Jump to content

Medbringar Drev Till R1 Motor?


JonR

Recommended Posts

Hej! Har nu tittat mer o mer på kardandrift och snedställd motor... Så jag undrar var man får tag på en medbringare som man sätter där drevet ska sitta.. motorn är en R1 -00! Finns det med olika bultmönster på medbringaren?

Sen tänkte jag höra på populäraste bakaxelklumpen som används? Bilen kommer väga mellan 500-600kg och effekten ska väl förhoppningsvis trappas upp till 200hk.. Nån som kan ge tips på en bra och hållbar bakaxelklump med sjysst utväxling? Toppfarten ska ju inte vara så fruktansvärt hög utan 180/200km/h räcker ju gott o väl i mitt bygge!

MVH/Jon

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer också så småningom behöva en dylik till mitt nästa bygge, så vi kanske kan samordna beställning?

/Bengt

Det skulle kosta £80 = 1054kr med frakt! Tänkte beställa av han rättså snart!(idag eller imorgon) Vet ej om det går att skicka 2st för samma frakt, om inte så blir det nog dyrare att samköpa då en måste beställa båda dreven hem till sig och sedan skicka ett vidare! Han ville ha betalt via Paypal eller direkt in på kontot! Har inte paypal själv utan måste ta hjälp av en kompis!

MVH/Jon

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte bråttom! Köp du och berätta hur det fungerar så avvaktar jag. ;-)

/Bengt

Började bygga idag och har kommit fram till att jag tyvärr får bygga kedjedrift så medbringardrevet kommer jag inte behöva! Men han verkar seriös när man pratar med honom iaf!

MVH/Jon

Edited by JonR
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Började bygga idag och har kommit fram till att jag tyvärr får bygga kedjedrift så medbringardrevet kommer jag inte behöva! Men han verkar seriös när man pratar med honom iaf!

MVH/Jon

är de samma "Splines" på adaptrarna på R1 och gsxr 1000 -01 så kan ju jag ev vara intresserad av att köpa din om du inte har andvändning för den.

vad är det för kardanknut som passar på de adaptrarna?

Link to comment
Share on other sites

är de samma "Splines" på adaptrarna på R1 och gsxr 1000 -01 så kan ju jag ev vara intresserad av att köpa din om du inte har andvändning för den.

vad är det för kardanknut som passar på de adaptrarna?

Hej! Jag hann aldrig köpa nåt medbringardrev tyvärr! Han jag pratade med sa att det fanns lite olika bultmönster på dom men det var ford tror jag som var vanligaste!

MVH/Jon

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...