Jump to content

Hydraulisk Koppling På M47 Från 240?


ezroller

Recommended Posts

Tjohej.. vad behöver man för att få hydraulisk koppling till M47 a la 240? Kan inte säga att jag hittat ngn info om vad som skiler de olika M47:orna åt.

Att man behöver slavcylinder har jag fattat men... 740 verkar ha slavcylinder som drar i kopplingsarmen??? Finns det en bättre lösning.. som inte innefattar M90-låda då.. :P

Link to comment
Share on other sites

nej nej, blanda inte in lådan.....

Det är bara kopplingsarmen i sprängkåpan du behöver byta resten är samma.

jag bytte arm i min bil med lådan på plats och motorn hängande i motorlyften

kvar i motorrummet.

Det värsta du kan åka på är att lossa sprängkåpan från lådan (4 bult) och stoppa i en

mutter från baksidan i ett sexkantigt hål och skruva tillbaka den igen.

(muttern är till armens fästkula)

Hämta bara en arm på skroten med tillhörande fästkula från bil med hydraulisk

koppling så är du hemma...

Wire = lång kopplingsarm upphängd på kula motsatt sida i kåpan. urtrampningslager hängande på "tappar".

hyd. = kort arm upphängd på kula mellan växellådsaxeln och slav cyl. "gaffel" till urtrampningslagret.

Link to comment
Share on other sites

Hehe... min tanle är nog närmast att de flesta skrotar släpper inte ut en på gården där liken står. Och de säljer definitivt inte lösa armar. Får ta en koll på ett ställe jag besökt ibland men frågan e om jag verkligen kan komma åt där...om bilen står på karossen utan hjul lär det blir trångt. Får se hur jag gör... kan jag byta jämnt eller med 200:- mellan hos min "hovleverantör" (ett par skäggiga Norton-gubbar) så är det ju ganska mycket enklare. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...