Jump to content

BorgsGarage ?


Panzer

Recommended Posts

Vi har till många via mailsvar talat om att vi stått utan lokal och håller

på med iordningställande av ny industrilokal, Samt att vi inte kan hålla

"normal" leveranstid av plastprodukter. Kan inte göra annat än att be

om ursäckt om vi missat dig! Sorry

Och vår otur med lokal verkar hålla i sig! Förra veckan fick vi besked om att

Industrifastigheten vi nu hyr ev är såld och att vi åter igen kan stå utan verkstad.

Om inte detta löser sig kommer vi att omstrukturera Borgsgarage till att bara

vara självförsörjande och bygga färdiga bilar i vårt garage hemma.

Om vi minskar vår verksamhet så kommer vi fortfarande att

sälja delar som finns i lager såsom bussningar och andra laserskurna detaljer till

chassi och hjulupphängning mm.

Plastdelar kommer i så fall att gjutas upp 3-4 gånger om året, Några behåller vi själva och

resten säljs. Vi kommer alltså inte då att fortsätta med traditionell postorder hantering.

Vi har ändå provisoriskt nu inrett ett plastrum med extra värme och gjuter nu det sista för i år! Får vi vara kvar i fastigheten skall det monteras ventilation och kompressor för tryckluftsverktygen. och vi kan återgå till "normal" tillverkning av plastdelar med leveranstider från 2-4 veckor. Nytt blir då en huv med scoop och en bakdel samt sidor i glasfiber. Alla formar är klara.

Men vi får se hur det går!

Får hålla tummarna på att vi skall slippa flytta allt igen!

Link to comment
Share on other sites

Det var som vi trodde!

Nu på på fm blev fastigheten såld! :(

Har precis haft ett samtal med nya hyresvärden och vi kan få vara kvar om vi kommer överens om hyran!

Det blir dyrare men förhandlingen är inte klar än!

Fick i alla fall ett besked om att vi inte hamnar på "bar backe" utan att detta skall vi lösa!

Går förhandlingen väl ut kan vi flytta resten av vårt lager och maskiner så att vi kan vara på "G" efter årsskiftet!

Iband har man tur i oturen! :D

Link to comment
Share on other sites

Nja!

Då jag just nu tjänstgör i Linköping och tillbringar i snitt tre nätter i veckan på hotell och har en familj och ett hus att ta hand om då jag är ledig,

tillsammans med att min Triumph Spitfire och 2000 samt min Alfa 75 och våra råttsoffor behöver omvårdnad innebär att jag inte kan lova att jag kommer med min Seven nästa vår, men antagligen med Alfan.

Men någon vår kommer jag att komma med min Seven....

JEK

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...