Jump to content

Ytterligare En Sjua I Mölndal


Kenped

Recommended Posts

Hej

Har precis som många andra hängt här ett tag och snappat åt mig massor av tips och ideer.

Men har på grund av min mek plats varit lite tveksam till att presentera bygget ( tjuven har ju också internet ).

För er som blir imponerade av skjulet så har tyvärr ritningarna försvunnit. :hypocrite:

Men nu när sjuan e på väg till ett annat ställe för diverse svets jobb så är det nog fritt fram.

Hur som helst det jag bygger e en Westfield försängt sittbrunn, bredare främre länkarmar, 2,0 Zetec

som kommer att få smaka turbo.

post-679-1192952363_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tackar!

Jo, svart e alltid tacksamt.

SFRO 1 e avklarad för snart 3 månader sen,det var där som möjligheten till turbo kom upp, jag hadde en liggandes och

vi räknade tillsammans fram lite siffror som jag skulle försöka hålla mig till och det verkade riktigt lovande.

Har gjort ett första test och den gick klockrent med 0,4 i ladd.

Det som närmast står på tur e tillverka avgassytem, kollapsbar styrstång, fäste för intercooler

och ev. rollbar.

Mvh Kenny

Link to comment
Share on other sites

post-679-1193159817_thumb.jpgpost-679-1193159884_thumb.jpgpost-679-1193159937_thumb.jpg

Här kommer några bilder.

Men lägg inte för stor vikt vid tillfälliga rör o slang dragningar bara,

just nu handlar projektet bara om att försöka få allt att funka ihop.

Resten kan man blinga till sen.

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå Westfields breda bärarmar fram, däremot måste jag lossa övre spindelleden varje gång jag vill ändra camber vilket du verkar slippa. Får höra med Bosse om det går att uppdatera.

Link to comment
Share on other sites

Finns det att få med "riktig" justering för bärarmarna bak också?

Vad är det för ett stag som går parallelt med coilovern? Ser att det ansluter till någon pivotmojäng. Är det till någon ny sorts kränghämmare?

Edited by Megablade
Link to comment
Share on other sites

Dom måste sitta åt det hållet, annars tar fjädern emot vaggan som håller

krängningshämmaren.

Och kan man vända stötarna så är det väl bättre att ha dom åt det hållet, mindre ofjädrad vikt.

rätta mig gärna om jag har fel. :image018:

Link to comment
Share on other sites

troligtvis så fungerar de inte som de ska på det hållet oljetanken sitter nu upptill och likaså reglerventilen. troligtvis så får du in luft där. hör med Dampertech i England om detta.

Link to comment
Share on other sites

http://www.roadster.se/Front%20inboard%20A...r%20fitting.pdf

Här e i allafall monteringsanvisningarna för krängningshämmaren, och scrollar du neråt lite till sid 7

så ser man att det är så dom ska monteras.

Och enligt dom uppgifter jag fått så skall dämparna gå att monteras "upp o ner".

Skulle det visa sig vara fel och jag får problem senare så får leverantören skaka fram ett par som funkar.

Link to comment
Share on other sites

Funkar säkert, men försäkerhets skull så kolla med tillverkaren att så är fallet. Roadster bil sa även att GAZ-dämparna gick att montera upp & ner, men enligt tillverkaren så var man tvungen att ange det vid beställning för nån speciell luftning eller vad det var...

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Skall kolla upp det direkt på måndag, för det e just Gaz jag har.

Det var ju inte så dumt att lägga upp en tråd här

nu får jag kanske en lösning på ett problem jag inte ens visste

att jag hadde..... Än. :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Jag tolkar det som att lösningen skulle kosta 300 kr + frakt, men annars e det ok.

Tack Thomas och Kimmen som tog upp problemet, och löste det med.

Hadde kunnat bli en obehaglig överaskning om en luft bubbla gör att man helt plötsligt

tappar dämpning på ena eller båda sidor vid hård inbromsning eller kurv tagning.

För det e väl så ni menar problemet hadde visat sig?

Mvh Kenny

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...