Jump to content

Seven Med Suzuki Gsx-r 1000cc


Frondelius

Recommended Posts

Jag har börjat bygga en Seven med 1000cc Gsxr-motor. Jag har läst lite här på forumet om motorcykel-motorer och har en fråga.

R1 motorn går ju tydligen bra att bara montera skvalp-plåt i, men är det någon som vet hur det är med gsxr 1000cc -04?

Vad är skillnaden mellan motorerna som gör att R1:an bara behöver skvalp-plåt??

Tacksam för all hjälp.

Edited by Frondelius
Link to comment
Share on other sites

Tobbe!

Vet inte så mycket om MC-motorer men det finns andra här som kan svara.

Så du har till slut fått tummen ur... Nybliven (nästan) husägare och bulle i ugnen; klart du måste ha nå´t meningsfullt att göra på all din fritid.... :blink:

Välkommen i träsket!

Link to comment
Share on other sites

Om man kollar på Flukes hemsida så har dom en sådan plåt även till GSXR motorn:http://www.fluke-motorsport.co.uk/product_info.php?products_id=1065

Så jag tror nog att det skulle fungera. Tänk på att ev fylla i lite extra olja i motorn också. Jag tycker att du skall dra iväg ett email till Fluke - dom är mycket kunniga och tävlar själva - dom vet!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag mailade dom och fick svaret att det var nog med plåten om man ville köra normal buskörning.

Men om man ska köra hård bankörning så rekomenderade dom torrsump.

Hur är det på R1-motorn? Fungerar den med enbart plåt för hårdkörning?

Link to comment
Share on other sites

Hur är det på R1-motorn? Fungerar den med enbart plåt för hårdkörning?

Micke med sin Westfield har misshandlat sin R1 motor i 4år nu utan ras. Sponton har åkt några år (vet ej hur många) utan ras. Bägge utan torrsump, så R1an verkar klara det med endast plåten :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

... som en liten flicka. :)

och då blir det ju ett väldigt bra vikt/effektförhållande. Nog därför han är så snabb :racesmile:

Jag har kört i runda slängar 400 mil på bana nu och det funkar utan några som helst problem med R1 och plåt i sumpen. Loggdatat visar ingen som helst drop i oljetryck. Stabila temperaturer och väldigt god driftsäkerhet är väl facit så här långt. Dom malörer jag haft är avkörda drivaxlar, tappat ljuddämparen, oljepåfyllningspluggen smet all världens väg och en krokig länkarm efter en avåkning. Tror det är allt.

Link to comment
Share on other sites

avkörda drivaxlar

Måste vara i samband med avåkningar, för din moppemotor orkar väl inte dra sönder en drivaxel :P

Har du kört sönder många ? Tror jag aldrig har hört att någon som har kört sönder en axel förut :huh:

Link to comment
Share on other sites

Alla vet väl att en japansk hästkraft är lika med 1,4 vanliga hästkrafter.

jo, det har man märkt ...... :notworthy:

Kör du en riskokare specad till 150hkr så går den som en vilken svenssonbil

som helst med typ 105 ärliga...... :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Kul läsning !

Med alla bec experter, spjutspets teknik frågor o utalande från fart fantomer som hänger här.

Edited by rg500
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...