Jump to content

Maskintillverkade Seven-delar


_coffe_

Recommended Posts

Som jag skrev i en annan tråd här så har jag haft kontakt med Jon genom ett Porsche-forum... Han har startat ett eget litet företag som tillverkar egna delar till Porschar och jag har tidigare köpt grejer av honom och bollat lite idéer om vilka delar som man skulle kunna tillverka...

Jag pratade med honom nyligen om att få ett ställbart kamdrev tillverkat och han hade redan haft tankar att göra detta till Porschen, fast jag då skulle ha ett till min Pinto... Vi diskuterade även vilka andra delar som skulle kunna vara av intresse att tillverka till locosten och kom in på adaptrar och liknande till bromsok... Han pratade då om att han redan funderar på att tillverka egna bromsok, han funderade på att utgå från saab-kolvar och göra ett 4- eller 6-kolvsok av dessa kolvar... Detta är ju högintressant för oss byggare, om vi kan få ett eget bromsok tillverkat enligt våra specifikationer... Tillverkar han eget är det ju inte svårt för honom att t.ex. skära ut en logga eller liknande ur bromsoket... Det skulle ju vara skitballt!!

Så jag tänkte kolla intresset här bland oss att kanske knyta en liten kontakt till Jon och låta han bli en av våra samarbetspartner!? Jag vet inte riktigt vem det är här på forumet som har hand om just den biten i klubben...

Han var iaf oerhört intresserad av just ett litet samarbete så jag tänkte bara kolla med er här om det finns ett intresse från våran sida, eller om vi bara är ett fåtal... Ju fler vi är desto bättre priser kommer vi att få och ju mer kan vi vara med och påverka vilka delar och saker vi vill ha tillverkade!

Låter det intressant? Ni kan väl slänga in en liten kommentar om vad ni tycker?

Här är en länk till hans hemsida så att ni kan kolla lite på vad han har tillverkat hittils och läsa lite om företaget:

JE Racing DynamiX

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...