Jump to content

Limma/nita Golv Vs. Sfro


Recommended Posts

Hur har ni med limmat/nitat aluminiumgolv gjort. Före eller efter SFRO 1? Måste ju slipa några svetsar för att få golvet på plats. Kom förresten på en sak till, limma golv före eller efter målning av ramen? Ska man limma golvet när ramen är målad är ju SFRO-frågan självklar...

Link to comment
Share on other sites

Varför inte kontakta din SFRO-kille? :)

Personligen skulle jag föredra att limma/nita golvet efter målning för att slippa risk för spaltkorrosion och stora ytor med galvanisk risk.

(Jag besiktigade med målat chassi utan problem, föredrar själv att prata med inspektören framför ett forum som bevisligen har väldigt olika erfarenheter i liknande frågor. Vad en besiktningsman kräver kan en annan bedöma som förkastligt...)

Edited by Lozec
Link to comment
Share on other sites

Jo, du har egentligen helt rätt Lozec. Problemet är att min besiktningsman Andreas Wilson har slutat som SFRO-representant och jag vet inte riktigt vem det blir istället. Vet inte om jag ska vänta på att det blir en ny i Malmö eller om jag ska använda mig av någon annan.

Link to comment
Share on other sites

Hade ingen koll på att Andreas hade slutat. Synd bara att man hade en del överenskommelser gjorda med honom, bl.a. om målad ram m.m..

Känns som om man hamnade lite på efterkälken där.....

Mvh

Magnus

Link to comment
Share on other sites

om man inte vill borra hål i balkarna så kan man göra som jag. svetsa fästöron/plåtprofilkant på insidan av balkarna och lägg golvet i sektioner inuti profilrutorna

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...