudet är 100% större en här..

Ta hem den o riva ner o gå igenom / bygga om..

Sen är frågan vilket chassi?? vilken combo är bra o starta med Motor/chassi

Ska försöka få tag i nån lagman o fråga

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...