Jump to content

Marginaler


Kilkenny

Recommended Posts

Om man tänker sig att man har motor och växellåda upphängt i sina originalkuddar (som jag har) , finns det då någon absolut gräns för hur tajt det får lov att vara till ramen eller andra fasta delar, eller räcker det att det går fritt?

Link to comment
Share on other sites

På CealmSeven har jag cirka 0,5 till 1 mm (ljus kommer igenom) mellan grenröret vid cylinder 4 och en horisontell triangulering. Det slår inte emot men det beror på att jag har vinklade motorkuddar och ett övre stag som går från övre främre ramröret till övre delen på motorn. Jag använder de hål som normalt håller fast metall-pulsatorer eller vad de nu kan heta som hör till EGR systemet och sitter i grupp om 2 vid övre kamdrevet och oljepåfyllningslocket.

Motorn står still med detta. Men motorn är bara på 112 hk.

Link to comment
Share on other sites

Precis, men det finns alltså ingen regel som säger nåt i stil med 5mm MÅSTE det vara?

Eller, om jag får nedslag vid besikting så skulle jag kunna styva upp motorn bara :) lättare än att kapa, kanske....

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

Nej någon regel tror jag inte du kommer att hitta annat än regeln att SFRO och SBP bestämmer. Jag hade inget problem vid någon av besiktningarna med motorns rörlighet. Ingen tittade speciellt på det heller så jag fick någon fråga att besvara. Extrastaget gjorde så motorn satt fast.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...