Jump to content

Stoneleigh 2008


Mats G

Recommended Posts

Vi har nån slags rabattdeal med Forex här på Arlanda, tror vi slipper avgiften åtminstone.

Min önskelista börjar bli lång nu, dessutom tung. Undrar om det är någorlunda billigt och smidigt att posta paket från England?

Troligen billigare än Ryanairs överviktspriser, frågan är hur krångligt det är att ombesörja paketinlämning.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:racesmile: Jodå Tommy....jag ger er som har bilar biljetter. Jag försöker hålla koll på när ni är där. Om jag inte syns så kan ni fråga efter mig i informationen, men nämn inget om biljetter bara att ni vill träffa den där trevliga Svedman :D

Conco

Link to comment
Share on other sites

Härligt Conco! :notworthy: Du har just vunnit det förnämliga priset av en underbar locost t-shirt !!!

Vi från Filipstad kommer ca: kl: 13-14.00

Övrig info:

Jag skickade våra flygtider till båda Hotellen så att dom kan beräkna vår ankomst!

Följande har lämnat telefonnummer till listan:

-Anton

-Lars.H

-Tommy

-Mats.G

-Leffe

-Fredrik

Så ni som villa vara med skicka pm till mig omgående!

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Hej!

ja du jag skulle nog önska storlek L till mig. å med växling så tror jag att det är bäst att ta ut i en bankomat å det finns det flertalet av i stan på gång avstånd.

mvh leffe

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på hyrbil: vi två från Skåne anländer till Stansted 11:30. Någon som kommer då ungefär? Jag har GPS med englandskartor men jag vill helst inte köra på fel sida vägen...

Jag kanske är lite förvirrad här men var det ni två som Lars pratar om ska vara med oss och dela på två hyrbilar på 7 pers?

I så fall kan pappa ta hand om bilnycklarna om du vill...

Link to comment
Share on other sites

Jag måste tyvärr säga att jag inte kommer att kunna följa med er pojkar! Det har dykt upp lite grejer som gör att jag måste vara hemma den helgen! Jag önskar er alla en trevlig resa och mycket nöje! Drick gärna en öl eller två åt mig också ;)

Eftersom biljetten står i mitt namn, så kan ingen annan köpa den och resa på den va?!

Link to comment
Share on other sites

Hade för mig att det skulle skilja lite i tid, men jag och Ulf landar också 11:30 (hoppas det finns mer än en landningsbana så vi inte krockar :prop: )

Fredrik: du var tydligen sugen på att köra på fel sida, så du kanske kan fixa hyrbil nummer två?

Fan, har glömt ange tröjstorlek, men om det inte är för sent blir det bra med L till mig och Ulf (han är inte medlem i Locostsweden men det kanske går bra ändå). Är det för sent så funkar XL också.

Link to comment
Share on other sites

Visst kan jag stolpa fram till disken på flygplatsen men det blir nog klart billigare om bilen bokas genom ryanair med referens till flygbiljetten. Jag har inte själv bokat flyget (det gjorde Mats) men om du har ett bokningsnummer kan du väl gå in och kryssa en bil för oss. Jag kan köra den....

Link to comment
Share on other sites

Absolut, det gör jag gärna. Problemet är bara det att det är den som hyr den som bör köra. Annars kostar det 300 spänn extra...

Har kollat några olika alternativ, alla från 3:e maj 12:00 till 6:e maj 17:00.

Alt 1: Europcar via min bokningsreferens

Reanult Megane 1.4, 123 pund, ca 1499 sek

Alt 2: Europcar via Stansteds hemsida

Reanult Megane 1.4, 102 pund, ca 1243 sek (billigare än via min bokningsreferens???)

Alt 3: Hertz via Stansteds hemsida

Ford Focus 1.6 (med AC), 1428 sek

Alt 4: Budget via Stansteds hemsida

Ford Focus eller liknande, 87 pund, 1060 sek

Alt 5: Avis via Stansteds hemsida

Ford Focus 1.6 (med AC), 131 pund, 1597 sek

Alt 6: Alamo via Stansteds hemsida

Opel Astra eller liknanade (med AC), 81 pund, 987 sek

EDIT: Lade till alternativ 6...

Edited by Rikard Larsson
Link to comment
Share on other sites

Håller med... Kan tänka mig att många av ren slentrian klickar på länken via bokningsreferensen och då blir lurade att tro att det blir billigare...

Jag röstar för alternativ sex. Vi blir ju bara tre per bil så den behöver inte vara jättestor, sen är AC najs.

Link to comment
Share on other sites

Tjena Resekillar!

Jag kan bara säga att jag reser så lätt det bara går så för min del går det bara med en SMART nästan altså.men skulle vi inte kunna sitta ien mpv bil om detb finnes för då kan vi ju alla få plats i en bil och det blir bara enn chaffis.då det kan vara lite svårt att fixa chaffisar eller? och kanske det blir lite bättre pris osv.

mvh leffe

Edited by Leffe
Link to comment
Share on other sites

Det är lugnt. Vi landar ju 12.00 och är framme vid puben framåt eftermiddagen. Jag kan hålla mig tills dess....

Mats tar med sig en resväska som vi checkar in. Där i kan vi ha alla våra flytande hudhårdprodukter som inte går igen säkerhetskontrollen. Sen lägger vi bildelar i den på vägen hem...

Edited by Fredrik i Trollhättan
Link to comment
Share on other sites

Hello..

Vi flyger från Göteborg....

Utresa Lördag 3 maj.. 10.21

Hem resa Tisdag 6 maj... 18.00

Vi valde ryanair.....

Väl mött i England....// Mats

Hmm....blir lite fundersam nu. Ryan har inget flyg i tidtabellen från Stansted till Göteborg kl. 18.00 på tisdag...bara 7.00 och 12.00

Vad har Mats bokat tro?

När jag tänker efter så var det så här förra året också. Returflighten saknades i turlistan.

London (Stansted) (STN) - Göteborg (City) (GSE)

FR964 2008-05-06 07:00:00 Avgång London (Stansted) (STN)

2008-05-06 09:55:00 Ankomst Göteborg (City) (GSE)

FR966 2008-05-06 12:10:00 Avgång London (Stansted) (STN)

2008-05-06 15:05:00 Ankomst Göteborg (City) (GSE)

Göteborg (City) (GSE) - London (Stansted) (STN)

FR965 2008-05-06 10:20:00 Avgång Göteborg (City) (GSE)

2008-05-06 11:15:00 Ankomst London (Stansted) (STN)

FR967 2008-05-06 15:30:00 Avgång Göteborg (City) (GSE)

2008-05-06 16:20:00 Ankomst London (Stansted) (STN)

FR969 2008-05-06 21:20:00 Avgång Göteborg (City) (GSE)

2008-05-06 22:10:00 Ankomst London (Stansted) (STN)

Planet som lyfter mot London igen 21.20 måste ju ha kommit dit på något sätt. Att det går ett flyg från London 18.00 som landar 20.55 låter rimligt....skumt. FR968 kanske var det där som tv-serien LOST handlar om?

Link to comment
Share on other sites

Tjenare Bojs.

För att lungna Fredrik så kommer lite info...

Vi flyger ut med FR965 10.20 från Säve... 3 maj 2008

Resan tillbaka är med FR968 18.00 från London Stansted 6 maj 2008

// Mats

Link to comment
Share on other sites

Vi från Filipstad åker i morgon bitti kl: 09.00

Passar på att stanna till på Örebro agenturaffär på vägen till Västerås!

Jag har kopierat upp lite extra telefonlistor som jag tar med.

Jag ser fram mot att träffa er alla i morgon! :D

"Over and out" See you in England!

Link to comment
Share on other sites

Har ageturaffären öppet i morgon? Det är ju Aros-marknaden i Västerås.

Jag har för mig att man brukar ha stånd på såna tillställningar. Min resa börjar på förmiddagen nån gång, via just marknaden. Ska bara försöka få deklarationshelvetet färdigt också.

Link to comment
Share on other sites

Har ageturaffären öppet i morgon? Det är ju Aros-marknaden i Västerås.

Jag har för mig att man brukar ha stånd på såna tillställningar. Min resa börjar på förmiddagen nån gång, via just marknaden. Ska bara försöka få deklarationshelvetet färdigt också.

Jasså, brukar man ha stånd på marknader... Vilka marknader brukar du gå till, Stigge?? :lol: :lol: :lol:

Men bra påminnelse där ändå: Glöm inte deklarationen!!

Vi ses i morgon, boys!

//P

Link to comment
Share on other sites

Senaste marknaden med stånd hos undertecknad var nog på en dragracingmarknad i Norrköping. Mycket fräna bildelar där. Blanka, slanka och attraktiva...

Deklarationen inlämnad. Hatar det jobbiga ångestframkallande eländet.

Kontrollvägde resväskan och inser att den är för tung för Ryanairs snikna sätt att tjäna pengar.

Det får bli nån sportbag i stället.

Link to comment
Share on other sites

Hoppas att ni alla har en trevlig resa nu! Jag önskar att jag kunde följt med, men ibland så dyker det upp lite saker... Jag ska verkligen försöka nästa år!

Link to comment
Share on other sites

Ja då var vi tillbaka! :)

En otroligt trevlig resa med många skratt!

Med en marginal på 3 minuter kunde vi checka in....

När siste man kom ombort på planet såg vi alla tillsammans ut som ett svettigt rugbylag, efter allt säkerhetpådrag när de hittade verktyg i våra handbagage... :D

Rätt komiskt att se alla Locostresenärer med armarna utsträckta och muddrade från topp till tå!

Hur jag lyckades få med en hylsnyckelsats i tum anpassad för "traktorpulling" i mitt handbagage

var helt otroligt när vissa höll på att missa planet pga, "micro" verktyg....

( mitt handbagage det var så tungt att axelremmen gick av :biglaugh2: )

Som sagt en väldigt givande resa som ger mersmak på återresa!

Många roliga historier och insidenter kommer säkert att dyka upp här samt bilder till vårt galleri!

Tack alla för en trevlig långhelg! ( Och tack Conco för de "vita" lapparna )

Att tänka på till nästa resa! ;)

-Vill du pruta? säg: Special price for Sweden, No vat and shit! Det funkar i alla fall för Norrland

-Vill ni utforska Englands landsbyggd i mindre grupp?: Sätt på GPS`en! (4 bilar / 4 gps = alla åker åt 4 håll i samma korsning )

-Inga extra avgifter för boende: Spill inte ut en hel snusdosa över frukostbordet!

- Passa tider med en marginal på en timme?: Kör Norrlandstid, Ställ inte om klockorna!

- Tycker man om mjuka händer över skinkorna och resten av kroppen?: Plocka med verkyg i handbagaget!

-Vill ni få tiden att gå innan avresa hem?: Lita på kartläsaren, kör på vägar med skyltar mot flygplatsen endast för mötande trafik.

Hitta en grillrestaurang med de största portioner av burgare som finns, samt en servitris som med all säkerhet har uppfunnit

"slowmotion" och inte vet hur man slår in i kassamaskinen..

Edited by Tommy
Link to comment
Share on other sites

Vill bara tala om att idag har solen stekt från en klarblå himmel i Stoneleigh området, inte en droppe regn på hela dagen.

Det var trevligt att träffa er alla och jag hoppas ju att det sker fler gånger framöver.

Vi blir ju kvar ett par dagar i Cowentry, måste ju inte vara hemma förren söndag

Hoppas det gick bra för alla långväga flygresenärer att komma hem.

Ha de

POLO

Link to comment
Share on other sites

Vi kom hem 5:00 för engångskull så var det rätt att ha norrlands tid på klockan jag skulle börja jobba 7:00 men som tur är har man en förstående chef så jag fick ledigt.

Vi var trots allt strul med flygande sunsdosor mjölk kannor och fel ställda klockor välmomna till YorkHouse Hotel även nästa år.

Ha det gott Anton

Link to comment
Share on other sites

Jag vill tacka all medverkande för en mycket trevlig resa. Extra tack till Tommy för hotellet och T-shirtsen!

Alla bilder jag tog finns här. 35 Mb, så det kommer nog ta en stund då jag bara har 1 Mbit uppströms på min server. Flyttar filen till en snabbare server när jag får tillfälle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...



×
×
  • Create New...