Jump to content

Reg Bes Idag


Recommended Posts

Äntligen är reg bes klar!!!! Bes idag på Örebro-Bista utan problem. Världens smidigaste besiktningsman Anders fixade det hela utan nåra bekymmer. Bara lite trassel med chassi numret som transportstyrelsen ställt till med. Ska slå in ett nytt nummer som ska visas upp på fredag sen är det bara att vänta på skyltar.

Kan verkligen rekommendera att besiktiga i Örebro trots allt som skrivits tidigare.

MVH Martinpost-631-1247591627_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Grattis till besiktningen.

Då fick du en helt annan upplevelse av Örebro än vad jag fick. Hoppet är inte ute för den stationen alltså *s*

Link to comment
Share on other sites

Grattis!!!!!!

Det är en enormt härlig känsla att passera nålsögat SBP med en bil man byggt själv.

Det känns skönt för mig att höra att inte bara jag har passerat SBP i Örebro utan problem, jag kommer att behöva utnyttja deras tjänster när jag skall besikta mitt Morganbygge. Vad var det för problem med chassinummret?

Grattis än en gång och hoppas vi ses på vägarna runt Örebro.

/Per-Erik

Link to comment
Share on other sites

Chassinummer och SBP...... Jag är inte förvånad...

I Kalmar på SBP ville de ha "BMI" godkända chassinummer redan i April 2005

med start på bokstaven "Y" och de skulle tvunget innehålla totalt 17 tecken....

Det tog onsdag t.o.m. fredag för dom att tänka om och läsa på...

...tell me about it.....

Grattis Martin :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Problemet var att jag har/hade använt Estfields chassi nr som innehåller & och ett liggande S. Detta gick inte hos transportstyrelsen utan dom trasslade till det och jag får ta skiten och försöka reda ut det . Smidigt eller hur? Hur som helst så löste besiktnings gubben det med att jag knackar in ett nytt nummer så som transportstyrelsen har skrivit det och kommer och visar upp bilen på fredag. Då avslutar han reg bes och jag slipper betala för en extra avgift för återbesök, Sjysst va?

Hur som helst så hoppas jag på skyltar i mitten av nästa vecka. Fick förresten liten fram och stor bak men han lade till att man kan ju alltid beställa en extra fram skylt om man skulle behöva en sån.

Hoppas vi ses på vägarna i sommar.

MVH Martin A

Link to comment
Share on other sites

Här är reglerna som en forumkamrat som också gillar VVFS 2003:22 och dess hänvisningar letade rätt på. Hänvisningen som reglerar vilka tecken som är tillåtna. Han hade ett lite problem med bokstaven I och siffran 1. I visade sig vara en av icke tillåtna tecken.i

Visst är den helt underbar vår lilla VVFS 2003:22. Borde nästan införas i skolundervisningen redan från år 3

Användning av bokstäverna I, O och Q samt bindestreck, asterisker och andra

särskilda tecken utöver de symboler som anges i  andra  stycket i punkt 3.1.2 är

inte tillåten.

Finns i 76/114/EEG

TECKEN

4.1 Romerska bokstäver och arabiska siffror skall användas för alla märkningar enligt

punkt 2 och 3. Romerska bokstäver som används i de märkningar som nämns i

punkt 2.1.1 och 2.1.3 och 3 skall dock vara versaler.

4.2 För fordonets identifieringsnummer gäller följande:

4.2.1 Användning av bokstäverna I, O och Q samt bindestreck, asterisker och andra

särskilda tecken utöver de symboler som anges i  andra  stycket i punkt 3.1.2 är

inte tillåten.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Martin A: Tittade lite noggrannare på bilden. Är osäker om jag ser rätt eller fel. Har du någon typ av vindavvisare på scuttlen? Om du har det skulle jag gärna vilja se lite bilder från olika ¨håll på den.

Jag måste fixa något på min bil. Jag blåser ju bort. Jag provade lite grann (2 mil motorväg cirka) i en speciell 3-siffrig fart som jag inte tidigare provat. Fy katten! Något måste till jag blir HELT färdig i rygg och nacke på den sträckan. Eller så får jag hålla mig till cruisingfart i fortsättningen. Det går i och för sig det också.

Link to comment
Share on other sites

--- Bilder på vindavvisaren kommer. --- Ser fram emot bilderna.

Nätt och lätt bil samt bra viktfördelning.. Är det inkluderat dig eller bara bil för vikten och fördelningen av vikten?

Link to comment
Share on other sites

I går var jag och visade bilen hos Bilprovningen med nytt chassinummer. Skum känsla att köra bilen på allmän väg bland andra bilar ( hade tillstånd från SBP) Man känner sig bra lite bredvid en lastbil tex.

Nu är det bara att vänta på skyltarna...

MVH Martin A

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...