Jump to content

Insug Till Pinto


mgbgt

Recommended Posts

Tjena, jag behöver ett Pinto-insug för tvåports Weber. Dvs ett insug för Ford OHC med tex Weber 32/36 DGAV. Det verkar som insugen förändrades under åren i takt med diverse servo, avgasrening osv så jag vill gärna ha ett med så lite anslutningar som möjligt.

Även intresserad av DGV eller DGAV i BRA skick.

Tomas 070-275 40 82

Edited by mgbgt
Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat mååånga skrotar. Ringt ooch tjatat men problemet är väl om det finns kvar så vet dom inte vad det är :D Dom flesta bilskrotar börjar likna mekonomen vad det gäller kunskap....Jag pratade med en bilskrot som sa att med tanke på det höga skrotpriset just nu så skickar dom så mycket som möjligt till pressarna. Bättre att skrota än att ha många hyllvärmare.

Angående fmcs så är det väl mest dumpventiler där?

Angående den på Blocket så är den såld.

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat mååånga skrotar. Ringt ooch tjatat men problemet är väl om det finns kvar så vet dom inte vad det är :D Dom flesta bilskrotar börjar likna mekonomen vad det gäller kunskap....Jag pratade med en bilskrot som sa att med tanke på det höga skrotpriset just nu så skickar dom så mycket som möjligt till pressarna. Bättre att skrota än att ha många hyllvärmare.

Angående fmcs så är det väl mest dumpventiler där?

Angående den på Blocket så är den såld.

Nejdå, fmcs.nu är definitivt inte bara dumpventiler. Många pintovänner där.

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett med diverse anslutningar på men som används framgångsrikt idag.

Det är ju bara en prisfråga :D

Skämt åsido, jag har ett som kan tänkas vara till salu då jag jobbar på att montera på dubbelweber.

Är 500 orimligt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Tjena, jag behöver ett Pinto-insug för tvåports Weber. Dvs ett insug för Ford OHC med tex Weber 32/36 DGAV. Det verkar som insugen förändrades under åren i takt med diverse servo, avgasrening osv så jag vill gärna ha ett med så lite anslutningar som möjligt.

Även intresserad av DGV eller DGAV i BRA skick.

Tomas 070-275 40 82

jag har ett insug med allt till om du är intresserad!! fast sitter en weber 36/36 på den men kastar med den om du skulle va intresserad? kan få tillhörande grenrör med!! hör av dig om du är intresserad!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...