Jump to content

Nygammal Robin


parmart

Recommended Posts

Hej

Har i helgen varit o hämtat ett avsomnat projekt av en Robin Hood 2b i stockholm. Min första bil och väl lite novis men ett stort intresse o lite jävlar amanna så får jag nog ihop den??

Har klarat första sfro bes för tre år sedan så det blir att börja om lite.....

Ser också att ni som skriver mest kommer ifrån mellan sverige finns ingen mer söderöver runt Mff land??

Ciao för nu

Pär

Link to comment
Share on other sites

Hej Igen

Vet att sfron är personlig , gubben som hade den tröttnade efter första besiktningen så den blev stående.

Får mitt garage i helgen o sen e det dax att skruva lite......

Kul att där är lite folk här nere oxå, jag träffas gärna o jämför......

Skall kontakta den här killen i Laholm för fösrta sfron nu idag.

Hade

Pär

Link to comment
Share on other sites

Kul att du har funnit en RH 2B. Peder Landberg i Laholm är väl den besiktningssnubbe som har mest erfarenehet av RH så det blir säkert bra. Men var beredd på att han gärna vill ha castern till 6 grader ( original är den 3 grader ) på 2B med framvagnsupphängning med dubbla wishbones och coilovers. Självcentreringen av styrningen blir för dålig med bara 3 grader. ( 2B finns ju också att få med s.k. miniMcPehrson eller "sliding pillar"-framvagn typ Morgan. ) Vilken framvagn har du ? Så vill han gärna ha fler infästningar mellan Sierrans bakram och bilens rör-ram. Bara som ett tips inför besiktning 1.

Lycka till.

Jarl

Link to comment
Share on other sites

Första besiktning blev godkänd o nu är det bara att bygga färdigt.......fan va kul det skall bli....

Det kommer fram fler o fler 7ors ägare ju mer man letar .......

Träffas man ?????

Ciao

Pär

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...