Jump to content

Heisann. Funderer Litt På Locost..


him

Recommended Posts

Nordmann her som har gjort svenske av seg så språket blir norsk ennå ihvertfall,

Hvilket bolt-an kit vil dere anbefale med sierra som donorbil??

Og hvordan er det med 15kw/100kg reglene?? er det noe som SFRO er veldig strenge på? eller bygger dere om etter at bilen er godkjent?

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen!

15kw/100kg måste följas vid besiktningen. De flesta verkar det som gör bilen tyngre med lite tillfälliga lösningar som sedan plockas bort. Stor domkraft, stor verktygslåda, blyfylld brandsläckare (den var ny va?).

För oss med turbo är det också väldigt lätt att öka effekten. Men SFRO tittar på motorkoden. Min saabmotor heter tex. B204E och är på 150 hk. Jag styr den med Megasquirt och kommer att plocka ut mer än 150 hk, men det syns inte på motorkoden.

Kit vet jag inte så mycket om då jag bygger från grunden, men alla kit fungerar väl med Sierra?

Visst har du flyttat till Sverige bara för att kunna bygga Seven? ;)

Link to comment
Share on other sites

Med sierra som singel doner så finns det flera alternativ Robin hood, Westfield ,MK,Tiger osv Alla har sina fötjänster mitt råd kolla med olika byggare och åk och titta på olika bilar. Du är välkomen till vårgårda om du vill kika på min MK det är en bit att åka men ingen omöjlighet. kolla även länkarna på hemsidan http://www.locostsweden.se/index.php?optio...ks&Itemid=4

Lev väl

Michael W

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommen!

15kw/100kg måste följas vid besiktningen. De flesta verkar det som gör bilen tyngre med lite tillfälliga lösningar som sedan plockas bort. Stor domkraft, stor verktygslåda, blyfylld brandsläckare (den var ny va?).

För oss med turbo är det också väldigt lätt att öka effekten. Men SFRO tittar på motorkoden. Min saabmotor heter tex. B204E och är på 150 hk. Jag styr den med Megasquirt och kommer att plocka ut mer än 150 hk, men det syns inte på motorkoden.

Kit vet jag inte så mycket om då jag bygger från grunden, men alla kit fungerar väl med Sierra?

Visst har du flyttat till Sverige bara för att kunna bygga Seven? ;)

Neida var nok min fru som dro meg til sverige men å bygge seven er også en god grunn. I norge får man jo ikke registrert noe slikt desverre.

Turbo høres ikke dumt ut men passer turbomotorer i orginalrammene eller må man bygge dem selv da?? hvilke andre turbomotorer er det som ligger rundt 150hk??

Link to comment
Share on other sites

Med sierra som singel doner så finns det flera alternativ Robin hood, Westfield ,MK,Tiger osv Alla har sina fötjänster mitt råd kolla med olika byggare och åk och titta på olika bilar. Du är välkomen till vårgårda om du vill kika på min MK det är en bit att åka men ingen omöjlighet. kolla även länkarna på hemsidan http://www.locostsweden.se/index.php?optio...ks&Itemid=4

Lev väl

Michael W

Sierra er vel det som blir billigst eller er det andre biler som er bedre donator??

Link to comment
Share on other sites

Det fins ju svenska satser ester och dala 7 som är bra. För dig som norman ett tipps köp donatorn i norge och välj en sierra kombi då norska kombisierror har skivor bak enligt den gamla MK agenten i Norge bra va

Michael W

Edited by Michael
Link to comment
Share on other sites

Det kaller jeg godt tips :thumbsup:

Noen som har liste over hva de forskjellig bildelene heter på norsk-svensk eller eventuellt svensk-engelsk? blir litt feil noen ganger for meg

Edited by Arrowsmith
Onödig citering av inlägget direkt ovanför.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...