Jump to content

Byggardags


Sweda

Recommended Posts

Nu e det dags för bygge .. Massor med jobb är gjort som alla belo ritningar är om gjorda i Autocad så jag kan lägga in alla delar i laserskärnigsmaskinen och i cnc svarven och göra alla delar.. Ska använda en BMW E30 med en 2 liters motor. köpte den för 1500 spänn .. Ska riva ner den och göra iordning alla delar. Ska tvinga min kompis att göra rengöring och blästerjobbet. :prop: Det kliar i hela kroppen kan knappt jobba för jag tänker hela tiden på bygget. Och det här forumet är bäst i hela världen tror jag. Helt otroligt vad kunskap det vilar i detta forum. Har desutom byggt en jigg till ramen på jobbet .. 30x50x3. lite tung men rak och stabil med destako spännare. Kan komma att bli fler byggen. Det kommer bilder snart. Ska bara ställa upp jiggen och kasta i lite rör i den. Detta är dag 1 kan man säga. :D

Link to comment
Share on other sites

som sagt välkommen i gemenskapen :eclipsee_steering:

och om och när du har några bilder eller annat att dela med dig av... :whistling:

Så gör det...

det är nog säkert fler än jag som gillar det. B)

:racesmile:

mvh

Edited by Michael Th
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Tjena igen .. På grund av lokalbyte och lite andra problem med bygget har jag fått en tidsförskjutning. Men nu e jag igång igen. nu har jag häftat halva ramen klart. Så nu ska jag bara bocka bakdelen och lite innan ramen e helt färdig.. Kommer bilder inom kort.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Här kommer lite uppdateringar har varit utan internet efter en lååång batalj med telia.. men har fortfarande ingen hemtele .. den e ur jiggen och på plattan för lättare måtttagning.

post-1720-1220289716_thumb.jpgpost-1720-1220289730_thumb.jpgpost-1720-1220289762_thumb.jpg

Edited by Sweda
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...