Jump to content

Husvagns Chassi ¤sÅlt¤


Robban1

Recommended Posts

Har ett husvagnschassi till salu.

ramen är 4.60 långt och 1.94 på den breddaste biten.total längden är 6.50 Chassit är i mycket bra skick,Bromsarna fungerar bra, nummerskylt finnes, Chassit är inte avregistrerat. så bygg din egna biltrailer !'

Pris 2000:-

0761-097178

Edited by executive
Link to comment
Share on other sites

ser ut som ett Abbey schassie..

vad var totalvikten på husvagnen??

jag använde själv ett sådant, en från besiktningen sa att det är ett bra och problemfritt schassie..

spiralfjädrade pendelaxlar.. dvs man slipper gummie elast axlar.. jag har funderat lite att byta ut fjädrarna mot luftbälgar och därigenom göra släpet ännu mera lättlastat..

om jag inte redan haft ett släp skulle jag slått till..

Link to comment
Share on other sites

ser ut som ett Abbey schassie..

vad var totalvikten på husvagnen??

jag använde själv ett sådant, en från besiktningen sa att det är ett bra och problemfritt schassie..

spiralfjädrade pendelaxlar.. dvs man slipper gummie elast axlar.. jag har funderat lite att byta ut fjädrarna mot luftbälgar och därigenom göra släpet ännu mera lättlastat..

om jag inte redan haft ett släp skulle jag slått till..

totalvikt på 1260, så det borde vara en 1300kg axel.

Link to comment
Share on other sites

Det blir lite smalt för en biltrailer då. Eller skulle man bygga upp ett flak som går ovanför hjulen?

Annars bugger man ramper som går över hjulen bara, så hade jag tänktn göra :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

eller så bockar man en ny axelprofil..i mitt schassie var den 4 mm stål, en u profil... och breddar lite, totalbredden i pappren anger husvagnsskalet.. det brukar sitta en bra bit utanför hjulen.. dvs man kan flytta ut dom kanske 8-15 cm... fråga inte hur jag vet det..säger inte att det är rätt men man kan göra så.. om totalbredden är samma som bes pappren.. så. :unsure:

kan säga att när jag byggde mittsläp, så plockade jag isär hela schassiet och byggde upp det som jag ansåg det .. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

vad gäller ang bygga bilsläp av husvagn.

Fäst öglor,

Vikter

ramper

bygga kåpa osv osv.

Någon som kan reglerna i stora drag.

Låter trotts allt som en bra lösning.

tack på förhand

Atorp

Link to comment
Share on other sites

atorp: Gissa var reglerna för släpvagnar står?

Rätt gissat VVFS 2003:22. Det finns mycket skrivet om släp där. Släpvagnar för alla biltyper. Kör sökfunktionen i PDF filen och sedan stega dig fram och läs det som "berör". DEt finns också hänvisnigar till en andra direktiv som du förmodligen åker på att läsa / ögna igenom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...