Jump to content

Tävling På Tv4 Värmland


BeLo

Recommended Posts

I tävlingen "Värmlands häftigaste bil" har turen kommit till en Locost!

En bit ner på länken nedan hävdas det helt felaktigt att jag ägnat mig åt att trimma bilen de senaste 6 åren !?! Jag har ju inte ens börjat trimma den än!!

http://nyhetskanalen.se/lokalt/karlstad

(Direktlänk till inslaget utfall att det försvinner http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=658134...;itemId=444001)

Hälsningar,

Bengt

PS Sitter just och beställer flyg till England och Goodwood! Är vi fler locostare på plats? DS

Link to comment
Share on other sites

Snabbt jobbat ;) och fint reportage. Jag har nog hållit på i minst 7 år och är inte klar ännu! Vi får se till nästa sommar, vilket jag gjort de senaste 3 åren. Det kommer så mycket emmelan!

m :D h

Janne

Edited by Janne L
Link to comment
Share on other sites

snyggt åk

Trevligt inslag där

OT

Brorsan var iväg i somras på Goodwood festival of speed. Kom hem med drygt 1600 bilder och några timmars film. Jag ska nog försöka komma dit nästa år

Link to comment
Share on other sites

Trevligt inslag!

Hur mycket camber hade du på dom bilderna?

/Janne

Hej!

Jag har ganska nyss ökat från ca 0,5 till någonstans runt 2,5-3 grader (=max justerat).

Efter att ha kört några vändor på Gelleråsen och upptäckt att jag hyvlade hyfsat med gummi från utkant in till mitten på framdäcken, där det blev en sträng med "smält" gummi, bestämde jag mig efter inrådan från "expertis" för att testa med MYCKET mer camber.

Bilen har hela tiden uppfört sig mycket neutralt och stabilt, men jag tycker nog att den svänger ännu bättre nu. Jag har inte hunnit testa på bana ännu, det regnar ju varenda onsdag när det är träning på Gelleråsen! Det ser skumt ut, det håller jag med om!

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

Trots farhågorna om regn blev det några varv på Gelleråsen i onsdags!

Nya camber-vinkel var klart bättre, men jag misstänker starkt att mina gummibussningar är boven i dramat. Perfekt på gatan men för mjukt på bana!

Bak äter det också på utkant av däcken. Har jag för lågt lufttryck? Ca 1,5 kg i 225 x 15 R-däck!?!

Gasar för mycket? Näe, det är inte möjligt... :hypocrite:

Som tur var hade jag monterat mina halvfärdiga dörrar eftersom det ösregnade hela vägen hem (7 mil).

/Bengt

post-25-1221244711_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tävlingen "Värmlands häftigaste bil" verkar gå in i en avgörande fas. Man kan åtminstone gå in och rösta nu.

Om du tycker en 7:a bör ta hem tävlingen så är det bara att gå in och rösta på:

http://nyhetskanalen.se/1.624860/2008/09/1..._haftigaste_bil

Naturligtvis kan man även beslåda de andra bidragen. Inte minst Thomas Peva är värd att se! Brutalt snabb och gatreggad! F.n. med ca 800 hk, men om det går enligt planerna kommer den att ha ca 1100 hk nästa sommar. Uj, uj ,uj!!

/Bengt

Link to comment
Share on other sites

problemen med bakdäcken är att du inte har Cambervinkeln ökad där. kör väl stel axel som vi flesta.

man kan skränka den lite. man kör man sen mycket gata sliter det fel och vid rödljusen är det inte maximalt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...