Jump to content

Drivaxel Vänster Sierra (bultade Typen)


pelle17B

Recommended Posts

Någon som har en drivaxel vänster bultade typen (sitter på Sierra med skivor bak) att sälja?

Jag har drivknutar så endast axeln behövs, men axel med drivknutarna monterade är givetvis

av intresse också.

Låter helt osannolikt, men om någon har två vänster axlar och vill ha en höger så har jag en extra höger att byta med.

/Peter Boström

Edited by pelle17B
Link to comment
Share on other sites

Hej kenneth,

Här är de mått jag behöver på axeln. Om måttet 395 skulle råka vara 390, eller 400 så kan jag sannolikt svarva ett nytt låsspår och använda axeln ändå.

mvh Peter

Edited by Arrowsmith
Onödig citering av inlägget direkt ovanför.
Link to comment
Share on other sites

Om splinesen är lika långa som på den axel jag har här så skulle jag hamna utanför splines delen om jag flyttar det inre låsspåret så mycket som 9mm inåt (jag behöver endast 1 spår i yttre delen av axeln där skall sitta en drivknut till en saab 900).

Funkar nog tyvärr inte (om man inte svarvar nya spår och kapar drivaxeln på båda sidorna förstås, men då börjar det kännas som lite mycket meckande)

Tack för ditt svar!

/Peter

Edited by Arrowsmith
Onödig citering av inlägget direkt ovanför.
Link to comment
Share on other sites

Tack för att du tagit dig tid att mäta!

Har räknat lite på spårvidd under dagen. ser ut som jag kommer att behöva utnyttja din metod ovan fast på originalaxlar till Sierra. Detta för att få ner spårvidden så mycket som möjligt (alternativt korta axlarna). Jag bygger original bokmått på ramen och vill inte bredda skärmarna bak mer än nödvändigt.

MAO åter till ruta 1. Någon som har en bultad vänster (vänster är kortare än höger) sierra drivaxel att sälja?

/Peter

Edited by Arrowsmith
Onödig citering av inlägget direkt ovanför.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...