Jump to content

Golf Bakok Gänga?


Micael

Recommended Posts

Jag har ett par såna där salta alu-ok från golf 4. Är det nån som vet var det är för gäng på anlutningen. Det verkar inte vara m10 för såna nipplar har jag testat med. Mäter man gängan så är den typ 10.6 mm invändigt.

Mycket märklig historia det där.

Link to comment
Share on other sites

Jag hittar tyvärr inte kvittot så jag kan inte se vad kopplingen har för artikelnummer hos Hydroscand.

Om det kan va till nån hjälp så använder jag en variant som pressas på stålomspunnen bromsslang. Den finns i rakt utförande i standardsortimentet på Hydroscand. Den jag köpte var bockad 90 grader (idealiskt att gå från ett golf ok med slangen in mot bilen) den finns inte i standardsortimentet, men de hade specialbeställt den tidigare och hade en på lager. Gick på ett par dar att få hem fler. Den har ett eget artikelnummer skulle tro att de kan plocka fram en eller ett par om man åker till Sollentunabutiken.

Man ser den skymta fram bakom spindeln i ovankant på denna bilden Bild

Kan också tipsa om att Biltemas handbromskabel 666857 passar Golf oken och är lagom långa att räcka från ett ok till en liten bit in i kardantunneln på en sjua.

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Intressant

Efter lite forskande på nätet så har jg kommit fram till att det nog är M12x1. Jag ska kolla med hydroscand vad dom har i den dimentionen.

Link to comment
Share on other sites

Efter mera efterforskningar så har jag kommit fram till att det är M12 (x1 tror jag). Dessutom är det banjotätning på den.

Så nu bär det av till Hydroscand för klämning av nya fina slangar.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag fått mina slangar. :)

Det visade sig att det var m12x1 med banjofattning.

Killarna på HydroScand har varit grymt hjälpsamma i detta knepiga fall. Man får grymt bra service där, trots att man bara skall ha några småslangar.

Dessutom så blev det billigare med 2 stålspunna slangar där jämfört med två gummifulslangar från Biltema. Även om det bara skiljer 4 kr.

killen innanför disken muttrade dock lite om att vi kanske hade lite väl bra rabatter :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...