Jump to content

Glom inte Motorjournalen ikvall!


Sonett7

Recommended Posts

:toot:

Tankte bara paminna om Motorjournalen pa Kanal 5 ikvall kl 20:00 - reportaget dar jag och "Real7" ar med sands idag namligen... ;)

Sjalv ar jag i England o jobbar sa jag har bestallt inspelning av programmet - hoppas att det inte blir for pinsamt att vara med i TV :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Är det ingen som har möjligheter att spara avsnittet på datorn?

Jag kommer titta ikväll men det är ju sånt man har datorn till, laddar hem bilfilm  :D

bra förslag....

tyvärr har inte jag den möjligheten själv

Link to comment
Share on other sites

:D

Ffffååårrrr ssskkkrrriiivvvaaa lllääänngggrree nnnääässsttaaa gggååånnnggg !! :whistling:

*asg*

Jag menade det som var i Motorjournalen.... :D

Link to comment
Share on other sites

Det var ju bra ändå! Fast jag väntade på att de skulle presentera den riktiga sjuan nån gång också, men det hade de tydligen inte tid till.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte riktigt att de kom fram till nåt. Varför ha med en äkta och en "förädlad" om man inte riktigt jämför?

Utöver att visa Fribergs bygge, vilket var kul i sig, kunde ju ha bemödat sig om att dessutom tagit med någon färdigbyggd bil i Helsingsborgstrakten som jämförelse, samt en modern Caterham eller Westfield. Man hade gärna velat ha en slutkommentar typ:

- Vill absolut ha en äkta Lotus finns inga genvägar, men runt om i stugorna byggs det minst lika snabba och bra bilar för en bråkdel av kostnaden...

Eller liknande kommentar med annan innebörd - utan att starta en diskussion här om vilket som är bäst... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var ändlösa hopp med vattenskotern, lite av den tiden kunde de ju ha visat sjuor på. Å andra sidan såg även Real7 ut att syssla med vattensport...

Trist att det regnade. :(

(20 kilo färg på mercan i reportaget, tänk er för nu innan ni målar era bilar :D )

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att motorjournalen följer den gängse trenden inom motorprogram i sverige.

80% av tiden ägnas åt bilar som knappt ens 0.08% av befolkningen har råd att köpa

Gärna inköpta programinslag från England.

10% av tiden ägnas åt biltest som 25% av befolkningen har råd att köpa

5% av tiden är kallprat

5% av tiden är entusiast fordon

Det enda är att reportrarna (inte Peter Sundfeldt dock) är för jäkla löjliga.

Joppe t.ex. passade bättre som dagisföreståndare enligt min åsikt. ;)

desutom så är det 40% av programtiden som försvinner i reklam spottar på kanal 5 käns det som. :icon_angry:

Link to comment
Share on other sites

20 kilo färg är ju bara en av de vanliga överdrifterna från Jeremy Clarkson.

Jag tycker Joppe är rolig, alla är bra faktiskt. Synd bara att det är så mycket reklam...

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker också Joppe är ok, lite svårt att veta vilket öga man ska titta på bara. Men han testar alltid lite udda små bilar, vilket jag gillar bättre än att höra hur andra reportrar klaga på långsamma paddelväxlingar i bilar som kostar som en normalstor villa + lite till.

Fast jag vill gärna se ett reportage om den Bentley Continental GT som låg bredvid mig hela vägen från Linköping till Stockholm i söndags.

Vilken bil! :wohow:

552 hästar ur en 6 liter dubbelturbo V8, toppfart 318 km/h...

Hade han bara gasat hade man väl trillat av vägen i sin Volvo.

Link to comment
Share on other sites

Har inte femman, men en kompis skulle spela in åt mig. Skall nog åka och plocka upp videokasetten i morgon.

Men väger verkligen färgen 20kg efter att den har torkat och lösningsmedlet har dunstat? Jag såg ju inte programmet, så jag vet inte i vilket skede de vägde färgen... Men jag antar att det är lättare att väga den när den är i hinken ;)

Någon nämnde att Joppe skulle passa bättre till att göra barnprogram, och det gör han ju också. Nästan i alla fall, han syns rätt ofta i UR:s program.

Link to comment
Share on other sites

Färgvikten är nog en överdrift.

Men färg väger trots allt mer än man kan tro, Givetvis beroende på hur många lager klarlack du lägger över din rainbowmirrade eller flakade lack a la Colorodstyle (för dem som minns tidningen). ;)

Link to comment
Share on other sites

missade givet halva inlägget... :( :icon_oops:

så om någon har det på datorn vore det kanon... annars blir det att kolla på reprisen...

ja hittar dock ingen info på sidan om repris.. har dom ingen ?? :icon_blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte riktigt att de kom fram till nåt. Varför ha med en äkta och en "förädlad" om man inte riktigt jämför?

De klargjorde ju inte ens om den de körde med var en äkta Seven eller en Locost tyckte jag? Inte mer än att de filmade Lotusemblemet iaf. Vi vet ju, men en kompis till mig som såg det undrade faktiskt vilket det var. Det var en miss av dem....

Link to comment
Share on other sites

missade givet halva inlägget... :(  :icon_oops:

så om någon har det på datorn vore det kanon...  annars blir det att kolla på reprisen... 

ja hittar dock ingen info på sidan om repris..  har dom ingen ??  :icon_blink:

Reprisen går på lördag kl 15:20.

Link to comment
Share on other sites

Synd att jag missade inslaget. Jag har inte femman just nu. Förhoppningsvis kan jag se det på reprisen.

Jag skrev ett mail till Peter Sundfelt efter det sista programmet i höstas och föreslog att de skulle göra ett reportage om Locostbyggen. Det kanske de redan hade tänkt göra med tanke på gårdagens program.

Vänliga hälsningar

Niklas

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Satt och tittade på gamla trådar när jag snubblade över denna. Var det någon som hade möjlighet att lägga ut avsnittet på webben?

Sedan nämner Tommy bland de sista kommentarerna något om ett program på TV4+ som också skulle handla om sjuor. Såg någon det?

Link to comment
Share on other sites

TV4as "Mera Motor" skulle köra en serie där man byggde en Esther. Vet inte om det kom av sig, bilen lär skall vara färdig efter vad jag hört...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...