Jump to content

Recommended Posts

Vilken upplaga är det på sen senaste? Den som det står på SFRO:s hemsida gick i tryck i början på Februari. Finns den att köpa än. Den jag har är så gammal så jag funderar på att köpa en ny.

Link to comment
Share on other sites

Nya bygghandboken släpps på Elmiamässan i början av april, och kommer efter mässan att kunna köpas genom vår hemsida. Den är på tryck och det tar ofattbart lång tid att trycka ;-)

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Satt och surfade lite....

Ny bygghandboken är tydligen klar och går att beställa..

Skall tydligen säljas direkt på Elmi (Bilsport) och i Bollnäs (Motorrevyn)

Är lite nyfiken, ngn som vet vad man inte bör missa på Elmia mässan?

Martin

Link to comment
Share on other sites

Nej, boken går inte att beställa före Elmia.

Observera att den INTE säljs via Wheels längre. Beställer man där så får man den gamla boken...

Nya bygghandboken (rött omslag) kommer att säljas via SFROs hemsida i första hand, men som företag (bokhandel, reservdelsfirma etc.) kommer man också kunna tecka avtal om att vara återförsäljare.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Jag hade första upplagan till dess att den försvann härom året. Nu har jag förra upplagan (eller förr-förra snart då). Är det lönt att uppgradera igen? Iofs hinner det väl komma ett par upplagor till innan jag behöver tänka på SFRO-besiktning... :icon_oops: Kanske man ska köpa en för att sponsra SFRO lite, för något tjänar ni väl på varje ex?

Link to comment
Share on other sites

Den nya boken är helt omskriven, allt är nytt (utom någon skiss på en Jaguarbakvagn ungefär). Så nog tycker jag det är värt att köpa den...

De gamla upplagorna hade ju samma "ryggrad" sedan 1983 eller nåt men nu är hela boken moderniserad.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Hej på er alla !

Enligt SFRO så kommer deras "utpris" bli 427:- för boken, och den kommer inte att kunna beställas av någon innan påsk.

Vår klubb kommer erhålla rabatt på det priset vid gruppköp.

Vad det slutliga priset hamnar inkl. frakt är inte riktigt klart än men det lär vi få svar på nu i dagarna.

Önskvärt vore en mer organiserad lista på de intresserade och gärna skulle den vara på ett mer passande ställe i forumet.

Därför flyttar vi över detta till den avdelning där gruppköpen hör hemma, under köp&sälj / klubbshoppen

Intresseanmälan är inte bindande än så länge, men när det blir beställningsdax så lär det bli förbetalning så vi slipper riskera

bli liggande på ett gäng böcker.

Så kan ni som postat intresse här, i detta som nu utvecklats till en gruppköpstråd vara vänliga och skriva upp er på nytt på "rätt ställe" för gruppköp.

VI FORTSÄTTER HÄR:

LÄNK TILL NYA GRUPPKÖPSTRÅDEN

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jag var inne på Margie Book shop i stockholm idag och handlade en del andra böcker, passade på att fråga när de skulle få hem SFRO boken, de trodde att de har dem hemma inom en tre veckors period.

När jag har handlat där har de varit frikostiga med bättre priser vid köp av fler böcker, kanske något att ta tag i.

Själv fick jag tag i min på Elmia :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...