Jump to content

Välkomna!


niklas

Recommended Posts

Hej!

Jaha, då har vi en "klubb" för Locostintresserade i Sverige. Inget märkvärdigt egentligen, men jag tror att intresset för Locost bara kommer att öka och förr eller senare lär det väl "behövas" en klubb, så varför inte förr.

Jag skrev tidigare att vi kanske kunde ställa lite högre krav på medlemmar vad gäller informationslämning. Exempelvis skulle vi kunna ha en medlemsmatrikel med namn, adress och kontaktuppgifter för alla medlemmar. Jag minns att Porscheklubb Sverige hade en sådan över samtliga sina flera tusen medlemmar. Den kunde man använda för att hitta andra ägare i "sin" del av landet. De hade dessutom kompletterat matrikeln med uppgifter om vilken modell man hade. Det var ganska trevligt.

Vad tycker ni om namnet på klubben? Vad ska den heta? Jag skrev Locost Sveriges medlemsklubb som rubrik ppå gruppen. Det är lätt att ändra.

Nu är det fritt fram för synpunkter och idéer!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Medlemsregister med info om var man häller till och vad man kör/bygger/planerar vore väl en bra början.

Allt som gör det lättare att hitta vem som kan veta något man behöver veta.

Jag skulle vilja ha ett uppslagsverk/faq där man kan slå upp tips om olika delar av bygget. Typ vilka delar som är bra att använda, snygga lösningar på problem osv. Så om man t ex undrar hur rostskyddar man ramen så slår man på Ram eller Rostskydd och där hittar man en brusreducerad version på tråden i forumet som handlar om det.

Man kanske kunde lösa det så att den som ställer frågan gör en sammanfattning som postas på något bra ställe? Som det är nu samlas det mer och mer information och det blir svårare och svårare att hitta ju mer det blir. Man kommer alltid till en punkt när samma fråga ställs igen bara för att det är för svårt att leta upp den senaste tråden som behandlade frågan.

/Göran

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...