Jump to content

Perfekt Donator


Recommended Posts

Definitivt! Drivlinan är väl det vettigaste man kan få tag på färdigt idag (om man inte köper fabrikstrimmat från Cosworth, Dunnel eller något); massor av effekt med låg vikt och (jämfört med MC-motor) stort register. Har man en hel bil kanske man kan hitta en del annat intressant också. Det är ju dubbla triangellänkar runt om och annat trevligt - även om en del av grejorna kanske är i grövsta laget för en bil med halva vikten.

Själv har jag dock bara erfarenhet av växellådan (i en Westfield med Duratec V6), som är en mycket trevlig bekantskap. Distinkt mekanik (kör iofs med egen spak med ledlager - helt glappfri och 5-6 cm slag), blixtsnabb synk och 6 vettigt stegade växlar. Kanske inte riktigt som en ren race-låda, men det finns iaf varken krypväxel eller ekonomiväxel, utan det är 6 riktiga växlar.

Finns väl minst en här som har erfarenhet av hela S2000-linan i Seven...? :)

Link to comment
Share on other sites

Det går att köpa S2000 drivlinor från england för ganska bra priser (allt är ju relativt). Då slipper man dras med ett plåtskal.

Bara motor iofs

http://cgi.ebay.co.uk/Honda-s2000-engine-g...id=p3286.c0.m14

Hel drivlina

http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-S2000-ENGINE-B...id=p3286.c0.m14

Link to comment
Share on other sites

Hade jag haft pengarna så hade jag köpt den bilen. Perfekt å plocka grejer från. Sedan kan man ju dessutom sälja en hel del prylar få tillbaka massa pengar.

Funderar på en s2000 drivlina istället för duratec 2L + typ 9 låda. Livet är roligare vid 9k RPM å sen antar jag att hondas låda är bra mycket bättre än fordens :)

Alla hondor jag har kört har haft fantastiska lådor.

Link to comment
Share on other sites

Ett OMEN är att S2000 finns med två olika motor alternativ i USA.

Båda ger samma effekt men ser man till trim delar osv så är det 2L som dominerar.

Sen var frakten grymt dyr 1600 när en hel container från NY ligger på 10-14000.-

och då får du in bra mycket mer än en bil.

/atorp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...