Jump to content

Biltrailer


Drake

Recommended Posts

Detta kanske inte är så mycket svar på din fråga. Men när jag letade släp förut så vara problemet mer att hitta ett släp som en normal bli fick dra utan att man måste ha BE kort. Ingen våra SAAB-ar får dra 1500 kg på B-kort. Alla biltrailar som hyrdes ut var 1500 alt 2000 kg.

De bilar som får dra 1500 på B-kort är inte många, framför allt börjar dom bli gamla nu.

Jag vet att vissa gamla V70 får dra, likaså första Audi 100, Subaru Legacy från 94. Det finns säkert fler, men dom är ovanliga.

Kan vara nåt att tänka på om man inte har BE.

Link to comment
Share on other sites

Det är lugnt, jag har alla bokstäverna. Problemet är att jag behöver släpet några dar och det visade sig bli rätt dyrt, men det är väl bara att bita ihop och pröjsa.

Link to comment
Share on other sites

Tur att man har en Audi 100 -92 som får dra 1600 på B kort då!

Finns det inte "vanliga" breda trailers som du kan baxa upp bilen på, jag menar den väger ju inte så mycket eller?

:)

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Detta kanske inte är så mycket svar på din fråga. Men när jag letade släp förut så vara problemet mer att hitta ett släp som en normal bli fick dra utan att man måste ha BE kort. Ingen våra SAAB-ar får dra 1500 kg på B-kort. Alla biltrailar som hyrdes ut var 1500 alt 2000 kg.

De bilar som får dra 1500 på B-kort är inte många, framför allt börjar dom bli gamla nu.

Jag vet att vissa gamla V70 får dra, likaså första Audi 100, Subaru Legacy från 94. Det finns säkert fler, men dom är ovanliga.

Kan vara nåt att tänka på om man inte har BE.

Då är ju saken biff!! bara hyra en kranbil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...