Jump to content

Ursprung På Bromsok


gka

Recommended Posts

Hallå hallå

Efter att ha halat upp och ned motorn ytterligare två gånger (börjar få lite kläm på detdär) funkar kopplingen igen och oljan stannar där den ska nästan hela tiden. Då är nästa problem (som straff för att man är så långsam med att få ut bilen på vägen igen antagligen) att ett bromsok kärvar rätt ordentligt. Inget annat att göra än att skaffa en renoveringssats antar jag. Men vad ska man säga till gubbarna i butiken? Jag har ju spindlar från Triumph och jag gissar att även oken är precis samma som brukar sitta även på äldre Caterham som standard. Är det samma ok som Triumph Spitfire eller vad kan det vara?

Link to comment
Share on other sites

jag har Triumph ok som du kan titta på.

att få ut kolven brukar inte vara större problem med en fettspruta. man kan komma upp i 200 bar med en sån.

sedan putsa bort rost och smörj med specialfett. jag har sånt hemma så ta oket med dig och ring mig 0768549805. Lördag o söndag är jag på Nostalgia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Gutt! Frågan är då bara: metric eller inte metric. På nåt ställe på oken står det Type 16 och på ett annat Type 16 PB. :unsure: Frågan är vad det är som är metric också, för om det bara är infästningen som skiljer så kan man köpa renoveringssats till vilket som... Nu klarar det sig ett tag till utan renovering, men det är bra att veta. Tack för tipsen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...