Jump to content

Jävla Snö


Jonte

Recommended Posts

Inte trevligt att vakna upp till denna **** blötsnö som fallit under natten :mad:

Att cykla till jobbet med regn/snö piskande i ansiktet och i motvind får en att önska sig bort till ett betydligt varmare land

koh_phangan_thailand_koh_088.jpg

Link to comment
Share on other sites

låter kul det där, själv så lyckades jag efter att ha mycket noggrant ställt in timern och kontrollerat förlängningssladden till motorvärmaren glömt att koppla in själva kupéfläkten, kändes väl ganska tydligt i morse kan man säga........ :banghead:

:P

Edited by Kilkenny
Link to comment
Share on other sites

22 grader och solsken, med lite frisk vind. :thumbsup:

Men det är ju här i Chile förståss. :icon_oops:

Jag får kanske smaka den svenska istiden nästa vecka när jag kommer hem , om vädret håller i sig.

Link to comment
Share on other sites

Solskensväder idag och hur fint som helst i Arboga. Det blev ett antal mil med CealmSeven. Är det lika fint imorgon så åker jag ut då också. Jag ser väl ut som en Michelin-gubbe med alla kläder på men fryser det gör jag inte (än).

Link to comment
Share on other sites

Ingen snö idag. Då blev det lite Sevenåka av. Börjar visst bli härdad. Frost på bilen men jag hade bara en jacka på mig istället för det vanliga två stycken när det blir lite kallare. Det blir säkert fler åkdagar i november.

Link to comment
Share on other sites

Jo.. ett vad eller vad man skall kalla det.. grannen (gula badbrallor) kom med den smarta idéen i sommar att vi skulle bada 1 gång i månaden året ut...

När det var 28 grader i vattnet så lät de som en bra idé... Just nu känns den inte lika bra.. :P

Å i brist på bastu så försökte ja på mig lite gymnastik för att få upp tempen innan vi hoppade i.. :icon_bach:

så nu e de bara Decemberdoppet kvar.... eller...

När vi hade fått i oss lite "värmande drycker" senare på kvällen så råkade jag visst säga att Julafton med tomteluva å skägg vore ju sköj.... :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Lycka till med december badet. Grannen, ja då blir det svårt att backa om inte han gör det först förstås.. Men kolla för katten att isen inte är för tjock. Ser fram emot entusiastiska decemberbadbilder och kanske ändå lite högre "värmehopp".

Link to comment
Share on other sites

har tänkt att prova den för första gången snart

Varför det?? kan du inte göra något nyttigt av utrymmet..

En arbetskamrat tänker bygga bastu...jag fråga varför.. han sa :vi tycker om att basta...

jag fråga: har du och jessika (hans flickvän sedan 14 år) någonsin bastat tillsammans... nä...

Men behovet är tydligen så stort så han känner sig tvungen att bygga en endå..

min bror byggde sig en stor tvättstuga istället för bastun.. hans fru är mycket nöjd!!

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

Jag bastar minst 2 gg i veckan, nästan alltid med min fru....jag är mycket nöjd, tvättstuga vafan.

Å andra sidan är det kanske Etniskt betingat. :P Å tredje sidan är min fru svenska.

/Janne

Link to comment
Share on other sites

citat från Michael. th. Varför det?? kan du inte göra något nyttigt av utrymmet..???

jag vet inte vad det skulle vara. jag har ung. 125kvm här för mig själv så utrymme saknas inte. + stor inglasad altan. o förråd. däremot så har man en massa bra o ha grejor som man sparat upp till 30 år så det skulle rensas ut

Link to comment
Share on other sites

Hmm... va på maskerad i kväll hos några grannar så helt plötsligt är vi 4 st som skall bada på julafton... .... vilket känns helt ok...

Åhh... just de ja.............. vi råkade visst slå vad om vem som klarar att stanna i vattnet längst.. :doh:

Link to comment
Share on other sites

Ånej!!!! Inte det också. -------Åhh... just de ja.............. vi råkade visst slå vad om vem som klarar att stanna i vattnet längst ------

Jaja då ser jag fram emot

#1 att det går bra

# 2 en intressant och målande beskrivning från timmen / timmarna före doppet till timmen / timmarna efter doppet.

# 3 bra kort eller allra helst en YouTube film. OBS!! Ljudet är viktigt kanske viktigare än bildens kvalité

# 4 att alla ni är kloka nog att låta det vara en 2008 grej och bara en 2008 grej.

Lycka till alla och hoppas det blir njutbart.

Link to comment
Share on other sites

jo, nu när huvudet slutat kännas för litet så inser ja att det verkligen inte var någon bra idé.. :icon_oops:

för att understryka hur dum idén är bifogar ja en bild på badbyxorna ja hade på mig under förra badet...

byxorna hängdes på räcket utanför å bilden är tagen nån timme efter badet... :banghead:

post-101-1226263090_thumb.jpg

å Ja... brallorna står lutade mot väggen.. :o

Link to comment
Share on other sites

Det var en bra bild!

Klura ut något sätt att få någon av de övriga att backa eller gå ihop och backa alla. Det är ingen bra idé att bada i Sverige utomhus i frivatten på julafton.

Link to comment
Share on other sites

Ähh.. jag badade igår... 4 grader i luften å 1 (!) grad i vattnet.... :/

2008-11-01_02.jpg

Var är mannen med pistolen? Han syns inte på bilden.

Bastu?

Själv håller jag på och bygger en. Det blir en fristående stuga med vedeldat aggregat.

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

haha.. vi är dumma i huvudet även utan vapenhot.. :P

å vi skall oxså bygga vedeldad bastu å badtunna.. mellan tomterna har vi en liten vik som kommer fixas iordning...

Just nu är det bara en massa träd å skit där, men de kan nog bli riktigt bra när de e färdigt.. :)

Bild på viken.. jag stod på hustaket å tok bilden..

Flygfoto över husen å viken..

Man känner ju att motovationen för å bygga bastu ökar med ett par hundra % för varje dopp man gör.. :D

Link to comment
Share on other sites

jo,vi är toknöjda.. att vi fick huset bredvid en av mina bästa vänner som oxså har barn gjorde inte saken sämre.. :) ( även om han lurar mig till å bada mitt i vintern :P )

iof så hade ja kunnat köpa hus här ändå.. tog denna bilden från frukostbordet för några veckor sedan.. :D

För ganska exakt ett år sedan bestod utsikten från frukostbordet av gula 3-vånings tegelhus... uppgång 32-42.... detta känns som ett steg i rätt riktning. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...