Jump to content

Vedde 7 Byggtråd - Duratec


vedde

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Beställt 4 x 875cc Siemens och 4x 800cc så jag kan köra med dubbla spridare till varje cylinder med den tänkta setupen. kanske lite overkill men kommer se ballt ut och kostade en dryg 1000 lapp per 4.

Kolvar och stakar väntar jag på paypal räkningen för så de är på gång. Sen är det lager och packningar så kan jag börja motorbygget.

/ Fredrik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Posten suger som vanligt, mina spridare från Australien har legat och snurrat hos posten och en ICA i Växjö trots att 74363 är i Björklinge som det står när man söker paketet, men vid samtal har någon ändrat på postnummer på eget bevåg så det gått till Växjö!

Nu hann de skicka tillbaka det till Australien innan jag fick spårningsnumret så leverantören får ta emot det och skicka igen till mig och reklamera hos speditören för Svenska Postens inkompetens.

SUCK!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Efter en sväng tillbaka till Australien kom mina spridare tillslut igår. Nu saknar jag bara kolvar och stakar, lager och bearbeta svänghjul samt krysskila vev, remskiva och drev. Åkef till UK och hämtar en växellåda i jan och hälsar på en kompis.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Låter som runt 400BHp med etanol kanske?

Nyfiken, vad väntar du på för växellåda?

Ja det där är jag också nyfiken på! Vad är det som skall skruvas dit Vedde?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nä så illa är det inte, kommer kunna köra 8 spridare från VEMSet men 4 blir nog bara för att det ser maffigt ut och jag inte vill hålla på och plugga 4 inspruts hål.

Växellådan blir en 6 vxl från en 231hk RX 8.

Blir nog ganska måttligt med hk till att börja med, men med denna setup finns potentialen för vassare kammar och kompressor längre fram när jag lärt mig köra bil.

/Fredrik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Växellådan blir en 6 vxl från en 231hk RX 8.

Det där är ruskigt intressant! Den är väl grövre än Miata-lådorna? Du MÅSTE göra mig tjänsten att skicka upp den på en våg, snälla!!!! :)

Ursäkta en frågvis fråga, men varifrån tar du den? UK eller här hemma? Bildelsbasen kanske?

Edited by Pac
Link to comment
Share on other sites

De säger att den är det, skall hålla för 500hk.

Jag kommer väga den.

Flög till uk, hyrde bil och hämtade hos en meck, £200. Åkte och lämnade hos en kille som lagar Subaru WRX lådor som skulle skicka tillbaka en denna veckan .

Mecken har fler...

Kostar från 8 000kr i Sverige.

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Fege: Jo det gör jag men typ bränslepumpen kan packa in har jag upptäckt.

Magoo: Här t ex: http://www.tradera.com/item/343542/251686030/racing-dragogla-bogserogla-aluminium-guld-fram-bak

eller här: http://www.l-m-r.se/p/universal/exterior-362/bogseroglor/bogser-racingogla-kit.html

Bild Googla på "bogserögla alu race".

/ Vedde

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Massor, billigt men tar lite tid att få hem. Tutknappar, RFID car starter och massa småsaker.

Kommer alltid, skit rädda att få dåligt betyg, skickar hellre en ny än att tjafsa.

Link to comment
Share on other sites

Håller med om att Aliexpress är bra men tar tid. Har märkt att säljare från Aliexpress oftare skickar "rekommenderat" med trackingnummer medan på Ebay ramlar det ner i brevlådan. Kanske ställer högre krav via Aliexpress?!

Har köpt en hel del sensorer och Arduinos

Link to comment
Share on other sites

Nu kom tutknappen från Aliexpress, något mindre än jag tänkt men det blir ingen trängsel på instrumentbrädan!

e18851b73893d8fd41f53684140bb4e8.jpg

/ Vedde

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Det var mängdrabatt 10 för $3 inkl frakt.

Någon som vill köpa så tar jag $3 st , jag står ju risken :doh: :w00t2: :biglaugh2: :lol:

Jag gillade färgen.
/ Vedde

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...