Jump to content

Sportvagnsträffen


Michael

Recommended Posts

Det verkar vara en riktig hit, problemet är bara att det är veckan efter vår kinnekulleträff, så frågan är i vilket skick bilen är...

Är bilen och vädret ok så kör jag dit annars får det vänta tills jag kan åka bil med tak, fast det tar nog minst ett par år innan det blir möjligt.

Ska vi försöka ordna en ruta till klubbens bilar?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Om vädret inte blir alltför dåligt kommer jag också till Hofsnäs med min sjua. Skall vi / kan vi försöka ställa upp oss tillsammans och samtidigt göra reklam för Locost klubben? Finns det nån vimpel eller annat som lockar till sig folk.

Hälsningar

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Då får vi nog komma samtidigt troligen möter vi upp några andra sjuor vid mcdonalds i borås jag kan återkomma om tid men det blir tidigt då kön förra året var jätteläng. Jag tar med mig flaggan

vi ses

Michael

Link to comment
Share on other sites

Angående en klubbhörna så stöter det på patrull enligt följande citat

Vi tror att publiken tycker bättre om en blandad utställning än 20 liknande bilar/modeller på rad och ser därför helst att ni parkerar på anvisad plats. För klubbar som kommer med många bilar ser vi helst att ett representativt urval parkeras tillsammans och övriga i den ordning man blir anvisad. Om du absolut måste lämna utställning innan 16.00 så säg till funktionärerna så får du en särskild plats.

Vi förbehåller oss rätten att avgöra vad som är sportvagn. På utställningsområdet ställer vi enbart upp sportvagnar. Sportsalooner och andra entusiastbilar ställs upp precis i anslutning till sportvagns-

området. Entusiastbilar deltar ej i Verktygsbodens lotteri.

Vi siktar på att vara där vid 9 tiden vi kommer eventuelt att möta upp 2 andra sjuor kl 0820 vid MC donalds i borås bredared

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Vi får hjälpas åt att hålla maximalt antal tummar för att vädret skall bli ok, vädernissarna är inte direkt optimistiska. Ang. platser på träffen är det bara att gilla läget, men det vore kul att komma dit tillsammans. jag möter gärna upp vid Mc Donalds men är det Hulta eller Knalleland du menar?

Hälsningar

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Det måste vara vara Hulta för knalleland är det inte. Den ligger på höger hand när man åker riksväg 40 mot Ulrisehamn.

(Mina kunskaper om namn i Borås är mycket begränsade)

Vi ses

Michael

Link to comment
Share on other sites

Det blev en bra dag trots talrika skurar men solen sken emellanöt och torkade upp regnet.Förvånansvärt mycket folk och massa sportbilar.

Lev väl

Michael w

Ps jättekul att se en jättefin seven och träffa Bengt ds

Link to comment
Share on other sites

Tack själv för sällskapet och tipsen kring sittbrunnskapellet. Det blev som sagt en ganska blöt tillställning, men arrangemangen skall Verktygsboden m.fl. verkligen ha en eloge för. Fritt inträde för publiken och priser värda ca 30.000:- som lottades ut till oss som ställde ut, gör att det känns som om utgångspunkten för arrangemanget vilar på ett genuint intresse för att sprida goodvill för sportvagnarna.

Själv klantade jag till det först och backade upp "på kullen" som jag blivit tillsagd, där mötte jag varma blickar från de andra utställarna och fattade snabbt att jag hamnat mitt i Lotusklubben. Så det fick bli en plats nedanför kullen istället.

Det känns lite trist att det skall vara så viktigt med revirpinkandet, för min del säger jag aldrig att jag har en Lotus, däremot har jag en Bengtus som är väldigt lik en Lotus.

Hoppas vädret blir bättre nästa år och att vi kan bli fler i klubben som ställer ut.

Hälsningar

Bengt

Ps Michael: vart har ni köpt materialet till kapellen?

Link to comment
Share on other sites

Själv klantade jag till det först och backade upp "på kullen" som jag blivit tillsagd, där mötte jag varma blickar från de andra utställarna och fattade snabbt att jag hamnat mitt i Lotusklubben.

Såg ut som det var fler åskådare runt din bil, de blev väl avundsjuka.... :lol:

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...