Jump to content

Trehjuling


Frena

Recommended Posts

Hej,

Vet inte om detta är rätt avdelning för denna frågan, men moderatorn får flytta den isf.

Jag har funderat på att köpa denna:

http://www.blocket.se/vi/22275915.htm

Vill gärna bygga Seven, men platsbrist och kunskaper gör att jag kanske köper detta lite mindre fordon. Väldigt udda, vilket är roligt också.

Nu till min fråga. Om den är reggad som MC, tror ni det är några problem att sätta i en något större motor i den? Vilka vikt/effektförhållande gäller för MC?

På sikt är tanken att byta motor och göra någon roligare kaross.

Verkar detta vara ett lämpligt startobjekt?

TACK!

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du bör kunna montera hur stor motor du vill i den då det är andra effektregler som gäller trike. Mickes trike (mride) (numera ombyggd med 4 hjul) har en turboladdad GSXR motor på 280-315 hk beroende på laddtryck. Kolla med SFRO vad de säger först. Stor motor lär ju oxå påverka din försäkringspremie.

MVH

Mattias

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Du bör kunna montera hur stor motor du vill i den då det är andra effektregler som gäller trike. Mickes trike (mride) (numera ombyggd med 4 hjul) har en turboladdad GSXR motor på 280-315 hk beroende på laddtryck. Kolla med SFRO vad de säger först. Stor motor lär ju oxå påverka din försäkringspremie.

MVH

Mattias

Japp, får kolla med dem. Väntar lite bilder på konstruktionen för att se hur robust den är, sen kanske det kan bli affär.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...