Jump to content

Låda Till Volvo 850 Spis??


bonde_robban

Recommended Posts

Du kan använda en M90H tror jag lådan heter som passar, satt i 960 men är dyr och inte så vandlig då de flesta 960 har automat. jag använder en M47 låda och adapterplatta, ett billigare alternativ och om lådan går sönder finns det 100 000 till på skroten fär ett par hundra.

adapterplattor kan du köpa hoss KL racing, tele 0705 503723.

MVH

Lars H

Link to comment
Share on other sites

Jag hade lite tur för några år sedan och kom över en M90H låda till volvos vitmotorer för 5000kr på en Volvo skrot, har sett ett par i samma prisklass och även lägre på bla. blocket & Turbo Performance Club's forum, men som sagt, dom är inte vanliga, vet inte huruvida innehållet ifrån M90'n till rödblockarna passar om det skulle skita sig nån gång?..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

M90 och M56 (850, x70, osv..) har samma innehåll till stor del. Tyvärr är dessa lådor bytesobejekt och du kan inte köpa lösa drev och annat på Volvo. De äldre M45, 46 och 47 däremot är lättare att reparera samt att det finns fina förstärkningar att köpa då rallygubbarna använder dessa.

Link to comment
Share on other sites

Perfekt!, då kan man skaffa en lite mer lättöverkomlig M56 låda ifall olyckan skulle vara framme? :thumbsup:, och enl. en lokal källa ska lagerna gå att få tag på via SKF om man lyckas identifera dom!

Så här i efterhand hade det kanske varit bättre att satsa på en M4x låda med adapterplatta, större tillgänglighet och smalare, men slog till på M90 lådan när tillfälle gavs iom. att den bara är att bulta på, plus att en bekant som skruvat mycket Volvo pratade positivt om den, dessutom fick jag med slavcylindern! :prop:

Link to comment
Share on other sites

På M90 händer det att 3:ans drev släpper. och bilen drar inte på den växeln. Drevet är krympt på axeln och vid hård belastning så händer det. Man brukar svetsa fast det då det händer och då är den Ok igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...