Jump to content

Kolfiber Delar Seven "intressekoll"


FMR

Recommended Posts

Har lämnat in mina glasfiber delar på avgjutning Till ACM karlskrona för att dom ska tillverka nya i kolfiber. är det 1-3 som är intrserade minskar priset drastiskt..billigare än att köpa nya i glasfiber blir det ...är mest för att det var formarna som var dyra att tillverka så går man i hop o delar på det ...

pma skriv i tråden. ring mejla..

0762463400 /Niklas

Link to comment
Share on other sites

kolla hemsidan sök på ACM adolfsson composit motorsport för mer info.. kolfiber rakt igenom sa jag att jag ville ha fick pris på 10000kr sen gick formarna på 5-6000kr sa han så nu vet ni ungefär vad det hamnar på på prismässigt alltså väldigt billigt om vi är 2-3st o delar på formtillverkningen 2st framskärmar 2st bakskärmar 1st Noskon rör det sig om ev instumetpanel tom så gör man mätar hålen själv o sågar till kanterna..

nya plats/glasfiberdelar verkar gå på runt 6000kr så hamnar under det om vi är 3st ev kanske rabbat på det oxå ska ringa o fråga om det är nån som är seriöst intreserad..

Link to comment
Share on other sites

Kan de göra en avgjutning utan att några skador uppstår? Jag har en oanvänd Caterhamnos, om du hellre skulle vilja gjuta av den i så fall.

Link to comment
Share on other sites

Lägg upp en bild på din noskon oxå! så kan vi se hur månag som är intrserade blir vi 2-4st blir det som sagt billigt + att man tycker att ACM borde kunna ge en locost rabbat på några % oxå.. Finns det folk i närhete som är intresrade kan ni åka ner till Acm ligger bredvid stenmetall el åker vi ner ett gäng tillsammans och förhandlar..en plan skiva till instrumetpanel blir nog fränt oxå

Link to comment
Share on other sites

Har ingen bild på den, men det är en S3-noskon typ denna: https://www.caterhamparts.co.uk/images/F76101Y.JPG

Jag har inte råd med några kolfiberdelar just nu men du kan gjuta av den om du vill. Har även ett par framskärmar, men de är lite spruckna och har hål för blinkers, så de är inte riktigt plug'n play så att säga...

Med tanke på att Caterham tar 600 pund för en noskon i kolfiber så låter detta billigt, men som sagt det är lite dålig tajming för mig just nu. :)

Link to comment
Share on other sites

vem äger formen.. du eller firman som gjuter detaljerna..

håller med göran.. har caterham noskon i glasfiber.. men ev vill man ju längre fram ha en i kol.. när väl färdiga grejer finns brukar det finnan mer intresse... e lättare att se kvaliten på en färdig produkt.. om man gjuter i glasfiber (vilket jag själv gör då och då, kan man ju alltid spackla och måla över men med kol måste det vara perfekt..man vill ju inte måla kol...

sen är det ju inte bara frågan om vad andra vill ha för sina brylar.. det måste i slutet passa i den egna budgeten..

Link to comment
Share on other sites

Antagligen har dom redan börjat på formar efter mina delar. Kollade upp firma innan o fick som svar av flera personer att dom var extremt noga o jag kollade runt i verkstaden på vad dom gjort o så sen sa att han gör inget halv dant då får det helldre vara utan han gör det 100% ! Ang formarna Antar jag att dom måste vara mina då det är mina mallar o jag som betalar materialet o arbetstiden men jag frågade aldrig måste väll vara så tycker jag för jag kanske inte vill att nån annan ska kopiera om jag gjort nåt special!

Är det verkligen ingen som vill gå i hop nu när vi har chansen att få det billigt??

Link to comment
Share on other sites

Som ni kanske förstår har jag verkligen inte råd att göra dubbletter o hoppas att nån köper dom sen. Bara åka ner till firman o kolla läget så ni bildar er en egen uppfattning o kolla på formaran o hälsa från mig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...