Jump to content

Stolar


Lenny

Recommended Posts

Vart köper man stolar av rimlig kvalite och till rätt pris?

Har varit inne och kollat på Roadsters hamsida på en "Cobra" stol för 2790:-

Någon som vet om kvalite osv?

Link to comment
Share on other sites

Jag tänker köra med Cobra stolar. Jag köpte mina av Dala7, kommer inte ihåg vad jag betalade. Jag sitter riktigt bra, och de är smala nog att få plats vilket är den största anledningen till att jag valde just Cobra stolar.

Mvh Mange

Link to comment
Share on other sites

Vi har satt i stolar från Opel Speedster i vår. Går ner i en bokram om man modifierar underredet. Problemet är väl att hitta dessa på skroten, inte den vanligaste bilen där precis. På köpet får man justerbar förarstol. För att göra det lite lättare så passar ju Lotus Elise stolarna med... Lite kul är det ju att det står Lotus på undersidan av stolarna, även i Opeln. :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Jag satt mycket bra i Cobra Roadster 7 stolarna. Inga problem att åka långt i dom eller på bana, de gav bra stöd åt sidan.

Kolla även med dala7.se om deras aktuella pris på stolarna

Link to comment
Share on other sites

Äh va faan, jag får väl bli den som prövar då!!!

La precis en order hos GTS-Tuning på 2st "clubman7" stolar...

2st inkl. VAT 17,5% och frakt till mig ... och smaka på den.... 3200SEK :o

Hoppas nu bara det inte tar hela året att leverera och att grejerna är i hyffsat skick.

Upföljning .... följer.... :icon_oops:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Ja för fan, har ju glömt att berätta... :icon_oops:

Fungerar mycket bra, bara de får betalning så tar det en vecka ungefär tills de står på golvet där hemma.

Kvaliten var som förväntad, hög men inte bäst. Fullt tillräcklig dock. Priset för två styck inkl. Engelsk moms och frakt hela vägen hem landade på "futtiga" 3150 SEK, inga stora protester där alltså... Infästningen i chassiet består av fyra st fastsvetsade "muttrar" ( faktiskt med M8 gänga!!!!!!)

Kan härmed rekomednera GTS - Tuning till er andra med huvudet i behåll och anse testet lyckat... Mycket nöje...

Ps, bilder finns men inte på denna hårddisken, får återkomma om det är intressant...

Link to comment
Share on other sites

Lite bilder vore förstås önskvärt.

Köpte du med det justerbara underredet?

En annan intressant sak vore att veta hur flexibel den är när det gäller sidomåttet.

Visst var de 43cm breda i nederkant? Tror bara jag har 41cm.

Vet inte om de skulle gå att klämma ner.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte endast stolarna som de var, inget underrede. Fungerar bra ändå, man får göra slitsade fästen om man vill justera....

Stolarna höll måtten bra och jag mätte sittbrunnarna slaviskt innan beställning. Har 41,5 cm i förarcocpit och 41 på passagerarsidan och stolarna slank ner... med lite vapenfett... Men så ska det väll vara presspassning i en sånhär bil eller?!?!

Försöker med nån bild... :icon_oops:

post-276-1211564922_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...