Jump to content

Tjolöholm 2008


Jonte

Recommended Posts

Klubben har fått inbjudan även i år till Tjolöholm Classic Motor den 25:e Maj.

I år fyller Tjolöholm Classic Motor 15 år. Sedan flera år har TCM etablerat sig som ett av landets mest högklassiga och välbesökta veteranfordonsevenemang. Årets jubileumsupplaga kommer med all säkerhet att det bästa året hittills. Samarbetet med tidningen Classic Motor Magasin har pågått i fem år och fortsätter i år.

Trots den nya tillfartsvägen har vi beslutat att alla utställare traditionellt rullar in till sina uppställningsplatser via den gamla som går förbi grindstugan och slingrar sig genom lövskogsparken. Vi gör vad vi kan för att skapa goda förutsättningar för utställare, marknadsfolk och publik. Som vanligt bjuder vi på flera aktiviteter för våra yngsta besökare, eftersom vi vill att Tjolöholm Classic Motor ska tilltala hela familjen.

Salutorget för entusiast bilar äldre än 20 år fick en flygande start för ett par år sedan. I år trycker vi extra på denna aktivitet. Sälj Ditt fordon på Tjolöholms salutorg. Vi jobbar som vanligt på att ge publiken action-upplevelser i olika former.

Vi hälsar alla entusiastfordonsklubbar och enskilda utställare välkomna till en späckad och innehållsrik dag på Tjolöholm den 25 maj 2007. Vi räknar med fler än 1 000 utställare, mycket publik och strålande väder.

Sista anmälningsdag är 25 april. Använd hemsidan www.tjoloholm-classicmotor.se eller till Christer på telefon 0705-17 18 17 alternativt epost ch@algonet.se

Har vi några som vill styra upp detta i år också :)

Link to comment
Share on other sites

Ett kanonarangemang och nartuliktvis är jag på.

Det vore kul med några nya bilar gärna inte helt färdiga det tilldrog sig stort intresse sist. ( jag har släp att låna ut). Andra ideer till monter är mycket välkomna.

Hör av er vilka som vill vara med så organiserar vi något tillsammans.

Vi ses

Michael Wänström

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer! Vad jag vet kan "Nödinge" komma med sin ofärdiga bil som förra året om han får låna kärran. Den är ju ytterligare en bit på väg nu. Säkert många som såg den förra året och vill följa utvecklingen.

Jarl.

Link to comment
Share on other sites

TCM 2008

VIST KOMMER JAG MED BYGGET !!!

Har redan fått en egen inbjudan (Vist känner man sig speciell)

Jag vill visa upp framstegen för alla intreserade!! Kanse är den körbar och redo för första SFRO bes. till utställningen. :racesmile:

Skall nog gå om jag kan prika in alla mina mek onsdagar fram till Maj (hitentills har det bara blivit en onsdag efter nyår :( )

Släpet kanse behövs lånas

Generator kommer nog också att behövas, skall bygga en fake i pap för att prova storleken!

Link to comment
Share on other sites

Jag och Lars S (farsan) skulle vilja anmäla en plats för våran bil! Mk:n kommer förhoppningvis vara helt klar om man bortser ifrån sista besiktningen. Besiktigas den inte innan så kommer den ner på släp!

/Anders

Link to comment
Share on other sites

Bra Alverby, intressant för oss alla + publiken och se hur långt du kommit med bilen. Du behöver inte göra någon generatoratrapp i papp - hör av dig så får du låna en riktig, jag har ofta vägarna förbi Nödinge, så det fixar vi lätt.

Jarl.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle nog kunna ställa upp under dagen om det behövs lite hjälp!?

EDIT: Jag tänkte på det, jag bor ju bara några mil från Tjolöholm... Så är det något ni behöver hjälp med i arrangemanget så ska ja försöka göra vad jag kan för att hjälpa till och ställa upp!

Edited by _coffe_
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjolöholm skulle kunna passa mej bra som mål att bli klar. Jag håller som bäst på att lyfta ur motorn igen efter att SAAB slavcylindern sprungit läck för andra gången, för övrigt är allt klart för SFRO 2. Jag behöver nåt mål att bli klar till eftersom jag jobbar bäst under press.

Bengt

Link to comment
Share on other sites

Anmälan till träffen är nu gjord :racesmile:

Är det något du behöver hjälp med inför träffen Michael så hör gärna av dig så ska vi försöka hjälpa till med det vi kan!

Link to comment
Share on other sites

Vilket är "senaste anmälningsdag"-datum? Jag byter troligen jobb den 1:a maj och kommer att tillbringa en hel del dagar/veckor i danmark på diverse kurser och sånt! Så jag vet inte riktigt än hur mitt schema ser ut just runt datumet som gäller för Tjolöholm!

Förhoppningsvis får jag reda på det nu inom en vecka eller två, och då vet jag mer om jag kan vara med i montern eller inte!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Om intresse finns så kan man kanske ordna en plåtning då så många fordon e på plats samtidigt. Jag ska ha fest kvällen innan så någon får nog bjussa på skjuts i så fall.. B) Med lite planering kan vi nog få till en rullande fotografering (bilar som körs).

Vad tror ni? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det närmar sig med stormsteg vi träffar som vanligt vid SHELL macken i fjärås kl 0830

Vi ses

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Tjena alla utställare!!!

Vilka blir vi som skall ställa ut ???

Skall försöka att var på Hell kl 830 !

Men med min planering så bir det nog att åka direkt till Tjolöholm :racesmile:

Har får inträderbiljet , så in kommer jag!

Är det någon som tar med "tält" stolar bnaderoller mm????

Link to comment
Share on other sites

Jarl har stolar och tält jag har flagga jag struntade i banderollen då den syns sådär utan satsar på flagga istället skriv gärna ut lite visitkort att dela ut

Vi ses

Michael w

Link to comment
Share on other sites

Ingen Westfield V6 denna gången, tyvärr. (Utan motorstrulet hade den kanske varit i register nu - men så kul ska man ju inte ha...) Jag för nöja mig med att åka blå Lotus Europa istället. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ingen MK från våran sida tyvärr! Behövs det någon hjälp i montern? Kanske några stolar, ståbord, tält etc som behövs? Hör av er så ska vi se vad vi kan lösa. Ett besök på Tjolöholm blir det iaf!

/Anders & Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...