Jump to content

Diskussionstråd Kinnekulle 23 Augusti 2009


heralue

Recommended Posts

Ifall någon har en seven som endast är byggd för att tävlas med, dvs som ej är SFRO- eller SBP-besiktigad kan man ändå vara med om man har vagnbok. Då har ju nån oberoende person kollat den bilen också.

Det har inget med licens eller kat att göra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...

Nu är datumet inlaggt i kalendern. Har man drygt 5mil till banan så vore det ju EXTREMT dumt att missa det :)

Om någon skulle behöva sovplats lördag-söndag så kan ni skicka ett PM till mig så ska det nog gå att fixa. Det enda jag "kräver" är att jag får en åktur i er sjua, å för att tjejen ska gå med på det så vill nog hon också ha en liten åkis :)

Link to comment
Share on other sites

Tycker vi missade lite i planeringen då banan bokades samma helg som Historisk race, Euro boss och SPVM

går på Anderstorp. :banghead:

Vi har ett gäng som kör Roadsport med Westfield, MK, Caterham

http://www.eurobossf1.com/

http://www.spvm.se/

Men man kan inte var med på allt tyvärr. :hypocrite:

//Atorp

Link to comment
Share on other sites

Tiden går fort och snart är det semester mm.

Glöm inte att startavgiften på 500 :- skall vara inbetalad senast 31/7 !!!!

Kassören (jag) uppdaterar anmälningstråden efter hand som inbetalningar kommit (se första inlägg)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu börjar det snart närma sig och jag funderar på boende därnere.

Är det fler som har lite längre att åka och som tänker åka dit på lördagen?

Vi kanske ska försöka hitta någon stugby/camping/vandrarhem där vi kan sitta och ljuga och komma med dåliga ursäkter inför söndagens körning :D

Link to comment
Share on other sites

Jag har i motsats till många av er andra 44mil rakt norrut och köra så jag kommer att åka på lördagen.

Skulle vara väldigt intressant att ha en gemensam uppslutning kvällen innan för att berätta om allt man inte hunnit med och lyssna på era ursäkter och framgångar...

Link to comment
Share on other sites

Jag räknar också med att åka ner på lördagen.

Gemensamt boende är givetvis intressant och varför inte lite sällskap på väg ner om vi är fler som åker samma väg? Kommer själv via Kristinehamn ner mot Mariestad.

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Berne har bokat boende åt både mej sej själv m.fl. från lördagen i närheten av kullen...

Jag minns inte var, men någonstans lite avsides minns jag det som.....

han får fylla i här var det var, jag har inte en aning....Det blir bara rörigt om jag ska spekulera....

Link to comment
Share on other sites

jag har bokat rum på ett vandrarhem i Husaby 3 km från banan, kolla på echset.se.

Det är ett litet ställe med ett fåtal rum så där finns nog inte plats för så många fler.

Det skulle vara trevligt med lite försnack på lördagen så nåt sånt måste vi ordna.

Ezroller har ju rätt bra koll på omgivningarna så han kan nog lämna mer info om nån plats där alla kan träffas.

Vi i gruppen som arrangerar träffen, har ett möte i slutet av denna månaden så vi tar upp frågan då och återkommer med mer info efter det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Boende kan man boka på Falkängens Vandrarhem, Carlslunds Pensionat, Medelplanagården, Hällekis Camping mm. Campingen och Falkängen är bra båda delarna. Ni hittar dem på Hitta eller Eniro. :)

Vid bra väder finns det flera bra ställen att ses på lördag kväll. När det börjar närma sig på allvar kan vi ju diskutera plats.

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Jag har bokat ett rum på Karlslunds Pensionat. Det blev någon slags familjerum där det även lär ska finnas en våningssäng om det krisar sig för någon! ;-)

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Det går väl bra om du tar med svetsen. Det finns säker många som behöver din hjälp efter ett tag... B)

För min del är alla välkomna som har ett se7en intresse och vill kolla, diskutera och känna på andras bygge.

Jag har bokat rum på Kolängens vandrarhem.

Obs! Det med svetsen var ett skämt om någon nu skulle ta det på allvar!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommer ni att erbjuda ev restplatser/sena avhopp till andra än medlemmar i locost sweden ?

I så fall är jag intreserad att komma å köra lite ,jag bidrar gärna till klubbkassan motsvarade medlems avgiften !

/micke

Link to comment
Share on other sites

ok,jag förstår ...........

Ha det så kul !

/micke

Egentligen är det väl lätt :) ha kul du med medlems avgiften är ju i detta fall en försumbar kostnad för en hel dag på kullen inklusive transport hanmburgare på vägen hem, bensin nya däck osv, osv. Vad finns det att tveka på?

Klubben är ju som jag tolkar det till för alla som har intresset av bilar som är släkt med eller snarare som jag tycker följer i Collin anda => små lätta och kulbilar. High. mid eller locost... tja inte är min locost direkt har inte ett rör gemensamt med bok ramen heller men det är inte därför jag hänger här.

I och med att du ändå kan bidra med avgiften som du säger så är det väl no problema ?

Edited by LUPUS
Link to comment
Share on other sites

Nu är jag inte 100% men tror det sitter utag på varje stolpe i depån och om grillkiosken är där måste man garantera kunna hitta ett uttag.

Vad skall du driva, svets , två pelar lyft och hopptält :prop:

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte i fall man måste ladda telefonen eller använda hårfönen för att få bort hjälmfrissan efter lite körning... ;)

Hade jag haft ett hopptält skulle jag tagit med det så har man något att göra när bilen rasat. :D

Nej, min tanke var svets eller kompressor.

Link to comment
Share on other sites

Angående el i depån så vill jag minnas att man generellt inte tillåter elapparater (av bransäkerhetsskäl) i race-depån. Åtminstone Anderstorp har sådana regler. Sådant får göras nere på service-området utanför bankringlan.. dvs. nere vid kafét. Men det är ju inte längre än det går att läpa dit en trasig bil. :)

Edited by ezroller
Link to comment
Share on other sites

Om någon känner för att komma till Kinnekulleområdet tidigt på lördagen redan så plåtar jag gärna lite sjuor.. det finns ju gott om bra miljöer i trakten och det ska nog gå att plåta snygga åkbilder med hjälp av följebil. Finns tom. en avstängd vägsträcka som är idealisk för åkbilder!

Jag är beredd att lägga hela lördagen på att plåta så kom igen och hör av er, antingen på PM eller i tråden! :D Kostar gratis för övrigt.

Link to comment
Share on other sites

Angående el i depån så sitter det en massa uttag på stolparna under skärmtaket.

Och det är ok att använda dessa. Då jag åker bana med hojen så är nästan alla uttag upptagna till däcksvärmare och kompressorer m.m.

Link to comment
Share on other sites

Angående SMA försäkring. När jag var på Knutstorp med TPC så var passageraren också tvungen att ha en försäkring. Hur fungerar det under denna körning?

Längtar tills på söndag:)

Mvh: Jim

Link to comment
Share on other sites

Tack för en rolig dag på Kinnekulle :racesmile: Min körning började väldigt skakigt men mot slutet så hade jag fått lite bättre flyt men långt ifrån bra fast kul var det.

Måste ladda batteriet på kameran men sedan lägger jag upp bilder även om det är taget med en leksakskamera. Har även nån halvtimmes körning inspelad från bilen som jag länkar till sen.

Tack än en gång!

Mvh: Jim

Link to comment
Share on other sites

Får också tacka för en bra dag.....hade med mig min son (som helst ville sitta och leka med lego-gubbar) och mor & far. Alla parter var dock nöjda och ser fram emot nästa tillfälle....om det blir med egen bil får tiden utvisa :D

Link to comment
Share on other sites

Tack för en suverän dag!

Trist förståss att det bara blev tre pass körda med min egen bil innan den började gå på tre burkar. Gnista fanns soppa likaså!?! Bränd ventil eller blåst topplockspackning var väl de vanligaste gissningarna. Efter att ha sett oss mätta på bilar och Christers underhållande körning med Wankeln började vi puttra hemåt på tre cylindrar. När vi kom i höjd med Mariestad hoppade plötsligt den fjärde igång igen!?! Jag var sugen på att vänta för att ta några varv till, men vågade inte riktigt lita på den helade bilen. Kan det ha varit något som lagts sig emellan på en ventil men sedan släppte?

Jag fattar inget!

Som alltid kul att se hur många skepnader en 7:a kan anta och alltid lika kul att få ett ansikte på forumsdeltagarna!

Kan man anmäla sig till nästa års evenemang redan nu? ;-)

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Det var en lång och solig dag som resulterade i tomat-nylle och massor av uinspiration att komma igång med det egna bygget på allvar. Nu har man ju en tid man ska piska oxå; snabbast uppmätta (vad jag lyckades mäta upp) var 58,5sekunder satt av wankel-mannen Christer. :D

Bilder kommer så fort jobb och sånt tillåter tid för efterbearbetning!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk dag som sagt och ett STORT tack till ni som arrangerade det hela :notworthy:

Skickar med en bild från depån och en videosnutt med några varvs körning.

post-407-12511061674_thumb.jpg

Edited by AlfaRonny
Link to comment
Share on other sites

Instämmer i ledet och tackar för en fantastisk trevlig och bra arrangerad dag :notworthy:

Det blev mycket bilkörning med 90 mil fram och tillbaks samt 103 varv på Kullen (följa John undantaget).

Förutom dagens första piruett ut på start/mål rakan så höll sig bilen på banan och inget fallerade.

Jätteroligt att få en pratstund och träffa er andra som man läser om här på forumet. Extraskoj att få se era bilar och höra framtidsplaner m.m..

Än en gång tack till er som höll ihop detta och jag ser fram emot framtida bankörningar med klubben.

Link to comment
Share on other sites

Instämmer med alla här att det var en härlig dag på banan i solen. Jätteskoj att träffa er alla utanför forumet.

Jag ska lägga upp en del bilder i en separat bildtråd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...