Jump to content

Konbana I Eksjö 5/9 2009


Berne

Recommended Posts

Lördagen den 5:e September kör vi konbana på Eksjö Trafikövningsplats !! http://www.eksjotrafikovningsplats.se/anlaggning_bilder.php

Vi arrangerar detta tillsammans med Sportvagnssällskapet i Jönköping och Locost Mk har ca 15 platser till förfogande.

Därför kommer endast medlemmar få tillgång till dessa platser, däremot är det inget krav att köra en locost, även andra bilar är välkomna.

Upplägget enligt följande :

Genomgång 09.30

Körtid 10.00-15.00

Startavgift 200:- betalas på plats.

Anmälan i denna tråd är obligatoriskt.

VÄLKOMNA !!

Edited by heralue
Tider ändrade !
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Alla är välkomna att komma och titta, det behövs ingen anmälan.

Däremot får det gärna komma några fler bilar som vill köra.

Eftersom vi kör tillsammans med Sportvagnssällskapet i Jönköping vill vi ju gärna visa dem var skåpet skall stå.

Link to comment
Share on other sites

Jösses !!

Var tog ni vägen allihop med sjuor?? :unsure:

Trevlig konbanekörning för knappt inga pengar och ingen vill åka??

Vår klubb representerades idag av 1(en)sjua på hela körningen.

Det måste vara någon slags rekord det med iofs. men jag har svårt

att förstå varför det blir så...

Micke"heralue" hade strul med bilen och jag hade två juniorer att vaka

över så Berne blev själv på banan i sin sjua idag.

Nu visade han ju de andra med bravur var skåpet ska stå ändå, men vi andra

hade haft roligare av att se någon klå honom och hans tider så han

inte behövt ha detta att leva på hela det kommande vinterhalvåret... ;)

Marginalerna var lite för breda idag beroende på det ojämna startfältet

(får vi högst medvetet vinkla resultatet till)... :prop:

Inte många sjuor = Inte många bilder......

Det jag har att bjuda på är mina juniorer och Berne, det fotades sparsamt idag....

5b200993957PM526d.jpg

56200994017PM3800.jpg

34200994054PMc215.jpg

3b200994114PMdc85.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var verkligen tomt med folk härifrån, tur iaf att SSIJ kom med så pass många bilar att startfältet ändå blev ganska stort. Men lite fler sjuor hade ju inte skadat precis.

SSIJ har redan har lagt ut ett litet reportage med en massa fina bilder samt resultat på sin webb.

http://www.ssij.nu/hostslalom09.htm

Link to comment
Share on other sites

jag har hela instr. brädan borta. Och har väntat 5 veckor på mina insugstrattar från Streetperformance som kom nu i fredags och givetvis var det skit. beställt 50mm och de var det utvändigt???? :banghead: :banghead: :banghead: idioter. samt var skiten gjort som ett paralellt rör med koning sista 20mm? :banghead: :banghead: :banghead: är det tratt? En riktig tratt konar hela längden mellan 3-5 grader. Trots att jag ringt och meilat flera ggr för att få ritning o mått på de som de säljer. b nä nu funderar jag på att pressa dem själv. Dårar är det som säljer grejor nuförtiden. skulle hjälpa en kompis byta 8kolvar på en chevy. han har köpt motorn ny från speedpro och kolvar gick sönder efter 30 mil. efter 3mänader kom kolvar som var 19gram lättare = obalans på en V-motor samt att kolvringarna som är råämne ska filas in till rätt ringgap DE var 1,55mm tjocka och ska vara 1,97 :banghead:

köper man kolva förutsätter man att ringarna är de rätta men icke, de som säljer kan och vet ingenting om motorer.

Edited by Thomas
Link to comment
Share on other sites

Jag vet. har handlat av honom tidigare men jag ville ha aluminium nu och det gjorde han inte.

jag ringde honom först men med facit i hand kunde jag köpt i plåt av honom sådana med fläns och skruvat fast dem. nu ville jag svetsa dit dem i plenumet.

Link to comment
Share on other sites

Härligt att Berne visade vad för sorts bil man ska ha för att köra kvickt när det svänger. Det var ju några potentiellt snabba bilar med där såg jag på bilderna.

Men i resultatlistan så står det fler LMK med, men dom körde vanliga bilar då isåfall.

Fräckt med Healyn, den såg intressant ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...