Jump to content

Medlemslista finns nu


niklas

Recommended Posts

Hej!

För er som inte orkar bläddra sig ner i de diskussioner som har förts här, kan jag meddela att det nu finns en lista med alla medlemmar som har skrivit upp sina uppgifter i tråden för det. Ni hittar den här:

http://locost.monkeytoys.com/wiki/index.pl...staLocostSweden

Listan är upplagd i en så kallad wiki, vilket betyder att alla kan ändra på alla sidor. Läs mer om det här:

http://locost.monkeytoys.com/wiki/index.pl?OmWikis

Vill ni skriva mer om er själva eller era byggen och planer, kan ni klicka på era namn, därefter på länken med texten "Ändra texten på den här sidan" nertill på sidan. Då får ni möjlighet att skriva vad ni vill på "er egen" sida. Den går det att hänvisa till i diskussionerna också. Det går givetvis att lägga till fler undersidor för den som vill.

Link to comment
Share on other sites

Det stämmer. Å andra sidan funkar det bra på många andra mycket större platser. Det ska gå att lägga tillbaka gamla versioner om någon lyckas schabbla bort en sida.

Link to comment
Share on other sites

1. Gå till medlemslistan:

http://locost.monkeytoys.com/wiki/index.pl...staLocostSweden

2. Klicka på länken med texten "Ändra texten på den här sidan", nertill på sidan.

3. Lägg till ditt namn och dina uppgifter under rätt län. Glöm inte att skriva ihop för och efternamn (KallePettersson till exempel). Tryck på knappen med texten "Spara" nertill.

4. Rulla sedan ner till ditt namn (KallePettersson) och klicka på det. Då kommer du till din egen sida. Gör alla ändringar du vill och spara när du är klar.

Fråga om du undrar något mer eller om du inte hittar rätt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag tycker det vore bra om det fanns en direktlänk till wikin (som länken medlemmar överst på sidan). Eller under raden Diskussionsforum i fönstret till vänster.

Mvh

/ Tommy

Link to comment
Share on other sites

Jag kan lägga till en länk till vänster så länge, men då kommer allas adresser och personuppgifter att synas för alla, även "ickemedlemmar". Hur går det ihop med personuppgiftslagen? Som det är nu känner bara medlemmarna till den.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan lägga till en länk till vänster så länge, men då kommer allas adresser och personuppgifter att synas för alla, även "ickemedlemmar". Hur går det ihop med personuppgiftslagen? Som det är nu känner bara medlemmarna till den.

Jag tycker bara medlemmarna skall ha tillgång till personuppgifterna...

Link to comment
Share on other sites

Hej

Naturligtvis ska bara medlemmarna ha tillgång till uppgifterna. Min tanke var väl att få upp länken efter inloggning. Men om vi enbart ser wikin som en del av den kommande websiten så tar jag tillbaks mitt tyckande om genväg :whistling: och väntar som så många andra med spänd förväntan på den kommande hemsidan.

/ Tommy

Link to comment
Share on other sites

Det blir lite knepigt att lägga på Wikin på siten om bara medlemmar ska se länken till den... då måste man ju kolla cookies mot databasen o.s.v. om man är inloggad i forumet och har "medlemsrättigheter" där. Det hindrar ju iofs ingen att gå rakt in i wikin om man känner till länken. Man kan ju lägga behörighetskollen i wikin också, det lär ju inte vara så mycket svårare när man väl har tagit reda på vad man ska kolla.

Link to comment
Share on other sites

Men om vi enbart ser wikin som en del av den kommande websiten så tar jag tillbaks mitt tyckande om genväg  :whistling: och väntar som så många andra med spänd förväntan på den kommande hemsidan.

/ Tommy

Jag har de senaste dagarna knäböjt inför den stora vita porslinsguden här i huset, så när jag piggnar till så ska jag kika på sidan igen.

Link to comment
Share on other sites

Jag har de senaste dagarna knäböjt inför den stora vita porslinsguden här i huset, så när jag piggnar till så ska jag kika på sidan igen.

Har du lekt busschafför med den stora vita ratten ?? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har de senaste dagarna knäböjt inför den stora vita porslinsguden här i huset, så när jag piggnar till så ska jag kika på sidan igen.

Har du lekt busschafför med den stora vita ratten ?? ;)

Du menar kört Gustavsbergsbussen? ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tjenare på er.....

Om ni kollar på mej..( bossen ) så ser den annorlunda ut...jag har säkert gjort något fel men vet inte vad jag gjort.....HJÄLP MEJ.......

mvh Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Jag kan lägga till en länk till vänster så länge, men då kommer allas adresser och personuppgifter att synas för alla, även "ickemedlemmar". Hur går det ihop med personuppgiftslagen? Som det är nu känner bara medlemmarna till den.

Eftersom de enskilda personerna lägger ut sina egna personuppgifter så är det nog jämförbart med att den personen godkänt publicering av just de uppgifterna...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej!

Jag har lagt till våra nordiska grannländer i listan. Det borde jag förstås ha tänkt på för länge sedan, men nu hittade jag ett meddelande från Rune som jag hade missat och han föreslog det. Om det är någon som vill lägga till fler länder är det bara att fortsätta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...