Jump to content

Sökes: Garage/verkstad I Strängnäs


DomiSeven

Recommended Posts

Jag letar efter ett garage eller en verkstad i Strängnäs för att kunna bygga en Westfield.

Känner du till nåt som står tomt eller nån som har plats över?

Jag bor på Tosterön så om garaget finns där är det ju perfekt men Strängnäs är ju inte så stort så egentligen spelar det ingen roll var.

Det enda jag hittat efter en snabb sökning var ett pansarvagnsgarage på P10, 500kvm. Lite väl stort för en bil :)

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

prova med micke dahlström, han kan ha platser för uthyrning han har en bygg firma som jag tror heter dahlströms bygg.har tyvärr inget tel nr till honom.garagen tror jag att dom ligger i gammla vägverkets lokaler i malmby.annars har du en kille som hyr ut garage på höger sida av vägen när du kört över tosteröbron mot eskilstuna man ser dom från stora vägen stax innan man svänger ner höger på gammla eskilstuna vägen vet ej vad han heter men det är säkert någon i garagen som kan hjälpa dig med tel nr.lycka till

Link to comment
Share on other sites

prova med micke dahlström, han kan ha platser för uthyrning han har en bygg firma som jag tror heter dahlströms bygg.har tyvärr inget tel nr till honom.garagen tror jag att dom ligger i gammla vägverkets lokaler i malmby.annars har du en kille som hyr ut garage på höger sida av vägen när du kört över tosteröbron mot eskilstuna man ser dom från stora vägen stax innan man svänger ner höger på gammla eskilstuna vägen vet ej vad han heter men det är säkert någon i garagen som kan hjälpa dig med tel nr.lycka till

Supertack, ska kolla upp det :)

..föresten, får inte riktigt ihop det med alternativ två.

tosteröbron är den låga bron inne i stan så att säga, och eskilstunavägen går också inne i stan, upp förbi vasavallen.

Tror du menar Strängnäsbron och väg 900 (föredetta E20 som går mellan etuna o snäs). För i så fall kan jag tänka mig var det skulle kunna vara men har inte tänkt på att det skulle ligga garage där men det får jag kolla upp :)

Edited by robospine
Link to comment
Share on other sites

hade för mig att den nya höga bron var tosterö bron men om det är fel så åk den höga mot eskilstuna hållet sväng av mot eskilstuna titta ner till höger där nere i groppen ligger det några stora garage längor dom är för uthyrning vet jag .men för att komma ditt tror jag att du är tvungen att svänga av vägen tidigare ner mot p10 sedan till höger mot fogdö ca 100-200m sedan vänster förbi ådalen och sedan ut på en liten slingrig väg ner mot garagen.lycka till

Link to comment
Share on other sites

hade för mig att den nya höga bron var tosterö bron men om det är fel så åk den höga mot eskilstuna hållet sväng av mot eskilstuna titta ner till höger där nere i groppen ligger det några stora garage längor dom är för uthyrning vet jag .men för att komma ditt tror jag att du är tvungen att svänga av vägen tidigare ner mot p10 sedan till höger mot fogdö ca 100-200m sedan vänster förbi ådalen och sedan ut på en liten slingrig väg ner mot garagen.lycka till

Kanon, jag åkte förbi där påväg hem från jobbet idag och anade att det kunde vara just där :)

Jag bor på Tosterän så det skulle vara rätt smidigt om det fanns ledigt i dem garagen.

Tack.

Link to comment
Share on other sites

Sådär, nu har jag snackat med killen som har hand om garagen vid Dalsäng (som jag tror att området runt "gropen"heter).

När jag körde runt där såg jag att det fanns två pers i ett av garagen, ägaren och en gubbe.

Det fanns inget ledigt just nu men han skulle höra av sig. Han var väldigt intresserad av att veta hur jag fick reda på att det fanns garage där :)

"Nu finns du på Internet också", sa gubben.

Mailade Dahlström också men de har inte svarat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hehe.

Flyttar in den 21 Mars tänkte jag.

Finns lite bilder på www.domiseven.se men det är mest tvättande än så länge.

Imorrn ska jag kapa ur kopplingskåpan och svetsa igen det, sen måla.

Redigering:

Kimmen tyckte jag borde vara klar till konbanskörningen på kjula flygfält i maj men jag är tveksam :P

Edited by DomiSeven
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Öppnar upp tråden igen eftersom jag åker ut ut mitt nuvarande garage sista september.

Nån som känner till nåt garage eller del av större garage i Strängnäs-trakten där man kan meka?

Jag ska ringa Dalsängen Garage HB (som det tydligen heter nu) på måndag och kolla men skriver här också..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...