Jump to content

"Medlemsklubb"


niklas

Recommended Posts

Hej!

Jag satt och funderade lite över det här med medlemsklubb. Jag har för mig att det har diskuterats någon gång tidigare. Egentligen behöver det inte vara så märkvärdigt. En poäng med att starta någon sorts virtuell klubb skulle vara att vi lättare vet vilka som verkligen är intresserade på riktigt och vi skulle kunna odrna någon sorts medlemslista med mer information (riktiga namn, adresser, telefonnummer, med mera) som bara medlemmar kommer åt.

Med tanke på hur många som verkar vara seriöst intresserade och som förbereder eller håller på och bygger, kommer det väl förr eller senare att vara trevligt med en medlemsklubb?

Det är enkelt att öppna en (eller flera) diskussionsgrupp(er) som bara medlemmar kommer åt. Där skulle alla typer av medlemsfrågor kunna diskuteras, medan allt det andra diskuteras i de grupper som finns, precis som tidigare.

Som jag ser det skulle ett medlemskap inte behöva kosta något så länge som vi inte har några kostnader.

Har ni några synpunkter på detta? Är jag helt ute och cyklar?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu har jag lagt upp en grupp som heter Locost Sverige medlemsklubb. Den syns bara för dem som är med i den. Jag har lagt in er som har anmält intresse där. Säg till om ni inte ser den nu. Vi får diskutera vidare hur vi ska använda "klubben" i den gruppen.

Eventuella övriga som vill vara med kan antingen meddela mig här i diskussionstråden, eller skicka ett meddelande. Se klubben som en virtuell bilklubb för Locostintresserade.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att gå med i en Locost klubb, om det startas en sådan. Bara den är öppen för alla varianter av sjuor, äkta, byggsatser och helt egenkonstruerade.

Jag kan även tänka mig att vara med och hjälpa till med uppstartande och drivandet.

Link to comment
Share on other sites

Klart jag är intresserad! Kan ju alltid vara bra att ha kontakt med andra som bygger och som kanske redan har en lösning på det problemet man själv nyss stött på :D

(Skall nog snart försöka få komma och kolla på Svantes bygge ;) )

Link to comment
Share on other sites

Hej

Sätt upp mej som medlem.

Jag är precis klar med chassit till en konventionell Locost och har redan upptäckt att man behöver all hjälp man kan få när det gäller de tekniska lösningarna, även fast man bygger efter boken ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag lagt in er allihop. Det var roligt att se att det fanns fler intresserade.

Med seriöst intresserad menade jag inte att man nödvändigtvis måste bygga en Locost. Det är intresset som är det viktiga, ifall inte det framgick av vad jag skrev ovan. Ju fler vi är, desto mer glädje och nytta kommer vi att kunna ha av en klubb.

Jag bygger inte en Locost, och vet inte när jag kommer att hinna det heller, men jag ser mig ändå som seriöst intresserad. Fast ni får väl kasta ut mig ur gruppen om ni tycker att jag inte platsar. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger oxå gärna på! :D

Har aktivt planerat ett locost/esther bygge i 2.5 år!, har valt mellan mängder av delar och drivlinor.. tror mig ha hittat ett alternativ som passar min ekonomi och användningsområde. Ska börja svetsa chassit i slutet av månaden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tjo...

Ny här och vill oxså vara me... :D

Har idag en Ester som jag döpt till Budda då den är så liten å fet... ;)

Jag har dock inte byggt den själv så jag bara har kallgarage och inte kan svetsa.... :(

Så vill ni ha me mig e ja gjärna me.. :) :wub: :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...