Jump to content

Neozeven


Recommended Posts

Idag var första steg avklarat i projekt "NeoZeven", jag har skaffat en donatorbil.

Eftersom steg 1 var att välja motor för mig så föll det sig ganska naturligt med en SAAB 2.0T och anledningar till detta är:

- Det finns andra som bygger med denna motor

- Den är en B204E motor och har en lättrycksturbo från början

- En turbomotor är enklare att skrämma upp

Så jag hittade en perfekt donator som var krockad i aktern vilket gav ett lågt pris men en fin bil som jag kan sälja delar från innan resten går till skrot.

Dock är den idag trimmad med BSR Steg 1, dvs 230 hk och jag skall skaffa en original och testköra i "bänken" innan jag river ner den.

IMG_1383.JPG

 

Några fler bilder: http://picasaweb.google.se/jocke4u/NeoProspect#

Link to comment
Share on other sites

Grattis till ett bra val av donatorbil. En oslipad diamant som får ett nytt och spännande liv. Jag bygger själv med samma donatorbil och har en massa ideer som ska finslipas, men det går att använda förvånansvärt mycket av 9000 i en 7:a. Lycka till. Christer J.

Link to comment
Share on other sites

Tackar! Ni verkar vara ett härligt gäng. Dock så lär det ta ett tag innan jag kommer i nån sjua...men det verkar vara fler som lider av detta fenomen ;)

Ja, det är en mkt fin donator ...jaja, bortsett från lite stökigt bakre ...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tänkte jag skulle dokumentera bygget lite så här kommer lite vad som har hänt.

Projektet startades med att skaffa en donator för att få en motor och tillhörande kablage. Hittade en mycket fin SAAB 9000 2.0T -97. Den var en jubileumsbil så det var gott om utrustning såsom skinnklädsel. Detta är ju bara en bonus då jag skall sälja av grejer för att finansiera köpet av bilen ;)

Efter att ha köpt den så fick den en värdig recond i form rejäl tvätt av både utsida, trösklar och motor. Även insidan fick en avtorkning och dammsugning. Skall man dö så kan man ju göra det snyggt ;)

Så några bilder innan destruktiva ingrepp (dessvärre kanske lite repetition)

2009-06-06

2009-06-06_IMG_1383.JPG

2009-06-06_IMG_1396.JPG

2009-06-06_IMG_1400.JPG

2009-06-06_IMG_1404.JPG

2009-06-06_IMG_1411.JPG

2009-06-15

Slaktningen är på gång

2009-06-15_IMG_1528.JPG

2009-06-18_IMG_1532.JPG

2009-06-21_IMG_1669.JPG

2009-06-21_IMG_1679.JPG

Nu väntar sista färden till kyrkogården

2009-06-25_IMG_1689.JPG

2009-07-02

Några grejer har inhandlads.

En differential från Ford Sierra 2.9L V6 köptes av Göran här på LocostSweden (gka) med budleverans från Blekinge midsommardagen.

2009-07-03_IMG_1699.JPG

En växellåda från en Opel Omega 2.5L V6 -97 hämtades i Jönköping på en skrot. Den var komplett med länkage, spak.

2009-07-03_IMG_1696.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

En liten uppdatering..

Westfield-startkit beställdes 21/7 och skulle levereras vecka 35 men har inte fått det än. Sista budet var att det skulle skickas från UK i slutet av förra veckan... man väntar ju :)

Dock fick garaget lite ny färg och färg på golvet.

IMG_2113.JPG

IMG_2114.JPG

IMG_2115.JPG

Sen köpte jag ett par drivaxeltappar av "gka" här på forumet. Hoppas att de passar, de har ABS kransar men tror det skall gå fint.

IMG_2116.JPG

Sen har jag mätt upp distansen bakom slavcylidern till kopplingen och det är 17 mm. Detta skulle ju dock innebära att lagret ligger emot solfjädern samt att kommande slitage av lamellen minskar behovet av distans. En icke-vetenskaplig gissning ger mig 15 mm i huvudet. Synpunkter?

Håller även på att designa en adapter till Opellådan för att få samma fläns som på diffen (107 mm med 4-bult i 90 mm cirkel). Nort West Propshaft kan göra en sådan kardan med glidande splines för £112.70 (inkl VAT). Känns som en vettig lösning, dels pga bemötandet av Michael men även ekonomiskt. Att skaffa en/två Ford kardaner och splines och ha någon som sammanfogar detta till bättre pris är nog inte lätt. Bör ju även vara mycket billigare för man jämför ju dessutom nytt och gammalt.

Men nu vill jag ha grundsatsen så jag kan börja "på riktigt" :huh:

Link to comment
Share on other sites

När man gick i skolan så var man rätt bra på CAD men många år senare svär man sig sönder :banghead: :banghead:

Fick i alla fall ihop något kring växellådsadapter så man kan bilda sig en uppfattning hur det kan komma att se ut (ideer tagna från Rickard :prop: )

GearboxAdapter1.png

GearboxAdapter2.png

GearboxAdapter3.png

GearboxAdapter4.png

NOTE: Nu är det inte från något CAD program utan Sketchup :)

Link to comment
Share on other sites

Hm det ser inget bra ut.....

Du börjar ju i rätt ände :prop: skaffar alla delar och förbereder, fortsätter du så här är du klar till sommaren.Då kommer du ju missa 5-6 års bygg fas. ;)

Link to comment
Share on other sites

såg nästa inlägg nu oxå . tips förbered den klumpen med x antal rillor eller liknande som multiplicerat med din diff ger ett jämt och fint nummer. För där kommer du vilja stoppa puls mätaren till t5 bil hastighet.

exempel i mitt fall 3.7 i diff x 10 = 37 pulser men det beror ju på din diff

EDIT 10 är vad jag borde ha men just nu har jag 6st = halv bra --> 22.2 pulser per hjul varv

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Hmmm, till sommaren...självklart...men vilket år? ;)

Grundplanen är väl SFRO 1 vinter/våren 2010 och sen siktar jag på SFRO 2/buller/regbes under våren/sommaren 2011...sen är väl planer till för att ändras :hypocrite: men det känns som 2 år kan vara lagom för att inte tappa tempo men ändå inte slå sönder övrig tid och plånbok ....ähh f*n plånboken kommer nog gå sönder ändå...hmmm...och tiden... skit :D Men det är ju så det blir med en hobby man gillar :wub:

Link to comment
Share on other sites

Lupus: Tack för tipset. "Jämt och fint nummer"? Med min diff som skall vara 3.36 så skulle det innebära "best shot" på 3.36 * 25 = 84. Är det korrekt uppfattat? (många rillor blir det) Skall verifiera utväxlingen oxå.

Rillorna, hur breda/djupa bör dom vara för att funka med en pulsgivare?

Link to comment
Share on other sites

I all välmening så kan jag hjälpa dig frigöra mer tid för byggande nästa sommar, din ducce kan jag hålla spindelvävsfri nästa sommar.

Snällt va :)

Gud va bra ...den skall säljas till våren så det är bara att kika förbi med checkhäftet :D

Link to comment
Share on other sites

Lupus: Tack för tipset. "Jämt och fint nummer"? Med min diff som skall vara 3.36 så skulle det innebära "best shot" på 3.36 * 25 = 84. Är det korrekt uppfattat? (många rillor blir det) Skall verifiera utväxlingen oxå.

Rillorna, hur breda/djupa bör dom vara för att funka med en pulsgivare?

tror jag egentligen har 3.71 men inte fan kan man vara så noga.

3.36 kanske kan anses vara 3.4 med lite avvikelser.

Annars är 3x3.36 väldigt nära jämt... kanske fungerar då kan du mäta på bultarna som jag gör.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas prylarna passar :thumbsup:

Det blir kanske lite meck med kabeldragningen, men skulle man inte kunna använda en räfflorna på ena bakaxeltappen till hastighetsmätning?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

JULAFTON!!!

Tidigt i morse (05:00) drog jag med släp från Alingsås till Sthlm för att hämta mitt Westfield kit. Var där i god tid då trafiken var lugn och "pappers-GPS'en" funkade klockrent (viamichelin.com) :) Lastade in grejerna.

IMG_2122.JPG

Hade Roadster haft lite mer grejer på hyllan så hade det blivit mer handlat såsom knutkors, styrgrejer,...men det blev inget extra.

Var hemma i Alingsås kl 16.00 (inkl en fikapaus hemma hos farsan i Skara då han va nyfiken ;) ). Perfekt då jag kunde nyttja släpet och hämta ett gäng gipsskivor när jag ändå hade hyrt släp.

17.00 var jag hemma och släpet återlämnat....en pilsner försvann i strupen på nolltid :D

(97 km/h med släp Alingsås-Sthlm-Alingsås får väl anses ok ;) ....enligt färddatorn alltså...dock var D5:an inte så bränslesnål av någon anledning :wacko: )

Började plocka bland grejerna och är väldigt nöjd med det jag har köpt. Måste säga att det känns mycket bra, trots att jag fick vänta ca 4 veckor extra emot utlovade 6.

Har gått igenom en del grejer och fixat bort tejp-klistret och granskat en del. Dock finns det en del små repor från emballaget (wellpapp) i karossen men skall prova lite polish först.

Massa bilder:

IMG_2125.JPG

IMG_2126.JPG

Fick med en give-away efter oxå :)

IMG_2127.JPG

Lite röda grejer:

IMG_2128.JPG

IMG_2129.JPG

IMG_2130.JPG

Överblick:

IMG_2131.JPG

Lite plåtisar:

IMG_2132.JPG

Länkarmar, rattstång med nyckellås, framskärmshållare,...

IMG_2133.JPG

Chassi överblick:

IMG_2134.JPG

Lite närbilder:

IMG_2135.JPG

IMG_2136.JPG

IMG_2137.JPG

IMG_2138.JPG

IMG_2139.JPG

IMG_2140.JPG

IMG_2141.JPG

Var tvungen att hänga på karossen lite ;)

IMG_2142.JPG

IMG_2144.JPG

IMG_2145.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det kommer bli en fin bil det där. Och förresten vilket snyggt garage / verkstad du har att vara i.

Hur ser planen ut, tokskruvning och klar imorgon helst eller klar till mars april nästa år.

Edited by cealm
Link to comment
Share on other sites

Michael Th: Färgen kallas "Post Office Red". Min kamera är alldeles för gammal och gör väl att färgerna ser lite konstiga ut kanske. Här ser du bättre bilder av annan bil med samma bakände: http://jarkeborn.se/index.php/neozeven/planering

Cealm: Planen är inte tokskruva utan ta det i lagom hastighet allt efter tid och plånbok. Som jag skrev i tidigare inlägg "Grundplanen är väl SFRO 1 vinter/våren 2010 och sen siktar jag på SFRO 2/buller/regbes under våren/sommaren 2011...sen är väl planer till för att ändras" ....det finns ju en del "väl" och "siktar" ... :)

Just nu måste dessvärre renovering av en toalett få lite tid men kommer såklart finna NeoZeven-tid också.

Lupus: Besök av entusiaster/intresserade är alltid välkomna :prop: Hitta.se har min lokalisering ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser riktigt trevligt ut. Fanken vad man blir sugen på att bygga igen.

Klart intressant att se hur Westfield konstruerat chassit. Har du tid med din "gamla" kamera så ta gärna mer foto från chassit i olika vinklar.

Fråga, på sista tiden har jag läst om ett antal Westfields som knäckt främre undre bärarmen (inte bara Kimmen som knäckt flera i år).

Om man tittar på dina bilder och på dem som knäckt armarna så är plåten i ytterkant till spindel och coilover i princip vinkelrät (jag vet att det inte är 90grader) mot rören och jag läste för länge sedan att detta var "no no" enligt SFRO. På min MK ser det helt annorlunda ut med att plåten smalnar av längs rören. Detta borde minska punkt belastningen radikalt. Är det någon som konfronterat Roadster angående detta? Känns som en hyffsat allvarlig miss och som de borde åtgärda innan någon råkar ut för en olycka i trafiken.

Link to comment
Share on other sites

Lupus: Tack för tipset. "Jämt och fint nummer"? Med min diff som skall vara 3.36 så skulle det innebära "best shot" på 3.36 * 25 = 84. Är det korrekt uppfattat? (många rillor blir det) Skall verifiera utväxlingen oxå.

Rillorna, hur breda/djupa bör dom vara för att funka med en pulsgivare?

Hej!

Om man tittar i T5 så är det 48 pulser per hjulvarv för Saab 9000-motorn om det är en sådan du har. vilket borde ge 48/3,36 drygt 14 "kuggar.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

Grattis Joacim!

Ser riktigt nice ut! Jobba på nu så är du snart ute på vägen. Den nya karossen är riktigt snygg!

Jag har själv jobbat på ordentligt så nu väntar jag på att Luigi skall höra av sig ang. bullerprovet...

MVH

Mattias

Link to comment
Share on other sites

Roligt roligt :D

Det ska bli intressant att se hur passformen blir med din kaross sen.

OT Angående gammal kamera. Radera om det stör.

Det som gör att det blir fel färger är att kameran inte vet vad som är vitt/svart/grått och försöker gissa det, det kallas vitbalans.

Alla andra färger bestäms av vitblansen, så om det blir galet blir bilderna gula (glödlampsljus) grön/blå (lysrör) osv..

Orkar man så bör man undvika auto vitbalans och istället ställa in det själv, troligen har du lysrör i garaget och ställer den därför på det.

Ett ännu säkrare kort är att sälla vitbalansen själv, antingen kan du göra en egen vitbalansinställning i din kamera, jag är osäker på om

det bara går på systemkameror men det man gör är i alla fall att man tar kort på t.ex. ett vitt a4 (eller ett gråkort, placera pappret så

det blir belyst av det ljus du ska fota i.

I kameran väljer du sedan den bilden som "custom white balance" eller vad det nu kan heta.

Eller om du fotar i raw (inte troligt att du gör det men..) kan du göra samma sak, lägga med ett gråkort eller vitt a4 i bilden.

Ta en till bild utan kort/papper och använd sedan vitbalansverktyget i t.ex. Photoshop för att visa vad som är vad :)

Link to comment
Share on other sites

Hängde ju på karossen lite och grymtade lite över inpassningen av bakdelen. Men annars känns det bra så långt men det får ge sig senare.

OT2: Kameran är en "stor-kompakt" Canon PowerShot G2 så den har en del "systemkamerafunktionalitet", får leka lite med den för det är ju roligt med bra bilder även jag är mer "sikta och tryck" :D

Link to comment
Share on other sites

Inte mycket är gjort men totalt 23 st %¤#%#%¤#%¤# bussningar inpressade ...liiite väl tajt :banghead:

Var imorse och beställde en distans till kopplingscylindern; som hämtades på eftermiddagen för 200 riksdaler...passar perfekt. Den blev 14 mm (mätte 17 mm, -2 mm lite spel och -1 mm för magkänsla). Nästa jobb de får blir adaptern mellan växellåda/kardan.

IMG_2237.JPG

Sen anlände det ett litet paket från UK...

- GAZ Stötdämpare med fjädrar (hade dock hoppas på en mer Öhlins-gul färg....wannabee :D )

- Monteringssats för styrväxel (vet egentligen inte hur denna är kontra standard lösningen)

- P-ändar till styrväxel

- En mocca-ratt (för att ha nåt enkelt att börja med)

IMG_2236.JPG

Var även och tjackade lite mixade och blandade profiler för diverse fästen.

Imorgon skall jag hämta motorkuddar (16-2774) och svänghjulslager/nållager (X 1863 818 001) ...båda hos AutoExperten

Morty: Lite fler bilder på chassit är uppladdade http://picasaweb.google.se/jocke4u/NeoZeven Har även skickat en begäran om motivering till Westfield's länkarmsdesign samt kommentar till de knäckta.

Link to comment
Share on other sites

Tackar för bilder och uppdatering!

Är fjädrarna pulverlackade så kan du lämna in dem och få ny "Öhlins"nyans istället. Pulver på pulver går bra!

Link to comment
Share on other sites

Fråga, på sista tiden har jag läst om ett antal Westfields som knäckt främre undre bärarmen (inte bara Kimmen som knäckt flera i år).

Roadster har inte hört talas om några knäckta länkarmar. Var har du läst om detta? Vore bra med referenser/bilder i diskussionen med Roadster/Westfield.

Link to comment
Share on other sites

Idag har jag fått lite gjort med NeoZeven.

En del av framvagnen är monterad; bärarmar, stötdämpare och styrväxeln är på plats. Det kvarstår en del men har inte ännu några bromsar och P-ändarna till styrningen kärvade så får skaffa en gängtapp för att fixa till den (förhoppningsvis)

IMG_2271.JPG

IMG_2272.JPG

Även differentialen är på plats. Fick justera den lite så den inte tar i chassit. Även bakre länkarmarna är på plats med tyvärr hade Westfield inte skickat med axlarna till naven så kan inte montera dessa än. Skall montera det mesta utan fixad ytbehandling och när SFRO1 är klar kommer bilen rivas för målning av chassi och även andra delar såsom diff.

IMG_2273.JPG

IMG_2274.JPG

Imorgn blir det nog lite jobb med att få ihop motor (SAAB) och växellåda (Opel) samt påbörja tillverkning av motorfästen, Dock har jag inte någon svets än utan den kommer hit nästa helg.

Cheers!!

Edited by Jocke4U
Link to comment
Share on other sites

Säga vad man vill om "köpe" kitt och "locost" delen men det ser ut som du avverkade 3 av mina första år på en helg :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: jädrar vad tid jag lade för att komma lika långt. Ibland är man dum snål.

Men det ser bra ut !

p.s vill du känna på hur motorn egentligen skall gå är det dax för ett återbesök innan snön kommer, den gick väl bara på 3 senast

Link to comment
Share on other sites

Du har så snyggt och fint runt bilen, har du kontinuerlig städhjälp eller har du inte skurit något än med vinkelslipen. Svets hade du inte fått än så den kan inte smutsa ner (än).

Bygget ser väldigt fint ut och roligt att det går fort fram också.

Link to comment
Share on other sites

LUPUS: Jo, tid är ju pengar... dessvärre har man begränsat av båda så det blir en semi-lösning :) "Att komma igång" snabbt tror jag är motivationshöjande och kostade lite. Sen skall jag försöka komma undan billigare...t.ex. hitta begagnade delar eller köpa där det ger längsta pris. T.ex så "sparade" jag ~2000 sek att köpa stötdämpare och lite annat i UK. Samma tror jag gäller bromsar som blir nästa beställning. Sen så kommer jag nog sätta på bra bromsar från start medan stötdämpare fick bli av enklare modell och kan således komma att bytas längre fram.

Cealm: Tack och jag har ingen städhjälp utan det är själv-är-bäste-dräng. Innan fotot så hade jag allt varit och kapat i diffen men städade faktiskt efter fotograferingen.

Igår fick jag dessutom ett "måste" gjort. Renoverar en av toaletterna efter vattenskada. Golvet fick sig armering, värmeslingor och flytspackel :) Idag blev det lite fönsterputsande men nu räddad av regnet så skall ut i garaget och påbörja giftemålet mellan SAAB och Opel samt design av fötter till SAAB'en så den står stadigt ;)

Link to comment
Share on other sites

Då så har det hänt lite ytterligare....SAAB+Opel+Westfield= SANT ;)

Idag blev giftemålet klart mellan SAAB och Opel. SAAB motorn fick ett nållager i svänghjulet och monterade tillbaka kopplingen. Opel växellådan fick den nytillverkade distansen på 14 mm. Den saknar dock anslutning men skall fixas sen.

Sen undrade man vad man skulle hitta på...äh va f*n jag försöker knö ner det stora paketet i den lilla bilen....jösses...det är tjajt. Fick ta till både glidmedel och skohorn för att få ner den :)

IMG_2275.JPG

IMG_2276.JPG

IMG_2277.JPG

Ett öra på växellådan skall jag nog kunna ta bort för att få motor bakåt ytterligare några milli/centimeter

IMG_2278.JPG

Även om den gick ner ganska fint så ser man direkt problem och det är vattenpumpen som sannolikt måste ersättas av en elektrisk dito.

IMG_2279.JPG

IMG_2280.JPG

IMG_2281.JPG

Men det går ju inte att klaga. Hade jag istället valt en sugmotor och gärna Ford så hade den bara glidit ner utan problem och valet av SAAB är medvetet (gillar utmaningar och så finns det ju kompisar här men samma utmaning ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jag som trodde att Opel och SAAB låg i värsta skilsmässan med gräl om vem som ska ta hand om alla dyra barn m.m.....

Det ska vara utmaningar när man bygger och vill man sen skaffa nya utmaningar när bilen är färdig, är det bara att försöka klassa in en se7en med turbo i Roadsport reglementet......

Skoj att det går framåt med bygget. Blir väl snart SFRO1 och 2:an m.m. till våren??

Link to comment
Share on other sites

Kimmen har väl knäckt ett par och någon mer på rejsa har jag för mig eller om dom "bara" böjdes.

Lite omild behandling från Kimmens sida.

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28093&postdays=0&postorder=asc&start=837

Det var ena sidan.

Här är andra sidan

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=28093&postdays=0&postorder=asc&start=861

Link to comment
Share on other sites

Någon som har tips och erfarenheter på att ersätta remdriven vattenpump med elektrisk?

Likaså är det väl tajt vid "oljehuset", tydligen skall det finnas ett med anslutningarna framåt i 9-5/9-3 (nån som har detta eller ännu bättre nån som har ett och kan sälja till mig)

IMG_2319.JPG

Sen funderar jag hur lånt bak jag kan/skall sätta motorn med tanke på rörelser. Vad har ni för avstånd mellan motor och ev.chassidetaljer ?

Link to comment
Share on other sites

varför eldriven v-pump? ont om plats eller annat? det finns 2 vägar att gå. 1. sätt elmotor som driver originalpump

2. en helt elektrisk. men man måste göra nåt åt originalpumpen! oftast går det att slakta bort impellern.

tänk också på att vattenpumpen behöver inte gå snabbt för att nå sitt pump max flöde.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det är främst ang. platsbrist.

Dels så ligger pumpen mkt nära chassit och snoolikt svårt att få till det med anslutningarna. Sen kan ett ev. frånvarande av vattenpump förenkla dragning av styrningen.....

Enklast är ju dock om den kan sitta kvar....om jag vinklar motorn så den står (mer) rakt så borde det kunna ge lite men då hamnar växelådan snett...

Så om vattenpumpen skall drivas elektiskt (t.ex. via Craig Davies pump) så vill jag nog ha bort den helt för att vinna plats totalt sett

Link to comment
Share on other sites

Om du breddar tunneln lite och flyttar bak motorn, så får du ju mer plats fram för v pumpen, min motor sitter nog minst 1 dm längre bak än din, och högre.. Mina oljeanslutningar sitter 2 cm över nedre ramröret.. Din växellåda borde ligga risigt till eftersom den är nära 10 cm under centrum på nedre oljeanslutningen om du monterat motorn i våg i längsled..Iofs har jag en högre ram kanske, och du vill inte störa sikten framåt, min ram är 38 cm hög. Christer J.

Edited by Christer J
Link to comment
Share on other sites

Christer J: Jag vill i möjligaste mån låta chassit vara. T.ex. bredda tunneln kommer ju minska på fotutrymmet etc. Du kanske har en bredare ram eller i alla fall annorlunda design. Jag kan nog höja den ~5 mm utan modifieringar. Har måttat in den bättre idag men ännu inte kollat hur den ligger i våg.

Lupus: Jag misstänkte det ;) Tyvärr noterade jag inte alla detaljer när jag var och kollade....kanske risk för ett återbesök :D Kör du med 93-95:ans oljehus?

Hur som helst så har jag ikväll putsat lite på växellådan och placerat den lite mer noggrant. Kan ev. vinkla upp hela paketet lite. Provade sen lite plats och det fick plats..

IMG_2323.JPG

IMG_2324.JPG

IMG_2325.JPG

T.o.m. växelspaken passade ganska bra

IMG_2332.JPG

Vad det gäller vattenpumpen så kanske det kan funka ändå:

IMG_2337.JPG

IMG_2338.JPG

När det gäller spel mellan motor/växellåda och chassi så sitter den relativt tajt 5-10 mm...är det för tajt?

IMG_2340.JPG

Generatorn verkar rymmas:

IMG_2342.JPG

Skall väga in motorn lite mer ordentligt och sen blir det nog att göra motor-/växellådsfäste i helgen.

Link to comment
Share on other sites

Här är ca 7mm frigång på 3 av 4 håll när rören slingrar sej runt ramen.

Stadiga motorkuddar och långa motorfästen håller maskinen still och mej veterligen

så har det aldrig varit närkontakt trots ändamålsenligt användande av bilen sedan -05.

fa2120091003111734.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...