Jump to content

M18x1.5 Gängtapp Till Transit övre Spindelleder


Recommended Posts

Som tidigare nämnts här på forumet så verkar inte M20 spindellederna ha samma rörelseomfång som M18 varianten. Några på forumet har fått det att funka med M20 varianten, men med mina A-armar tycker jag det ser tveksamt ut om rörelsen räcker till. Jag har bestämt mig för att byta till M18.

Finns det någon i Stockholms området som har en gängtapp och borr för M18x1.5 som man kan få låna för att gänga två hål?

PS

Som en följd av beslutet ovan har jag 2 st nya Transit M20 spindelleder, tillhörande borr och gängtapp över, så om någon som klarar sig med den mindre rörelsen behöver delarna så är det bara att PMa mig (just nu är de riktigt jä..la billiga! :skull: )

DS

/Peter

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Jag har en gängtapp som jag fick av en vänlig själ på forumet och den ligger och väntar på att få jobba.

Problemet är att jag är på semester och vet inte när jag kommer till stan, men om du har vägarna förbi Edsbro så fixar vi det! Vet inte om jag har nån borr men det borde jag väl eftersom jag gängat ett par hål. Annars så är Swedol billiga.

Skicka ett pm så fixar vi det här!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

River igång en gammal tråd.

Jag är på jakt efter en sådan gängtapp M18 1.5 Är det någon som har en liggande som man kan få köpa eller låna? Eller vet vart man kan få tag på en? Har beställt Transit Drag Link från Saturnsportscars.co.uk Men hade ingen tapp så nu är det svårt.

Skulle uppskatta lite hjälp.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Nu har du säkert köpt tappen på Tradera (eftersom den inte finns kvar)

Men om någon annan vill köpa billigt så kolla ebay.co.uk.

Man måste ju ha en M18x1.5 gängtapp, dels är de fina, dels är det gängan till lambdasonden :)

http://www.ebay.co.uk/itm/18-0mm-M18-x-1-5P-METRIC-FINE-TAP-SET-2-PIECES-/160462047539?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item255c488933

Link to comment
Share on other sites

Snålheten bedrar - jag köpte upp ett antal gängtappar av lite mer ovanliga dimensioner exempelvis M18*1,5 mm på en "skrotbilsmässa" - priset var lågt men de duger nog bara till att gänga plast - totalt värdelösa. Gängtappar skall var "kvalite".

kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...