Jump to content

scorpio som donator?


urstad

Recommended Posts

Kan en 88 scorpio vara en bra donator om jag vill ha irs bakvagn?, diffklumpen har 3.92 utvävling och allt på bilen fungerar och ser vettigt ut.Rattstång och kontroller verkar inte så dumma dom heller. 3000:- vill han ha.

Om jag nu reggar min bil så småningom och vill byta te volvomotor efter besiktning(förutsatt att jag använder fordens motor) blir de problem då?

ha de,

~urstad

Link to comment
Share on other sites

Minns inte om Scorpions drivaxlar är längre men de är dock fembultade och om du ska ha taunus spindlar fram så är de 4-bultade.. kan se lite "conny" ut med olika fram och bak...plus att det är svårt om du ska ha tag på begagnade fälgar att hitta någon som vill sälja två istället för fyra.

Vad sitter det för motor i den V6 eller 2,0 pinton?

Om du vill göra det lagligt så ska man besiktiga om den om du bytar motor.. men det är nog ingen som gjort det... vad jag vet.

Link to comment
Share on other sites

Jag har använt scorpion!

Man får :

Justerbar ,åt båda hållen, rattstång som väger nada.

diffad klump m bra utväxling.

det går att använda drivaxlarna o det ute v hjulen v byggnation av IRS bak.

Undersöker just nu hur jag skall göra m längden på drivaxlarna. har en firma här som kan svetsa axlarna eventuellt.

Men betala inte 3000:- Om den e rostig o inte går igenom besiktningen så är det mera kring 1500:- det gav jag för min.

Sälj sen motor o låda o lite smågrejor så vips e den gratis!

Spindlarna fram ser ut som på sierran men jag vet inte om de ev. är lite klumpigare/kraftigare.

Att borra om till fyrbult bak e skitlätt!

Det va vad jag tyckte om den.

Ha så kul...det e ju rent skojigt att få slå ihjäl en ford... :D :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det kan ju vara värt att veta att diffbroms inte är standard på Scorpio V6.

Som plyshe säger, en obesiktad Scorpa ska vara billig.

En sak att tänka på är förresten att den har ABS - vill du inte använda det systemet kan du få byta huvudbromscylinder, men det är ju en baggis.

/Gustaf

Link to comment
Share on other sites

Åh... tack för alla svar.

den har 2.0i motor troligtvis utan kat.

tänkte ev använda volvo 140 spinlar fram, och har starka funderingar på att använda fordmotorn till en början beroende på att jag skall byta jobb och vet inte hur ekonomin ser ut för resten av året.

grejer som bakaxel mm ser ut att vara i extremt gott skick

men jag skall kolla om det går å pruta samt om det kan vara så att det är en bromsad axel ....fanns tydligen som tillval till alla scorpio???

bultmönster anpassar jag efter fälgval så småning om :)

tack så mycket för alla snabba svar

mvh

~urstad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...