Jump to content

Sfro Representanter


Recommended Posts

Hej. Jag ska börja att bygga en sjua och bor i Jönköping. Är det någon som rekommenderar någon speciell Sfro man. De som ligger närmast är tyvärr utan bullerprov och jag kan tänka mig att åka lite längre för att få extra bra hjälp.

Mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

Lycka till.

Tänk dig väldigt nga för när du väljer besiktningsman.

Ludde och Peder är bra killar. det finns även en som är känd från TV / Radio

som du direkt skall undvika om du vill ha någon bil besiktigad samt nerverna kvar i kroppen.

Vis av erfarenhet.

Atorp.

Link to comment
Share on other sites

Denna tråd dog ganska snabbt, det skulle vara intressant att veta om fler har dåliga erfarenheter av "Denna man känd från radio och TV" .

Har ni dålig erfarenhet av någon så förklara varför!

Vill ni inte hänga ut honom så skicka PM eller mail.

//

JEK

Link to comment
Share on other sites

Hej Tommy

Det jag kan säga här på forumet är att han borde inte platsar inom SFRO.

En SFRO representat skall vara - ett bollplank, konsekvent, komma med rekomendationer osv.

Själv har jag träffat flera andra i SFRO som uppfyller detta med bravur.

Han gillar folk som kommer direkt från smörj gropen i en rosthög med raddigt släp så han kan spela allan och förklara hur bra han är

för att har ju varit med i TV och är kändis.

Åk inte dit med fina fälgar osv - då blir han avis och drar fram sin gamla STRO bok från 2001 och gör allt för att hitta fel.

överbevisar du då honom så är pajkastningen igång.

Ex 1: även om du byggt enligt boken så skall du veta Alla chassi vinklar fick en lista på ca 25st. "citat du kan inte lita på att ritningen är rätt"

Ex 2: Mig svets - vad är det, vad har du för gas, vad har du för tråd sammansättning osv osv osv. rent skit snack.

Listan går att göra hur lång som helst och det finns fler byggare i Vetlanda trakten som kan intyga detta - har jag fått veta efter att jag träffat några

byggare på tävlings helgerna.

Så anlita någon av de andra SFRO killarna så får du bra och proffsig hjälp.

Luigi och Peder är två riktigt hyvens killar i väst Svea som vet vad de snackar om.

BILPROVNINGEN I JÖNKÖPING

Måste bra höja ett varningans finger för bilprovningen i Jönköping som har fått ta över Miffot Håkan från stationen i Gislaved.

Håkan har noll koll och har blivit omplacerad just pga av detta till JKPG. Tyvärr har han sin tjänst kvar som reg besiknings man.

Så skall Någon besiktiga i Jönköping och får Håkan - begär ny tid direkt eller försök byta besiktnings man till Anders eller någon av de andra killarna.

Jönköping har annars varit en riktigt bra station för div reg besiktningar.

Jag tror inte vi skall dribbla mer om detta nu men som Locost medlem vill man inte att andra skall hamna i samma fälla.

Mvh Atorp

Link to comment
Share on other sites

hörde från en kille som bygger ett amatörbyggt fordon, att han under 5!! månader försökte få kontakt med nämda person..iofs bör han få ha ett privatliv.. men nu har han tillslut fått tid för Sfro 2.. inte en 7:a..

han verkar ha mycket för sig.. svarade inte på Mail och var mer eller mindre omöjlig att få tag i på telefon..

ja detta är vad han sa till mig personligen.. vet att jag försökt mail ledes innan men fick ingen respons..

Link to comment
Share on other sites

Bland andra mer eller mindre direkt trafikfarliga tilltag.. Synd ingen seriös mekaniker censurerade vissa inslag. Jag har fått in flera kunder som smetat kopparpasta på anliggningsytan mellan fälg och bromsskiva :banghead: Skulle framgått vad som är syftet med att smörja hjulbultarna, istället för att bara kleta och spraya på..

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Bland andra mer eller mindre direkt trafikfarliga tilltag.. Synd ingen seriös mekaniker censurerade vissa inslag. Jag har fått in flera kunder som smetat kopparpasta på anliggningsytan mellan fälg och bromsskiva :banghead: Skulle framgått vad som är syftet med att smörja hjulbultarna, istället för att bara kleta och spraya på..

Det inslaget ändrade faktiskt Bosse på tills nästa program.

Link to comment
Share on other sites

Känner inte igen detta.

Jag och flera andra hade iallafall en bra dialog !!!

Att killen har en otrolig enfarenhet kan man inte förneka !!! (på många plan)

Har varit i kontakt för nästa bygge och jag tycker verkligen att han funkar bra som bollplank.

Edited by heralue
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej!

Inga problem att nå Bosse! Svarade på mitt E-post samma kväll som jag skickade till honom. Jag ringde på hans telefontid i måndags och kom överen om en tid till SFRO 1 den 30/11.

Allt enligt mina önskemål.

//

JEK

Edited by Panzer
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej!

Genomförde SFRO1 den 30/11.

Hade ett par trevliga timmar i hans garage där jag fick redovisa min bil och dess komponenter. Jag hade före besöket mailat upp utkastet till min komponentbeskrivning vilken beskriver av vad och hur min bil är byggd.

Bosse ställde kompletterande, relevanta, frågor och skrev sen papperna med ett påpekande (Gummi på pedalerna saknas).

Sen var det klart.

Upplevde honom som trevlig, lyssnande och kunnig.

//

JEK

Ps. Ser fram emot SFRO2.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...