Jump to content

240 Vs 740


cyberbjorne

Recommended Posts

Jag bygger på ett breddat book chassie och ska ha en 9000 motor i.

Nu lurade jag på rästen.....

tittat lite runt här efter vad som blir bäst med tanke på bakaxel och bromseri mm. blir 240 bakaxeln för verkligen liten?? ( bättre att fråga än att stå med skägget i fel låda)

Vad är att föredra att köpa 240 eller 740? år, samt modell?

Nån som har ett objekt att sälja tillräckligt nära trollhättan?

tjenadå! Björn

Link to comment
Share on other sites

Breddad Bok = motsvarar 4 tum bredare kanske? Då har jag svårt att se att du kan använda 240 bakaxel.

På min bil går det inte att ha en 240 axel (dala 7 i grunden). Jag får till och med vända ET på fälgarna bak för att få däck och fälg utanför chassit så det inte gnager på övre fyrlänken. När du ändå letar försök få tag på en axel med inbyggd diffspärr om du har möjlighet men man kommer långt med en helt vanlig bakaxel också.

Link to comment
Share on other sites

240-bakaxeln är smalare än 740/940. 740/940 har 151-152 cm mellan anläggningsytorna för fälgarna och 240 är 8-10 cm smalare.

Jag har McSorley +4 och 940 bakaxel. Men jag var ändå tvungen att ha 35 mm spacers bak. Men det beror på ganska mycket ET och 255 breda bakdäck...

Välkommen hit förresten :)

Link to comment
Share on other sites

Vilken tur att ja inte sprang iväg å köpte första bästa 240

När jag satt å spåna igår kom jag naturligtvis på en ny ide' Varför inte ta hela drivlinan från en Omega när man ändåså ska ha en låda. Är inte speciellt bevandrad i Opelkunskap. Är det ngn som har erfarenhet eller bra ideer om detta.

/björn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...